Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-04-24, 20:57
  #145
Medlem
gonimbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulmuh
Ja, inte vet jag... men dom första Ericsson-mobilerna, dvs de "små" var riktigt stabila.

Man kunde tappa dom i asfalten, köra över dom... osv osv - de funkade iaf!

En sak som jag glömde nämna va att jag och en kollega testade en sak..
vi hade en Nokia 3310 och en Ericsson R310, och vi körde ett uthållighetstest.. båda mobilerna blev tappade i golvet och ibland rent av kastade i väggen. E höll ihop men Nokian tappade skalet å batteriet några ggr men båda funkade iaf
Jag la båda mobilerna påslagna på toalocket när jag stog i duschen och tog en varm lång dusch.. Dom va ju inte direkt torra efter det hehe..
Jag hade Nokian i bröstfickan när jag svetsade med 1.6 mm rörtråd så den fick känna av värme på nära håll hehe..
dom fick utstå mycket mer än detta men mailet blir för långt om allt ska me..
Om jag ska summera detta onödiga test så visade detbåda mobilerna såg ut som faan efter testen, värst va det med Nokian men med ett skalbyte så va han som ny igen
Båda mobilerna funkar fortfarande och används dagligen !!

Finsk Sisu och swedish steel på högsta nivå
Citera
2004-04-25, 00:47
  #146
Medlem
Herregud, vad gör ni alla personer på internet? använder dator och gud vet vad? är det inte att säga emot sig själv, borde inte skrimaskinen fortfarande vara bäst? Eller är det så att personer som har gammla slitna telöefoner inte är tillräckligt kunniga för att köpa en ny telefon? har själv en ny 3g mobil, som jag använder för:

1. Mycket biligare taxa
2. Jag kan kolla min epost utan att behöva använda datorn
3. Jag kan koppla telefonen till min bärbara dator på bussen och surfa på internet istället för att ha tråkigt.
4. Jag kan ha videosamtal med dom jag känner mycket personligare och roligare.
5. Jag kan använda den som mp3 spelare och slipper alltså bära med mig en fet cd spelare vid sidan om.
5. Jag kan ordna mina kontakter etc på ett sätt somtar ca 70% mindre tid än det vanliga.
6. Jag vill hänga med i utvecklingen och därför ha större chans att få bättre jobb genom att vara it kunnig,
7. För att alla inte har en 3g mobil som i sin tur gör mig speciell att jag sticker ut ut folkmassan och skapar min egen stil,.
Citera
2004-04-25, 18:08
  #147
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av gonimbe
Du verkar ha mer koll än mig så jag ger mig i detta ämne
men det ligger faktiskt lite i det du säger..

Det är grundläggande grejor, men det finns *många* fler faktorer att ta i akt, så någon "expert" är jag inte.

Men; med korrekt inställda och riktade mottagare/sändare så kan man minska strålningen från dessa rejält, då det krävs mer effekt ju sämre förhållanden det är.

Sedan är det helt lugnt att bo BAKOM en 3G-mast, då strålningen inte är riktad just bakåt (t.ex. dessa som finns på husväggar).
Citera
2004-04-25, 18:09
  #148
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av gonimbe
En sak som jag glömde nämna va att jag och en kollega testade en sak..
vi hade en Nokia 3310 och en Ericsson R310, och vi körde ett uthållighetstest.. båda mobilerna blev tappade i golvet och ibland rent av kastade i väggen. E höll ihop men Nokian tappade skalet å batteriet några ggr men båda funkade iaf
Jag la båda mobilerna påslagna på toalocket när jag stog i duschen och tog en varm lång dusch.. Dom va ju inte direkt torra efter det hehe..
Jag hade Nokian i bröstfickan när jag svetsade med 1.6 mm rörtråd så den fick känna av värme på nära håll hehe..
dom fick utstå mycket mer än detta men mailet blir för långt om allt ska me..
Om jag ska summera detta onödiga test så visade detbåda mobilerna såg ut som faan efter testen, värst va det med Nokian men med ett skalbyte så va han som ny igen
Båda mobilerna funkar fortfarande och används dagligen !!

Finsk Sisu och swedish steel på högsta nivå

Kommer du ihåg de första ericsson vars batterier "sprättade ur"??
Citera
2004-04-25, 22:48
  #149
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulmuh
Det är grundläggande grejor, men det finns *många* fler faktorer att ta i akt, så någon "expert" är jag inte.

Men; med korrekt inställda och riktade mottagare/sändare så kan man minska strålningen från dessa rejält, då det krävs mer effekt ju sämre förhållanden det är.

Sedan är det helt lugnt att bo BAKOM en 3G-mast, då strålningen inte är riktad just bakåt (t.ex. dessa som finns på husväggar).

Du har inte hört talas on backlobsstrålning???
Citera
2004-04-25, 23:19
  #150
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Du har inte hört talas on backlobsstrålning???

Ja, men den lär inte vara speciellt hög om det är en riktad sändare.
Citera
2004-04-25, 23:53
  #151
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulmuh
Ja, men den lär inte vara speciellt hög om det är en riktad sändare.

Den är beroende av antennteknik, frekvens och effekt, den finns alltid!!
Citera
2004-04-25, 23:55
  #152
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Den är beroende av antennteknik, frekvens och effekt, den finns alltid!!

Alltså... den pumpar inte ut samma effekt hela tiden.
Citera
2004-04-30, 00:07
  #153
Avstängd
Roger Perssons avatar
Jag kan meddela herrskapet att jag bytt upp mig till en nyare mobiltelefon. Min gamla hederliga Nokia 3210 drog sin sista suck för ett tag sedan, fyra år gammal. Jag var tvungen att införskaffa en annan mobil, varför jag köpte en begagnad 3310:a och ett nytt batteri på annons.

Den är nästan lika bra som 3210:an.

// Roger P.
Citera
2004-04-30, 09:23
  #154
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag kan meddela herrskapet att jag bytt upp mig till en nyare mobiltelefon. Min gamla hederliga Nokia 3210 drog sin sista suck för ett tag sedan, fyra år gammal. Jag var tvungen att införskaffa en annan mobil, varför jag köpte en begagnad 3310:a och ett nytt batteri på annons.

Den är nästan lika bra som 3210:an.

// Roger P.
Grattis och välkommen i 3310:an klubben.
Citera
2004-04-30, 09:35
  #155
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag har en 3210:a. En bra telefon, för övrigt.

Eftersom jag genom jobbet är nödd och tvungen att inneha mobilmackapär så har jag en som jag köpte billigt när min lokala teknikprånglare reade ut utgående sortiment. 3210:an går att ringa med och jag kan hantera SMS med den. Det räcker för mig. Folk som måste vältra sig i de senaste minimala telle-pellarna är folk med lika minimala penisar, enligt mitt förmenande.

En telefon är till för att ringa i och inte spela spel på, lyssna på musik i eller fotografera med. Fjams...

Jag hade gärna återgått till tiden då man riggade en tvåkrona på den väggfasta bakelitapparaten när man gick ut, för att se ifall någon ringt under tiden man varit borta. Hade signalernas vibrationer skakat ner tvåkronan så hade någon ringt. Punkt. Numera sitter snorungar med små plasticboxar fastlimmade vid öronen dagarna i ända.

Det absolut fjantigaste jag kan se är folk som nyttjar så kallad "hands free". Alltså vuxna personer som har en tunn sladd i örat och går och pratar för sig själva med hög röst mitt i stan. Dumheter... Förr i världen skötte man sina telefonsamtal innan man gick ut och spankulerade inte omkring och bredde ut sina privata petitesser inför allmänna öron på Domus.

Vad tycker Ni? Har inte mobilhysterin tagit löjeväckande proportioner?

// Roger P.


Tja, vi är ju några som inte dröjt oss kvar vid 1982

Men visst har du en poäng i att teknikhysterin spårat ut en smula
Citera
2004-04-30, 10:52
  #156
Medlem
muddafrikkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag har en 3210:a. En bra telefon, för övrigt.

Eftersom jag genom jobbet är nödd och tvungen att inneha mobilmackapär så har jag en som jag köpte billigt när min lokala teknikprånglare reade ut utgående sortiment. 3210:an går att ringa med och jag kan hantera SMS med den. Det räcker för mig. Folk som måste vältra sig i de senaste minimala telle-pellarna är folk med lika minimala penisar, enligt mitt förmenande.

En telefon är till för att ringa i och inte spela spel på, lyssna på musik i eller fotografera med. Fjams...

Jag hade gärna återgått till tiden då man riggade en tvåkrona på den väggfasta bakelitapparaten när man gick ut, för att se ifall någon ringt under tiden man varit borta. Hade signalernas vibrationer skakat ner tvåkronan så hade någon ringt. Punkt. Numera sitter snorungar med små plasticboxar fastlimmade vid öronen dagarna i ända.

Det absolut fjantigaste jag kan se är folk som nyttjar så kallad "hands free". Alltså vuxna personer som har en tunn sladd i örat och går och pratar för sig själva med hög röst mitt i stan. Dumheter... Förr i världen skötte man sina telefonsamtal innan man gick ut och spankulerade inte omkring och bredde ut sina privata petitesser inför allmänna öron på Domus.

Vad tycker Ni? Har inte mobilhysterin tagit löjeväckande proportioner?

// Roger P.
Umm.. Du råkar inte vara förlagan till Kapten Stofil? Roger, du är min idol!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback