2007-05-08, 01:24
Medlem
UGRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dr-
Omberget ligger utanför Umeå, Holmsund
http://lix.hisvux.se/~martin/svelandskap.php?anlagg=281
Men det är en skidbacke

Möjligt att det finns nått som kallas Ormberget i Umeå också, men i Luleå finns det en imponerande anläggning:

http://www.pixbox.se/alb_show_id139841_page5.html

Citera
2007-05-20, 23:31
Medlem
Omberget ligger i Holmsund och där finns det inget förutom en skyhög radiomast att klättra i

Enda stället som jag vet om att UEa i( i holmsund ) är nog ett (övergivet) gammalt hus som ligger vid en mellanstadie skola ( inte storsjöskolan utan den andra) fast det huset är är väl så genomgått redan av alla ungdomar.
Citera
2007-05-26, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tob-i-as
man ska tydligen kunna gå i obbola/hsd-bron.

Vars sitter luckan/ingången då? har aldrig sett nån
Citera
2007-05-26, 16:40
Medlem
Tob-i-ass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Hankey
Vars sitter luckan/ingången då? har aldrig sett nån

de vet jag inte :/ har bara hört om folk som har varit där och att man kan vara där.
Citera
2007-05-26, 19:04
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
de vet jag inte :/ har bara hört om folk som har varit där och att man kan vara där.
På obbola-sidan finns det en låst ingång på undersidan bron, vid brofästet. Finns även två (vill minnas det var två iaf) rör man kan krypa igenom för att ta sig in. Du bör vara dvärg eller så dock :P

Under sjukhuset finns det en del övergivna delar, typ alla dörrar är låsta dock. Har jobbat på it där, så jag har utforskat en del med nycklar. Inget speciellt att se dock.

Sen finns det ju två ställen i obbola (dels vid bergöbron, dels vid gammla färjelägret) där man kunde UE'a en massa gammla försvars-stationer insprängda under stenhällarna. Dom fyllde upp alla öppningar med betong för en tio år sen eller så
Citera
2007-06-12, 01:13
Medlem
Zildjians avatar
Kanske inte i Umeå direkt men ikväll har jag kollat in lite byggnader i länet, bl.a 2 nedlagda tågstationer. Båda var öppna, bilder kommer (nån gång).
Citera
2007-06-12, 18:20
Medlem
drubidos avatar
nogfan finns det ue ställen i holmsund. det där med sporthallen var tråkigt. det var ett mysigt ställe, sägs att det spökade där. hursomhelst finns det ett par gamla övergiva hus & det finns en hel del gamla militärläger i holmsund utkanter.
Jag & några kompisar försökte ta oss ner genom en stor metaldörr, dock så var hänglåset för stort för bultsax m.m. Några dagar senare när jag skulle gå & kolla in läget så låg det fullt med gamla radiomastar, servrar och en hel del fler utrustning, tror jag har några bilder på det någonstans. Jag tog iallfall med mig några gamla tagentbord som eriksson hade tillverkat enkomt för militären.
Citera
2007-06-21, 16:23
Medlem
Herr_Greens avatar
Finns en brunn man kan gå ner i på Teg. Den ligger nära pizzerian Robertos, har inte undersökt den så noggrant.
Citera
2007-09-16, 14:42
Medlem
quinns avatar
Citat:
man ska tydligen kunna gå i obbola/hsd-bron.

Mkt riktigt, var med och sågade upp ingång in till bron i sommras (luckan under bron vid brofästet, obbola sidan)

Stig inn!
Citera
2007-09-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anton_93
men våning 2 ska man inte va i det är säng fröråd där som det bor massa människor i så passa er för våning 2

detta va under 80-talet men ändå man vet aldrig ifall dom bor kvar så va inte på våning 2 men våning 1 kan man va i om man får en kick av den

Jag har varit där ofta utan att någonsin stöta på någon. Det är bara att gå på. Securitas tar däremot en och annan vända därnere och det är nog dem man skall undvika.
Citera
2008-04-07, 20:01
Medlem
forsman78s avatar
U E i Ume

tjenare, jag undrar bara om det finns nåt man kan utforska i umeå
Citera
2008-04-07, 20:15
Bannlyst
Ja det finns det. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera