2009-10-30, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whois
Efter att ha läst i stort sett hela FUP så är jag inne på samma tankebanor.

Och med egen erfarenhet av liknande, det är total avsaknad av känslor i förhören med samtliga.

Det känns som att han täcker upp för någon annan.

Mamman rusar till offret plats direkt utan att någon talat om för henne var hon hittades, det är mycket konstigt.

Som sagt NOLL MOTIV

Ja, och det som jag skulle rikta in mig på (om jag vore åklagare eller liknande) vore väl varför pojken inte säger något. Pusha morsan mera, pusha farsan mera eller säg att de har börjat berätta om vad som hände.

Då kommer han att börja tala för att pga. av någon anledning så vill han inte sätta dit någon. samtidigt vill han heller inte ta straffet, men denna anledning är så otroligt påtaglig.
Citera
2009-10-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadur49
Tack för att du svarade. Laddade ner den länken också, men det står fortfarande att det är felaktig krypteringsordlista

När du får frågan öppna fil ,ska du inte öppna.Spara fil först i din dator i en mapp.Öppna sen då hoppas jag det funkar !!
Citera
2009-10-30, 00:19
Medlem
Man ska nog ta Carolines uppgifter på allvar, att hon tror att föräldrarna är inblandade. När jag läser förhöret med mamman så är det inte en mening som hon svarar adekvat på. Sinnesslö, ordfattig och verkar påtänd eller pundig. I den bioligiska pappans förhör säger han att när de befinner sig på behandling under 1994 upptäcks det att Pia har en kraftig borderlinestörning, trots det får dessa hem barnen ett efter ett. Tidigare i tråden har jag och andrat nämnt att mamman kunnat ta Davids mediciner antingen själv eller till försäljning. Mycket riktigt har hon ju varit motarbetad och har fått vända sig till högre instans för att få ansvara över Davids medicinering, och detta p.g.a. sitt tidigare missbruk. Biologiska pappan har fått utstå kränkande behandlingar genom att bli oskyldigt incestanklagad. Då var bara de tre första barnen födda och i sammband med incestanklagelsen upptäcktes narkotikamissbruket och de tre barnen tvångsomhändertogs. Trots det så skaffar man två till och samtidigt vill biologiska pappan att två av barnen kan bo kvar på fosterhemmet för att de hade det bättre där. Jag tror att båda föräldrana fortfarande är kroniskt beroende kanske även styvpappan.
Citera
2009-10-30, 00:19
Medlem
TigerKids avatar
Kommunen granskas kring 15-åringens häktesplacering

http://www.ystadsallehanda.se/article/20091029/SJOBO/710309756/1365/SKURUP/&/Kommunen-granskas-kring--15-aringens-haktesplacering
Citera
2009-10-30, 00:27
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadur49
Tack för att du svarade. Laddade ner den länken också, men det står fortfarande att det är felaktig krypteringsordlista
Pröva den här:

http://www.megaupload.com/?d=ZAKJ2CY2
Citera
2009-10-30, 00:29
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid

http://www.ystadsallehanda.se/article/20091029/SJOBO/710309756/1365/SKURUP/&/Kommunen-granskas-kring--15-aringens-haktesplacering
Ah, trevligt! Nu börjar det att brännas när stora, stygga Länsstyrelsen (alla kommunala förvaltningschefers skräck!) ska undersöka saken.
Citera
2009-10-30, 00:30
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid

Bra att länsstyrelsen tar tag i det.

Blomvattnare. Ang. MJ så menade jag att om han kunde vara så lättkränkt och lättantändlig som misshandelsdomen visade , hur kan hans status vara idag, efter allt detta? Vi får hoppas att han får hjälp och utlopp för sin ilska, och inte bygger upp en bomb. Han är den ende i familjen med väl dokumenterade våldstendenser.
Citera
2009-10-30, 00:38
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Bra att länsstyrelsen tar tag i det.

Blomvattnare. Ang. MJ så menade jag att om han kunde vara så lättkränkt och lättantändlig som misshandelsdomen visade , hur kan hans status vara idag, efter allt detta? Vi får hoppas att han får hjälp och utlopp för sin ilska, och inte bygger upp en bomb. Han är den ende i familjen med väl dokumenterade våldstendenser.
OK, jag förstår.

Det finns knappt ord för att beskriva hur känslorna kommer och går angående denna familj. Med rätt uppväxt hade de ju kunnat utvecklas till harmoniska människor. Nu fick de inte den chansen.

Dessutom finns det säkert ett antal till sådana här familjer runt om i landet. Och så finns det vissa som tycker att för få barn omhändertas...
Citera
2009-10-30, 00:41
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Snart tröskat igenom hela materialet.

Nog är det pojken som gjort det. De vuxna, visst, de följer inte gängse normer, men hade de varit med på ena eller andra sättet så hade det nog städats och fr a gömts undan bättre. Tid fanns ju. Betänk också att det är familjens 'baby' det handlar om, som överbeskyddats länge. Klart det tar emot att ta in det hela för dem/henne. Att se innebär att ta delansvar, och inse att man skulle tagit saker mer på allvar när man istället ursäktade och såg mellan fingrarna. Det är en sjuk pojke som ensam passat på att 'förena nytta med nöje', på sitt eget vis. Han hade behövt mer uppmärksamhet för länge länge sen. Uppmärksamhet och hjälp att i möjligaste mån bli en bättre person.

Reflektion två, att inte vissa bilder är sekretessade... Hur kan sekretess skilja sig så mycket mellan distrikt, finns inte tydliga riktlinjer?

Ja nog verkar städningen och spridningen av bevisen vara väl naiva för att ha utförts av eller beordrats av en vuxen.

Fattar inte varför en FPU ska behöva vara så grundlig för allmänheten. Ett sekretessbeläggande rörande visst bildmaterial, personuppgifter och lappar med telefonnummer m m kunde vara på sin plats. Tror det behövs nya normer på den fronten i o m att allt outas via internet idag.
Citera
2009-10-30, 01:00
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingla
Man ska nog ta Carolines uppgifter på allvar, att hon tror att föräldrarna är inblandade. När jag läser förhöret med mamman så är det inte en mening som hon svarar adekvat på. Sinnesslö, ordfattig och verkar påtänd eller pundig. I den bioligiska pappans förhör säger han att när de befinner sig på behandling under 1994 upptäcks det att Pia har en kraftig borderlinestörning, trots det får dessa hem barnen ett efter ett. Tidigare i tråden har jag och andrat nämnt att mamman kunnat ta Davids mediciner antingen själv eller till försäljning. Mycket riktigt har hon ju varit motarbetad och har fått vända sig till högre instans för att få ansvara över Davids medicinering, och detta p.g.a. sitt tidigare missbruk. Biologiska pappan har fått utstå kränkande behandlingar genom att bli oskyldigt incestanklagad. Då var bara de tre första barnen födda och i sammband med incestanklagelsen upptäcktes narkotikamissbruket och de tre barnen tvångsomhändertogs. Trots det så skaffar man två till och samtidigt vill biologiska pappan att två av barnen kan bo kvar på fosterhemmet för att de hade det bättre där. Jag tror att båda föräldrana fortfarande är kroniskt beroende kanske även styvpappan.

Vilken glädje skulle mamman ha av en mikrodos amfetamin baserat på hennes sons 57kilo?

Det är inte alls ovanligt att barn med diagnos väljer att slippa medicinering över loven, de vill "vara sig själva" då.

Skulle du själv svara adekvat på utfrågningar om din dotter låg mördad på gården och din son var anklagad för mordet? Jag skulle nog inte gå att känna igen som en människa i a f. Har bara tagit lugnande en gång i mitt liv då de rullade in mig i en klaustrofobisk magnetröntgen men hade detta drabbat mig så hade de nog fan fått pumpa mig full för att hålla mig vid liv.
Citera
2009-10-30, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Vilken glädje skulle mamman ha av en mikrodos amfetamin baserat på hennes sons 57kilo?

Det är inte alls ovanligt att barn med diagnos väljer att slippa medicinering över loven, de vill "vara sig själva" då.

Skulle du själv svara adekvat på utfrågningar om din dotter låg mördad på gården och din son var anklagad för mordet? Jag skulle nog inte gå att känna igen som en människa i a f. Har bara tagit lugnande en gång i mitt liv då de rullade in mig i en klaustrofobisk magnetröntgen men hade detta drabbat mig så hade de nog fan fått pumpa mig full för att hålla mig vid liv.

Jag känner mest att David har inte något motiv överhuvudtaget...
Citera
2009-10-30, 01:07
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas

Mikrodos? Bara att ta flera tabletter eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in