pia skrev : Barnen har INTE LEVT I NÅGON MISÄR... Jag skulle vilja se hur du hade det hemma med 4 tonåring som vägrar att städa sina rum, inte ordentligt med förvarings utrymmen iboningshuset osv.
Jag orkar bara städa själv ett enda rum i taget då jag har värk och nersatt rörlighet.
Mitt svar : alla har vi sett bilderna på gården och nej man kan inte totalrenovera över en natt.. Men som min mor som haft alla sina 4 barn utspridda mellan 2-22 år gamla har lyckats hålla vardagen normal med hänsyn till skötsel av skola / mat på bordet / läxläsning där 2 av oss har ADHD varav en av oss med en missbrukande pappa som aldrig vill ha kontakt med sin son, vilket påverkat henne psykiskt och fysiskt att vara ensamstående mamma till trotsiga ungdomar.. trots detta bodde vi i en fin marklägenhet med egen trädgård och alla hade vars ett rum .. alla hjälptes vi åt på ett eller annat sätt för de tillhör väl en social familj att hjälpas åt tycker jag..
o andra sidan tror jag inte att personen med Alias - Absurt är pia.. Till start (när hon första gången skrev på FB) var stavningen/komma utsättning samt punkt väldigt knakig för att sedan komma tillbaka på sida 530 ungefär lr däromkring och nästan skriva uppriktig svenska med väl placerade komma och punkter samt inga stavfel (läste vad hon skrev 3 gånger utan att hitta märkbara stavfel lr formuleringar som inte stämmer överens i meningssammanhang.
Och de där med den Gula Skodan är tvivel aktig.. Pia skrev ungefär " nej vi har inte ägt någon skoda. Vet inte ens hur en sådan ser ut .. men hon vet att där finns en i S-kommun.. nu min fråga - om man inte vet hur saken ser ut hur kan man då veta att där finns en sådan i kommunen? om du inte vet vad en tandborste är , hur vet du då att den finns i lägenheten tillexempel?