2009-10-29, 10:22
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temponalla
vet inte hur man kommenterar flera inlägg, så jag gör så här
...

Klicka på citera och svara på första inlägget. Kopiera allt i rutan (Ctrl + C) och gå till nästa inlägg du vill svara på. klicka på citera. Klistra in det du kopierade från förra inlägget (Ctrl + V) i denna svarsruta. Svara på det andra inlägget. kopiera nu alltihopa och gå vidare till nästa inlägg du vill svara på och upprepa proceduren.

Om inläggen du svara på är lite längre kan det vara lämpligt att bara ta med det relevanta som du svara på (tycker jag). Om du hänvisar till gamla inlägg utan att citera dem är det mycket bättre att länka än att hänvsa till inläggsnummer. Lättare att gå direkt dit och kolla än att skrolla för att hitta ett visst inläggsnummer. Dessutom vet man aldrig om inläggsnummren fortfarande stämmer för om mod har varit in och raderat inlägg före så ändras ju numret...

Citat:
Ursprungligen postat av temponalla
Jag säger det igen. Jag är imponerad över att barnen är så duktiga som de är. De vill verkligen göra något bra av sitt liv men har inte fått någon hjälp alls någongång. Det är skrämmande och oerhört tragiskt och jag hoppas verkligen att de nu ska få hjälp och stöd

Ja, verkligen!
Citera
2009-10-29, 11:07
Medlem
MeMajks avatar
Nu har jag läst FUP:en
Fy satan vilken trasig familj och vilken missär de lever i!
De har ju haft sociala kontakter under flera år och ingen har reagerat eller ingripit
Tveksamt om man någonsinn kommer fram till gm, men att h*n finns att söka inom familjen, är ju troligt.
Citera
2009-10-29, 11:24
Medlem
prudenss avatar
Läs Huvudprotokollet på sidan 17. Jag tycker det stycket säger ganska mycket om hur inblandade övriga familjemedlemmar kan tänkas vara.

"Han var ovanligt uttryckslös och nollställd. Jag försökte få igång ett samtal med honom. Jag
ställde ytterligar ett par korta frågor utan att lyckas "nå" Micha. Vi kör från platsen och vidare
till vårt ärende. Innan vi kommer fram så kommenterar vi Micha. -Vad var det med honom
han var ju inte alls sig lik. " (ur Huvudprotokollet sid 17)

Med tanke på att systern är övertygad om att D inte ensam kunnat klara av mordet kan man stilla undra hur mycket brodern Micha vet och hur inblandad han är?

Modern och Micha vet nog mer än vad de låter påskina. Såklart!
Citera
2009-10-29, 11:32
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Läs Huvudprotokollet på sidan 17. Jag tycker det stycket säger ganska mycket om hur inblandade övriga familjemedlemmar kan tänkas vara.

"Han var ovanligt uttryckslös och nollställd. Jag försökte få igång ett samtal med honom. Jag
ställde ytterligar ett par korta frågor utan att lyckas "nå" Micha. Vi kör från platsen och vidare
till vårt ärende. Innan vi kommer fram så kommenterar vi Micha. -Vad var det med honom

Med tanke på att systern är övertygad om att D inte ensam kunnat klara av mordet kan man stilla undra hur mycket brodern Micha vet och hur inblandad han är?

2 dagar efter mordet så pekades GM ut och även hur det gått till.
Detta före det blev offentligt hur hon blev bragt om livet.
Det betyder att GM har berättat för någon eller så var denna med
vid tillfället.
Citera
2009-10-29, 11:33
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens

Jo, mamma vet med 100% säkerhet hur det ligger till och vill inte vittna inför rätten.
Citera
2009-10-29, 11:36
Medlem
Imonlysixteens avatar
Är det bilder med i FUP? Äkta bilder alltså, inte rekonstruerade med kroppen och så. Vill helst inte se lik. Om ni förstår.
Citera
2009-10-29, 11:39
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Är det bilder med i FUP? Äkta bilder alltså, inte rekonstruerade med kroppen och så. Vill helst inte se lik. Om ni förstår.
Ja, det är det.
Citera
2009-10-29, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Ja, det är det.
Låt bli bilagan med teknisk undersökning. De läggs nästan alltid i tilläggsprotokoll nu för tiden för att de som inte vill ska slippa se.
De är inte vackra, men jag far nästan mer illa av den allmänna misären i hemmet.
Citera
2009-10-29, 11:51
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Undvik sidorna 16 till 19 i den kriminaltekniska bilagan om du inte vill se liket. Nu är det i o f s så att ansiktet är skymt av en uppdragen BH och man kan inte se skottskadan i huvudet. Inga obduktionsbilder finns med heller.
Citera
2009-10-29, 11:57
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
2 dagar efter mordet så pekades GM ut och även hur det gått till.
Detta före det blev offentligt hur hon blev bragt om livet.
Det betyder att GM har berättat för någon eller så var denna med
vid tillfället.
Ja, så är det antagligen. Poliserna reagerade uppenbarligen på Michas förändrade sinnesstämning så något var det definitivt.

"Detta behöver ju inte betyda något. Men vi reagerade båda två på att Micha uppträdde på ett
vis som vi inte är vana vid. "
(Huvudprotokollet sid 17)
Senast redigerad av prudens 2009-10-29 kl. 12:09.
Citera
2009-10-29, 12:03
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Jo, mamma vet med 100% säkerhet hur det ligger till och vill inte vittna inför rätten.
Ja, hennes beteende då hon satt vid kroppen tycker jag talar sitt tydliga språk. Hennes försök på rationella förklaringar - låter genomtänkt och inövat. För att inte tala om intrycket man får av henne under förhöret
Citera
2009-10-29, 12:07
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Undvik sidorna 16 till 19 i den kriminaltekniska bilagan om du inte vill se liket. Nu är det i o f s så att ansiktet är skymt av en uppdragen BH och man kan inte se skottskadan i huvudet. Inga obduktionsbilder finns med heller.

Tack! Jag hann se alla bilder där hon ligger gömd och sen blev det en annan karaktär i bilderna och då fick jag lite panik. Fattade först inte att det var på riktigt med kroppen, hade ju lika gärna kunnat vara en docka så som det såg ut.. därav mitt första inlägg här. Är inte riktigt up for blodiga mordbilder idag.
Vill helst inte få några fler överraskingar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in