2009-11-12, 00:35
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men vad fan, det verkar finnas hur många listor som helst
Tänkte jag skulle skriva på "listan" men ser att det är olika filk som lagt upp olika listor.
Verkar virrigt och oseriöst!

Gör som jag, skriv upp dig och sätt dit adressen till flashback så blir du raderad Svenska Mord har tagit över listan.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-11-12, 08:15
Medlem
Jobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Gör som jag, skriv upp dig och sätt dit adressen till flashback så blir du raderad Svenska Mord har tagit över listan.

M.V.H.
jamsson.

Hrm...mitt namn är borttaget. Det var ju märkligt.
Citera
2009-11-12, 08:51
Medlem
KiaWs avatar
Den listan med namnen från svenska mord har spårat ur.....
Ja, jag tycker att det är riktigt fult av Jagger att utnyttja listan på det sätt som är gjort iom länken i namnet osv, och ja jag var en av dem som gav tummen ner med förhoppning att listan skulle återgå till att vara seirös, men nu har det utvecklat sig till att bli än värre.

Sett från deras sida är det lätt hänt att de tagit ner-tumningarna för en dissning av svenska mord, och att de sen hämnas på dem som använt tummen ner funktionen..........Förstår man verkligen inte syftet med listan och varför det reagerats på att en länk i reklamsyfte lagts i stället för ort?

Tråkigt är allt jag vill säga!

Nå för att återgå till ämnet, har jag uppfattat rätt från tidningarna att D befinner sig på Råby i Lund?
Någon som vet?
Citera
2009-11-12, 09:36
Medlem
Lars Jansson har bara tjänstledigt i 6 mån, kämpa vidare för Sjöbos ungdomar

Tack för fina ord från er. För mig är det helt naturligt att hjälpa till fysisk med det jag kan. Micha blev jätte glad och använde sig av så fina ord som jag aldrig hört en ungdom uttrycka.
Vet inte vem han tror e skyldig, har inte velat pressa honom på det. Men han saknar sin syster Lottie jätte mycke - och han tycker att det är obehagligt att bo och vistas på gården. Precis som vi alla här inne misstänkte redan innan.
Socialförvaltningen i Sjöbo raserar verkligen liv, familjer - Synd, särskillt för de som ber om hjälp. Eller som i fam Nilsson- familjeförvaltningen visste hur mycket i fam såg ut och hur dysfunktionell den var eftersom de var inkopplade med stödfam till Lottie. Jag har träffat Lottie hos den familjen o fick ett härligt intryck av henne.

Vi hörs igen alla Mvh M.H
Citera
2009-11-12, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men vad fan, det verkar finnas hur många listor som helst
Tänkte jag skulle skriva på "listan" men ser att det är olika filk som lagt upp olika listor.
Verkar virrigt och oseriöst!
Först vill jag förklara för dig att ingen av listorna är oseriös.

Det oseriösa finns hos svexskxmxoxd.se. som använder/förstör listorna genom att använda dessa som sin egna lilla reklamplats.

Då skall du få veta att jag skickade betal sms för att få listan reklam fri (låg kostnad) för att få bort all reklam.

Jag tror listorna fyller sitt syfte ändå, och dom kommer inte att framstå som oseriösa den dag dom skrivs ut och sedan skickas till berörda instanser.

Det är i skrivande stund 326st som har skrivit på varav cirka 15 stycken länkar till sajten vi inte uppskattar.
Det här är är VIKTIGT: innan jag skriver ut listorna kommer jag radera alla som länkar till SM – sajten. Jag har provat att skriva ut så det kommer att se MYCKET SERIÖST UT.

Så jag uppmanar alla att inte ge upp på grund av SM utan forsätt och sprid budskapet.

Vincit Omnia
Citera
2009-11-12, 10:34
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whois
Först vill jag förklara för dig att ingen av listorna är oseriös.

Det oseriösa finns hos svexskxmxoxd.se. som använder/förstör listorna genom att använda dessa som sin egna lilla reklamplats.

Då skall du få veta att jag skickade betal sms för att få listan reklam fri (låg kostnad) för att få bort all reklam.

Jag tror listorna fyller sitt syfte ändå, och dom kommer inte att framstå som oseriösa den dag dom skrivs ut och sedan skickas till berörda instanser.

Det är i skrivande stund 326st som har skrivit på varav cirka 15 stycken länkar till sajten vi inte uppskattar.
Det här är är VIKTIGT: innan jag skriver ut listorna kommer jag radera alla som länkar till SM – sajten. Jag har provat att skriva ut så det kommer att se MYCKET SERIÖST UT.

Så jag uppmanar alla att inte ge upp på grund av SM utan forsätt och sprid budskapet.

Vincit Omnia
Om länkar ska tas bor ska väl i så fall alla länkar tas bort? Jag ser absolut inget fel i att man har lagt in en länk till det forumet, folk får väl själva välja vad de vill länka till menar jag.

Vad jag däremot anser opasande, oseriöst och osmakligt är underskrifterna som hänvisar til sajten, dvs de som skrivit ett nick och anger en länk i stället för ort.

Ska listorna redigeras bör det inte göras efter vad man personligen tycker om ett annat forum, annars blir ju listan oseriös för den sakens skull!
Citera
2009-11-12, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Den listan med namnen från svenska mord har spårat ur.....
Ja, jag tycker att det är riktigt fult av Jagger att utnyttja listan på det sätt som är gjort iom länken i namnet osv, och ja jag var en av dem som gav tummen ner med förhoppning att listan skulle återgå till att vara seirös, men nu har det utvecklat sig till att bli än värre.

Sett från deras sida är det lätt hänt att de tagit ner-tumningarna för en dissning av svenska mord, och att de sen hämnas på dem som använt tummen ner funktionen..........Förstår man verkligen inte syftet med listan och varför det reagerats på att en länk i reklamsyfte lagts i stället för ort?

Tråkigt är allt jag vill säga!

Nå för att återgå till ämnet, har jag uppfattat rätt från tidningarna att D befinner sig på Råby i Lund?
Någon som vet?
Ja, han är på Råby.
Citera
2009-11-12, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Om länkar ska tas bor ska väl i så fall alla länkar tas bort? Jag ser absolut inget fel i att man har lagt in en länk till det forumet, folk får väl själva välja vad de vill länka till menar jag.

Vad jag däremot anser opasande, oseriöst och osmakligt är underskrifterna som hänvisar til sajten, dvs de som skrivit ett nick och anger en länk i stället för ort.

Ska listorna redigeras bör det inte göras efter vad man personligen tycker om ett annat forum, annars blir ju listan oseriös för den sakens skull!
Jag förstår vad Du menar, men jag skrev ut listorna, och upplevde det som smaklöst/opassande när det står svenskamord på första raderna.

Jag har inget emot den andra sajten i övrigt, det är bara detta att dom så att säga försöker få det till en tio i topp lista istället för vad det egentligen handlar om. Nämligen tragedin i Vollsjö.

Men det lär ju visa sig om jag tänker fel angående utskrifterna av listorna.

Om någon känner för att ta över administrationen av listan så PM:a mig så skickar jag lösenordet.
Citera
2009-11-12, 11:01
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PernillaEdgarsson
Tack för fina ord från er. För mig är det helt naturligt att hjälpa till fysisk med det jag kan. Micha blev jätte glad och använde sig av så fina ord som jag aldrig hört en ungdom uttrycka.
Vet inte vem han tror e skyldig, har inte velat pressa honom på det. Men han saknar sin syster Lottie jätte mycke - och han tycker att det är obehagligt att bo och vistas på gården. Precis som vi alla här inne misstänkte redan innan.
Socialförvaltningen i Sjöbo raserar verkligen liv, familjer - Synd, särskillt för de som ber om hjälp. Eller som i fam Nilsson- familjeförvaltningen visste hur mycket i fam såg ut och hur dysfunktionell den var eftersom de var inkopplade med stödfam till Lottie. Jag har träffat Lottie hos den familjen o fick ett härligt intryck av henne.

Vi hörs igen alla Mvh M.H

Vi är väldig många runt om i landet som reagerat kraftigt på hur Sjöbo Kommun hanterat dessa ungdomar! Hälsa M så mycket att vi tänker på honom o hans syskon o genom att protestera o skriva mail till berörda myndighetspersoner försöker vi dra vårt strå till stacken!
Citera
2009-11-12, 11:12
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whois
Jag förstår vad Du menar, men jag skrev ut listorna, och upplevde det som smaklöst/opassande när det står svenskamord på första raderna.

Jag har inget emot den andra sajten i övrigt, det är bara detta att dom så att säga försöker få det till en tio i topp lista istället för vad det egentligen handlar om. Nämligen tragedin i Vollsjö.

Men det lär ju visa sig om jag tänker fel angående utskrifterna av listorna.

Om någon känner för att ta över administrationen av listan så PM:a mig så skickar jag lösenordet.

Missförstå mig rätt nu, jag menar att det är inte rätt att välja ut och ta bort de namn som valt att länka till det forumet genom att ha fyllt i länkrutan.

Att redigera bort de namn som i stället för namn hänvisar till något forum öht och istället för ort fyllt i en länk, det är helt ok då det ger ett oseriöst intryck på själva listan.

Jag har gjort ett inlägg på Svenska forum där jag ber alla inblandade att sluta, det inlägget lägger jag här också och vädjar samma sak här:
Citat:
Detta har helt spårat ur!

I en annan lista som startades samtidigt och i samma syfte har folk reagerat på att i stället för namn har nick härifrån använts, samt att man angett en länk hit istället för ort.
Detta ger först och främst ett oseriöst inttryck på själva listan och man har använt sig av "tum-funktionen" för att de inte ska ligga överst. Detta har utlöst något sorts "tum-krig" mellan forumen, och det har spridit sig även till listan som ovanstående citat länkar till.

Jag ber därför alla inblandade att omedelbart sluta, låt listan få handla om dem som den var syftad för.
Barnen har ännu inte fått den stöttning av kommunen de behöver, listorna är viktiga.

Mvh Kia W
Citera
2009-11-12, 11:38
Medlem
BoISarens avatar
Ännu en lista
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=3951

Den här är utan länkar och "tummar". Alla som skriver under med en länk som ort kommer att gallras ut.

Det är (för) många listor nu men jag lägger upp den iaf. Skriv på om ni vill, annars låter ni bli helt enkelt!
Citera
2009-11-12, 11:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ännu en lista
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=3951

Den här är utan länkar och "tummar". Alla som skriver under med en länk som ort kommer att gallras ut.

Det är (för) många listor nu men jag lägger upp den iaf. Skriv på om ni vill, annars låter ni bli helt enkelt!

Jag gillar namninsamling.se , deras listor känns seriösa! jag skriver på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in