2009-08-12, 21:03
Medlem
Tuesdays avatar
Har styvpappan egna barn?
Citera
2009-08-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Har styvpappan egna barn?

Det vet jag inte... Han mendade väl på att D var som hans barn och L var inget för han...
Citera
2009-08-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Vi vet väl fortfarande inte var licensinnehavaren befinner sig, eller befann sig när Lottie hittades eller när hon mördades?

Att D betedde sig "som vanligt" när han var hos läraren innan han häktades kan för mig semantiskt betyda precis vad fan som helst.

Väldigt sant där Raoul!

Får mamman hälsa på D, men låter bli? Eller får hon inte? Ska bli intressant när polisen börjar släppa lite mer uppgifter, för tror de e svårt att komma mycket längre än vi gjort i denna tråd nu...
Citera
2009-08-12, 21:08
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tennisarmbågen
En 22:a behöver absolut inte låta särskilt högt, absolut inte att jämföra med tyngre vapen. Dessutom så är det inte direkt ovanligt att det smäller ute på landet. Det jagas både här och där.

Den 22:a som ligger vapenskåpet här hos mig låter visserligen inte riktigt lika mycket som t.ex. ett 9 mm vapen, men den är långt ifrån tyst.
Det har ju för övrigt skrivits i tråden att det inte är speciellt vanligt med jakt i krokarna kring där Lottie bodde. Det kan ju förvisso vara en uppgift från en av alla dessa troll som förpestat tråden, men jag har inte läst någon dementi på det påståendet.
Citera
2009-08-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsoppa
Väldigt sant där Raoul!

Får mamman hälsa på D, men låter bli? Eller får hon inte? Ska bli intressant när polisen börjar släppa lite mer uppgifter, för tror de e svårt att komma mycket längre än vi gjort i denna tråd nu...

När kommer man att få reda på alla fynd som Polisen har gjort?
Citera
2009-08-12, 21:14
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsoppa

Får mamman hälsa på D, men låter bli? Eller får hon inte?

Jag tippar att de inte tillåter besök från mamman, oavsett om hon vill eller inte.
Citera
2009-08-12, 21:24
Medlem
RasandeRoses avatar
Jag tror inte att man ska hänga upp sig så mkt på att han "bara" är 15 år och borde bryta ihop. Det finns fall med barn som mördat och varit mycket yngre och dessutom helt iskalla till det dom precis gjort. det säger absolut inget att han är som vanligt.
Personlighetsstörningar, krass verklighetsuppfattning eller bara att man helt stänger av känslomässigt kan göra att man uppfattas som "vanligt".

Jag kan inte så mycket om vapen. Men jag får ju inte uppfattningen att detta är en familj som följer alla säkerhetsuppmaningar kring ett vapen. Han kan lika väl haft det liggandes i en kökslåda utan att jag hade blivit förvånad.
Citera
2009-08-12, 21:26
Medlem
RasandeRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag tippar att de inte tillåter besök från mamman, oavsett om hon vill eller inte.

Tyckte jag läste i tidningen att dom inte tillät besök från familjen.
Citera
2009-08-12, 21:27
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RasandeRose
Tyckte jag läste i tidningen att dom inte tillät besök från familjen.

Det låter troligt, av hänsyn till utredningen.
Citera
2009-08-12, 21:30
Medlem
nyhetskanalen.se, idag.

-Han nekar fortfarande till anklagelserna. Om det begärs förlängd häktning kommer jag att begära att man tittar på flera alternativa hypoteser, andra personer än just han, säger Jörgen Malmunger.

Ja, det tycker jag med titta, rota och ta tag i skiten riktigt.
Citera
2009-08-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricusMattei
Jag har uppfattat det som kvällen hon hittades, men är inte hundra på det. Har inte fått svar än på uppföljande frågor.

Kvällen hon hittades så de som var på gården var tre personer.
* Mamman
* David
* En kompis till Lottie
Citera
2009-08-12, 21:44
Medlem
pekingbrudens avatar
Hm, ja, jag hoppas verkligen att om det nu är så att D faktiskt är oskyldig, att polisen öppnar ögonen och tar sig en ordentlig titt på övriga familjen. En familj bildar ett system av alla som ingår och samtliga påverkar varandra inom systemet. I mitt jobb har jag mött flera familjer där systemet är riktigt riktigt sjukt. Och då menar jag så pass sjukt att även professionella påverkas av det när man är i närheten. Man måste nästan få sätta sig efter ett sådant möte och prata av sig med kollegor för att få sansen tillbaka. Och nu överdriver jag alltså inte, det händer ibland. Tänk då hur SJUK man måste bli av att ständigt befinna sig i ett sånt system. Det kräver en enormt medveten och stark person för att över huvudtaget klara av att stå ut kortare stunder. Om det stämmer det som skrivits i tråden om alla sociala problem och omhändertaganden och missbruk (ja, listan kan göras lång), så är detta ett sånt sjukt system som jag försöker beskriva. Att födas in i ett sjukt system gör att referensramarna inte riktigt ser ut som hos "medel-svensson". Saker som skulle vara otänkbara för de allra flesta är normalitet i dessa familjer. Med tanke på detta är det i mina ögon viktigt att titta på hela familjen och hur de interagerar med varandra. Tänk om det skulle vara så att det är fler än både en och två familjemedlemmar som sitter inne med sanningen...

Begreppet orsak och verkan känns onekligen aktuellt i det här fallet. Jag måste ärligt säga att jag skulle inte vilja vara familjens handläggare på socialtjänsten idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in