2012-07-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Författaren/dramatikern Stig Larsson håller den som en av de främsta svenska skönlitterära verken alla kategorier.

Man kan undra vilka bedömningar som gör att inte sådana kvalitetsserier återigen visas.

Om jag är rätt underrättad kommer SVT eller TV4 att i höst sända en ny serie baserad på GW Perssons senare polisromaner. I rollerna Rolf Lassgård, Helena af Sandberg och Claes Malmberg i rollen som Evert Bäckström.

Inte minst av den anledningen hade en reprisvisning av Profitörerna passat bra.
Citera
2012-07-19, 18:11
Medlem
Lasermannen med David Dencik i huvudrollen måste åter nämnas som något av det allra bästa som producerats.

Eftersom jag gillar kriminalserier så hamnar Van Veeteren-filmerna (Nessers böcker) med Sven Wollter högt. Tyckte också om filmatiseringarna av Åke Edwardsons polisromaner om Erik Winter. En del av Wallanderfilmerna (både med Lassgård och Krister Henriksson) är också av god kvalitet. De riktigt bra riskerar förstås att drunkna bland de mer massproducerade. Mankells "Danslärarens återkomst" (Linda Wallander) kan också nämnas.
Citera
2012-08-26, 10:51
Medlem
TroDus avatar
Hem till midgård!
Citera
2012-08-26, 11:22
Medlem
ohheyitsmes avatar
Hem till midgård! Helt klart
Citera
2012-09-09, 09:47
Medlem
Skumgummis avatar
jag vet inte om det här är rätt tråd direkt men jag hittar ingen annan. Det här kanske inte är bästa serien och jag har rätt vaga minnen av den det rör sig om Barnens detektivbyrå om några barn som löste brott har för mig att de blev trakasserade av några ungdomar med rollerblades. Serien sänds idag på barnkanalen klockan 15.30
Citera
2012-10-27, 19:41
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic64
svår fråga, gott så många bra serier =)

Men jag gillade den där med, tjunde himmlen, eller vad den hette! tror johan viderberg, spelade en av rollerna =)...

Skärgårds doktorn var ju skön samt Solbacken, med alla dessa roliga tanter och gammla gubbar =)...

Rederiet kommer också väldigt högt upp! =).

Solbacken avd:E syftar du på förstås? Jag har serien inspelad men har aldrig sett den. Började titta på den i veckan och när jag ser den kan jag känna igen situationerna från mitt yrkesliv inom äldreomsorgen och akutsjukvården. Tacka fan för att vårdpersonal blir bitter och jävlig när det ser ut som det gör. Den som tror att folk jobbar inom vården för att det är deras högsta dröm i livet att torka avföring och lyssna på gaggiga patienter som upprepar samma sak igen och igen, borde nog ta sig en funderare och inse att även vårdpersonal arbetar för att kunna pröjsa sina räkningar.
Intressant och mycket träffsäker serie.
Citera
2012-12-11, 20:11
Medlem
SirFucksalots avatar
Gillar svenska komediserier mest faktiskt!
Det är väl inte alltid produktionen är den bästa, men inget slår bannemig svensk humor.
  • Heja Björn
  • Karatefylla
  • En Fyra För Tre
  • C-O Segermyhr
  • En Ängels Tålamod
  • Rena Rama Rolf

Men den absolut bästa serien som jag inte kan få nog av är faktiskt Bert!
Citera
2013-03-23, 20:36
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirFucksalot
Gillar svenska komediserier mest faktiskt!
Det är väl inte alltid produktionen är den bästa, men inget slår bannemig svensk humor.
  • Heja Björn
  • Karatefylla
  • En Fyra För Tre
  • C-O Segermyhr
  • En Ängels Tålamod
  • Rena Rama Rolf

Men den absolut bästa serien som jag inte kan få nog av är faktiskt Bert!

Riktigt svårt att hitta torrents på dessa serier!

Nån som kan länka?

Torrent på hela faderullan vore verkligen inte dumt, bra val av serier!!
Citera
2013-03-23, 20:43
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Rederiet
Sunes jul
Rena rama rolf
Tre kronor
Vita Lögner
Svensson Svensson

Blir lite nostalgisk över dessa serierna eftersom jag är uppväxt med dem.
Citera
2013-09-15, 12:20
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
1.Hem Till Byn!

På andra plats kommer Tusenbröder enligt mig.
Citera
2013-09-15, 13:07
Medlem
Bert för fan! Finns inget som kommer i närheten av denna eminenta serie
Citera
2013-09-16, 11:35
Medlem
Segemyr
Lilla Al fadji
Svensson Svensson
Bert
En stark resa (något av det bästa som gjorts???)
Färjan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in