• 1
  • 2
2009-08-04, 00:29
Medlem
Kommer förbudet till Sverige?

Bra för fredligare samexistens?
Citat:
Kamphundar kan förbjudas i Danmark
Efter en rad hundangrepp på människor runt om i Danmark den senaste tiden, överväger nu den danska justitieministerns särskilda hundutredningsgrupp ett totalförbud mot kamphundar, skriver den danska nyhetsbyrån Ritzau.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.16...udas-i-danmark
Citera
2009-08-04, 00:34
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Kommer förbudet till Sverige?

Bra för fredligare samexistens?

Du får nog utveckla varför den passar här på I&I?

Jag hoppas att dom förbjuds, hatar dessa hundar.
Citera
2009-08-04, 00:35
Självklart ska kräken utrotas! Sådana där varelser borde aldrig ha fått skåda världens ljus. Osäkrade bomber är vad de är, bevisligen extremt farliga i fel persons händer.
Citera
2009-08-04, 00:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977

Invandrarnas favorithund?
Citera
2009-08-04, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Tja
Citat:
"Ungdomar" använder hundar som vapen
Kamphundar terroriserar Södertörn.
Flera människor och hundar har attackerats de senaste månaderna.
– Jag vet hundägare som skaffat skor med stålhättor och tar med sig skruvmejsel när de ska rasta sin hund, säger Mikael Johansson vars pudel Rillo nästan flåddes.
Botkyrkapartiet kräver, i en motion till kommunfullmäktige, att lagstiftningen kring kamphundar ses över.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9909/22/hund.html

Men givetvis godtar jag att en Mod flyttar tråden till papperskorgen om sambandet kamphund-kriminella ungdomsgäng-kriminella svenskgäng anses lika starkt

.
Senast redigerad av Spengler 2009-08-04 kl. 00:50.
Citera
2009-08-04, 01:02
Medlem
Vi (min familj) har en kolsvart AmStaff/Rottweiler korsning på 45 kilo. Dock är vi välanpassad svensk medelklass. En effekt som vi noterat är att personer med utomeuropeiskt ursprung (Afrika och mellanöstern) ofta reagerar mycket negativt på vår hund. Dessutom blir en hund vad du som ägare gör den till. En liten pudel kan formas till en aggressiv kamphund med lite arbete. Var finns sambandet med invandring?
Citera
2009-08-04, 01:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFSS
Var finns sambandet med invandring?

Invandrare har kamphundar i större utsträckning än svenskar?
Citera
2009-08-04, 01:16
Moderator
-Info-s avatar
Ja, det jag skrev ovan bekräftas av Hans Rosenberg, presstalesman på Svenska Kennelklubben:

Citat:
– Den som skaffar sig en kamphund gör det ofta för att vara lite udda och för att hundarna har rykte om sig att vara farliga och tuffa. Dessutom är det ofta nysvenskar med liten erfarenhet av att äga hund som har de här raserna, säger Hans Rosenberg.

http://aftonbladet.se/nyheter/article474536.ab
Citera
2009-08-04, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFSS
Vi (min familj) har en kolsvart AmStaff/Rottweiler korsning på 45 kilo. Dock är vi välanpassad svensk medelklass. En effekt som vi noterat är att personer med utomeuropeiskt ursprung (Afrika och mellanöstern) ofta reagerar mycket negativt på vår hund.
Jag har sett migranter av ursprung som du beskriver gå i taket när en kvinna med blindhund kom förbi-tror den negativa reaktionen har att göra med med att hundar ses som orena i vissa kulturer/religioner.
Citat:
Dessutom blir en hund vad du som ägare gör den till. En liten pudel kan formas till en aggressiv kamphund med lite arbete
Helt klart
Citat:
Var finns sambandet med invandring?
Se föregående talare samt
Citat:
Antalet hundattacker har närmast fördubblats
LANDSKRONA

http://hd.se/landskrona/2009/08/03/a...-har-naermast/
Citera
2009-08-04, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Invandrare har kamphundar i större utsträckning än svenskar?

Invandrare hade ALDRIG hundar innan det blev poppis med kamphundar bland kriminella och gangsterwannabes. Blattar, negrer och diverse andra invandrare är helt enkelt inte hundmänniskor, de kommer inte från kulturer där man har hundar som sällskapsdjur utan där man som bäst har dem som vakthundar/bandhundar och vallhundar, eller kanske som kamphundar för vadslagningsmatcher. Icke-vita och icke-européer är ofta rädda för hundar och undviker dem har jag märkt. Misstänksamheten är dessutom ömsesidig då många hundar reagerar mycket negativt på araber, negrer och liknande folkgrupper.

Läs här ett gammalt och intressant inlägg av Oskorei om nordeuropéer och hundar.

Nordeuropén och hunden.

http://oskorei.motpol.nu/?p=614
Senast redigerad av Varnagel 2009-08-04 kl. 01:30.
Citera
2009-08-04, 01:33
Medlem
Rostmannens avatar
Ännu ett bevis att Danmark är bättre än Sverige.
Citera
2009-08-04, 01:34
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
OP har inget med I&I att göra. Spengler undviker med minsta möjliga marginal en tillsägelse för ytterligare en OT-trådstart.

I&I -> Brottslighet (skicka vidare om den inte passar).

//Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in