Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ber o ursäkt att jag är tjatig, men jag har fortfarande inte förstått i vad du baserar detta.
Vad får dej att tro det, och vad i FUP stödjer det?
Jag ville att Mamman eller SP skulle vara skyldiga när jag började läsa FUP, jag tycker verkligen att de skött sin familj undermåligt och önskade att en eller båda var "the ba guys". Tyvärr, fast det tog emot då jag tycker så oerhört synd om D, så kommer inte jag fram till att någon annan än han som gm.
Jag skulle bli glad om du kunde utveckla det.
För min del -- jag stödjer mig helt på hur människor reagerar på inlåsning.
På att jag har under min tid på häktet varit med om en person som var opåverkad av restriktioner -- och utan att bryta tystnadsplikten kan jag säga att han var inte femton och anklagad för att ha mördat sin syster.
Att sitta på restriktioner är svårt psykiskt även för riktiga tuffingar -- även när man ger extratid åt dessa.
Jag har sett folk från det onämnbara motorcykelgänget bryta ihop
Det är ingen enkel match för en femton åring
Han är inte den första ungdomen i den åldern som sitter där -- men han är den första som inte pratar på något vis.
Andra kan låta bli att erkänna -- men de pratar på något sätt -- den här bara tiger.
Återigen jag tar inte ställning till om han dödat sin syster eller inte -- det jag reagerar på är hans tystnad, som tyder på att han skyddar någon.
Det kan handla om att någon hjälpt till att städa och dölja kroppen -- inte själva dödandet.
Dock ADHD agerande brukar ske impulsivt -- det som beskrivs i brottsgärningen är ett överlagt brott som sker utan föregående provokation -- det kan jag ställa mig frågande till -- det lutar mer åt antisocialpersonlighetsstörning än ADHD som är impulsstyrd - alltså mer känslig för direkt provokation.