Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-04, 16:51
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Lycka till! var riktigt bra.

Det var den. En klassiker.
Niels Dybeck som kötthandlare, Nils Brandt som styckaren som presenterar en maskin som gör honom överflödig.
Citera
2022-09-12, 09:45
  #170
Medlem
DeValeras avatar
Molanders var en riktigt bra serie.
Citera
2023-07-21, 08:20
  #171
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Bron - Den blev väldigt bra, alla säsonger hade någonting att ge och den blev aldrig riktigt trist och den föll i smak.

Störst Av Allt - Den hade bra handling.

Tre Kronor - Tre Kronor var alltid trevligt att titta på även om serien blev dryg ibland så kändes det som att det drev serien vidare ibland och jag gillade den mycket mer än liknande serier som Vita Lögner, Skilda Världar och Vänner Och Fiender.
Citera
2023-07-21, 08:38
  #172
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Lycka till! var riktigt bra.
Ja, underbar serie. Benny Haag är så jävla cool och bruden är en riktig toppingla. T o m låten som Vikingarna senare gjorde till sin är trevlig.

Allt Peter Schildt regisserat har varit bra: Ebba & Didrik, Xerxes, Glappet m fl.
Citera
2023-07-21, 20:18
  #173
Medlem
Jag röstar på Rederiet, Tre kronor, Sunes jul och Glappet. Men BÄST var ändå "Sjätte dagen", jag såg om den nyligen och den var fortfarande bra. Och kuslig.

Rederiet och Tre kronor känns stundtals väldigt segt när jag försökt se om det.
Citera
2023-07-21, 20:56
  #174
Medlem
GreenBastards avatar
Många gamla såpor som man följde i sin ungdom är ju ganska dåliga idag, typ tre kronor och rederiet.

En serie som jag dock tycker håller än och är väldigt proffsigt gjord för att vara en barn/ungdomsserie är ju faktiskt Bert. Allt från kulisser till all energi man har lagt på händelser som sker i bakgrunden, det är ju nästan lite nakna pistolen känsla om tittar på det som sker i bakgrunden och inte bara de uppenbara skämten som kretsar kring huvudpersonerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback