Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-03, 20:21
Bannlyst
Kom över denna långa text skriven av Bengt Sändh som var riktigt rolig och intressant att läsa.
http://www.danberg.se/prylboden/omsnus.html

Många vetenskapliga artiklar om snus och hälsofara finns med samt Bengt Sändhs' egna ord.

Saxat ur texten:
"Därför vrålar Socialstyrelsen, Apoteksbolaget, Cancerfonden, Hjärt- Lungfonden, Folkhälsoinstitutet och en lång rad andra propagandister ordet "vanebildande" unisont. Själv skulle jag vilja göra experimentet att ta bort kaffeautomaterna från dessa institutioner under en dag och jag är övertygad om att vi skulle se en massa tjänstemän klättra på väggarna och klösa ner tapeter. Snacka om abstinensbesvär."

Kul läsning för en snusare.
Citera
2009-08-03, 20:24
Bannlyst
Mm den var kul
Citera
2009-08-03, 20:29
Medlem
CronoSs avatar
Intressant läsning.
Citera
2009-08-04, 04:51
Medlem
Storsnusarns avatar
Nu är prillan utspottad, jag är nöjd och kan sova!

Tack för läsningen.
Citera
2009-08-04, 05:48
Medlem
Det är dylika skrifter som borde visas för de som har något emot snus. De kommer förstås att tycka att Bengt Sändh är en galen lögnare, men det vet ju varenda sinnesfrisk människa, att så äro icke fallet, utan han är en snusproducent, men även en utomordentlig skribent. Av mig får han en stor applåd för denna skrift. Det är precis all sanning på en och samma plats.
Citera
2009-08-04, 08:20
Medlem
UlfHamrins avatar
Skönt att se att det finns någon som tar fighten för oss snusare! Länge leve Bengt!
Citera
2009-08-04, 20:58
Medlem
General i götets avatar
Härligt skrivet av Bengt.

Salute!
Citera
2009-08-04, 22:09
Medlem
Ralledenfetes avatar
Skitbra skrivet! Synd bara att resten av världen inte fattar det!
Citera
2009-08-04, 22:17
Medlem
Intressant läsning, Bengt har många poänger. Dock snusar jag inte och tänker inte börja.
Citera
2009-08-04, 22:22
Medlem
Kronoparks hunds avatar
Det är snuset som gör oss svenska män till jordens charmigaste karlar!

Citera
2009-08-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Kom över denna långa text skriven av Bengt Sändh som var riktigt rolig och intressant att läsa.
http://www.danberg.se/prylboden/omsnus.html

Många vetenskapliga artiklar om snus och hälsofara finns med samt Bengt Sändhs' egna ord.

Saxat ur texten:
"Därför vrålar Socialstyrelsen, Apoteksbolaget, Cancerfonden, Hjärt- Lungfonden, Folkhälsoinstitutet och en lång rad andra propagandister ordet "vanebildande" unisont. Själv skulle jag vilja göra experimentet att ta bort kaffeautomaterna från dessa institutioner under en dag och jag är övertygad om att vi skulle se en massa tjänstemän klättra på väggarna och klösa ner tapeter. Snacka om abstinensbesvär."

Kul läsning för en snusare.
klockrent! länge leve bengt<3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in