2017-02-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat
Senast frra mnaden hade jag en tvist med ett spelbolag, enligt deras bullshitregler hade dom ju sjlvklart rtt d dom fr stnga av folk vid misstanke utan ngot som helst bevis. Tror du MGA (licenshllaren) godknner det? Nej
Jag fick tillbaka mina pengar+en saftig bonus.

Jass ja d r det vl s d.
Citera
2017-03-19, 11:02
Medlem
lakritcs avatar
Funderar p en dubbel. Vilka maxbelopp har man hos NordicBet? Eller rttare sagt, vilken summa br man som mest spela fr att de inte ska f upp gonen fr en och tycka att det r uppseendevckande? 4000 kr? 2000 kr? 1000 kr?

Egentligen kan jag vl tnka mig gra ett stort vinnande bet och drefter frsvinna permanent frn sidan. Allts bortse frn limitering.
Senast redigerad av lakritc 2017-03-19 kl. 11:41.
Citera
2017-03-19, 19:52
Medlem
Canalatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Funderar p en dubbel. Vilka maxbelopp har man hos NordicBet? Eller rttare sagt, vilken summa br man som mest spela fr att de inte ska f upp gonen fr en och tycka att det r uppseendevckande? 4000 kr? 2000 kr? 1000 kr?

Egentligen kan jag vl tnka mig gra ett stort vinnande bet och drefter frsvinna permanent frn sidan. Allts bortse frn limitering.

Jag har lagt spel en bra bit ver 50.000 SEK p Nordicbet, och vldigt mnga i 20-30K klassen.

Det mesta har jag ftt godknt ven om det i mnga fall krvts manuell granskning s ser inte varfr spel i den klassen skulle dra uppmrksamhet. Om du dremot vinner hela tiden kan du rkna med uppmrksamhet och limiteringar.
Citera
2017-04-04, 15:35
Medlem
Nordicbet r ett djvla rvhl till bettingfretag som ftt vxtvrk och behandlar sina kunder som skit...
Citera
2017-05-31, 12:22
Medlem
Astrorbits avatar
Uselt, har ju fr fan inte ens hrnspel. Jvla skitsida!

Bet365 1 miljon gnger bttre.
Citera
2017-06-29, 20:03
Medlem
De jvla rvhlen kan dessutom med att ta 5kr/min i telefonavgift fr att man ringer supporten
Citera
2017-10-08, 22:48
Medlem
Kiggzors avatar
https://www.aftonbladet.se/sportblad...om-kallduschen

100 x pengarna p att sverige vinner mot Luxemburg med fler n sex ml, nr s hnder makuleras vinnande spel.

"Robin Olenius r PR-chef p Betssongroup dr frutom Betsson ven Betsafe och Nordicbet ingr.
Han beklagar det intrffade men uppger att alla som spelade p resultat strre n 60 ftt ett odds som var uppenbart fel.
Enligt vra regler talar man om nr ett uppenbart fel intrffat och d ska det makuleras. Vad som knnetecknar ett uppenbart fel r nr till exempel en nolla r p fel stlle. Det hr sker hos flera bolag och vi ska komma ihg att det r en mnniska som knappar in oddsen, det kan bli fel."

Helt jvla otroligt vilket skojarfretag. Att de kan gra shr utan att hamna bakom galler r s tragiskt s det finns inte. Dessutom vet precis alla att 100x knappast r ett s pass otroligt odds p det resultatet.
Citera
2017-10-08, 23:48
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor

100 x pengarna p att sverige vinner mot Luxemburg med fler n sex ml, nr s hnder makuleras vinnande spel.

"Robin Olenius r PR-chef p Betssongroup dr frutom Betsson ven Betsafe och Nordicbet ingr.
Han beklagar det intrffade men uppger att alla som spelade p resultat strre n 60 ftt ett odds som var uppenbart fel.
Enligt vra regler talar man om nr ett uppenbart fel intrffat och d ska det makuleras. Vad som knnetecknar ett uppenbart fel r nr till exempel en nolla r p fel stlle. Det hr sker hos flera bolag och vi ska komma ihg att det r en mnniska som knappar in oddsen, det kan bli fel."

Helt jvla otroligt vilket skojarfretag. Att de kan gra shr utan att hamna bakom galler r s tragiskt s det finns inte. Dessutom vet precis alla att 100x knappast r ett s pass otroligt odds p det resultatet.

En skojaraktig friskrivning som ger dem mjligheten att sjlva sga att oddset r orimligt om det slr in. Hade det blivit 6-0 hade inte en krona betalats tillbaka till de som spelade p det orimliga oddset.

Sen kan man ju undra vad de tycker r rimligt? Ett odds p 100 gnger insats fr mer n 6-0 mot Luxemburg skulle kunna anses som orimligt av en som kan lite fotboll, medans samma odds mot Nederlnderna skulle varit full rimligt.

D uppstr frgan hur ska en person som inte fljer fotboll alls kunna frst att det r orimligt?

Nordicbet pratar skitblandad smrja i sin girighet. De borde frbttra sina rutiner s att sdana misstag inte hnder.

Sen om de faktiskt borde tvingas betala ut pengarana r en annan sak, men helt klart br Nordicbet och alla som jobbar fr dem betraktas som jordens avskum p grund av detta.
Citera
2017-10-08, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor

250 gnger var det och jo det kndes definitivt som ett felodds. Behvde inte ens lsa artikeln fr att konstatera det. Rckte med att se bilden s ringde mina varningsklockor. Med det sagt s r det naturligtvis jvligt sugit att bolagen kan gra lite som de vill och har rtten p sin sida. Dock lite lustigt att AB pltsligt valde att gra en artikel. Fr alla vet ju att detta sker tskilliga gnger varje dag ret runt och har s gjort i mnga r. Sprng Malta!
Citera
2017-10-09, 00:43
Medlem
seriously?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
250 gnger var det och jo det kndes definitivt som ett felodds. Behvde inte ens lsa artikeln fr att konstatera det. Rckte med att se bilden s ringde mina varningsklockor. Med det sagt s r det naturligtvis jvligt sugit att bolagen kan gra lite som de vill och har rtten p sin sida. Dock lite lustigt att AB pltsligt valde att gra en artikel. Fr alla vet ju att detta sker tskilliga gnger varje dag ret runt och har s gjort i mnga r. Sprng Malta!

Vad hade Brasilien - Tyskland 1-7 i odds?

Nordicbet:

Spel: Minst tta ml i matchen. Spelet gjordes innan avspark.
Odds: 200,00.

Spel: Tyskland att vinna med 71. Livespel gjort i paus vid stllningen 50.
Odds: 11,50.

Svenska spel:

Spel: Tyskland att vinna med 71. Spelet gjordes vid stllningen 20.
Odds: 190,00.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19196411.ab

S 250 gnger lter ju inte helt orimligt p ett 8 - 0 resultat gjort innan match, frvisso Swe - Lux som spelade men fortfarande hockeysiffror.
Men ja, sprng Malta. Sjukt att SHL kan lta Nordicbet vara huvudsponsor.
Citera
2017-10-09, 03:27
Medlem
Fr mig r det rent sjlvklart att man kan ta tillbaka det pga mnskliga fel. Dock tycker jag att nr det inte handlar om frstora pengar att dom frivilligt kan g back ngon miljon i ren good will. Om ngon hade rkat skriva 1000 ggr pengar p 2-0 i ngon random match s ser jag det som logiskt att bettingbolaget inte ska behva betala ut miljardbelopp pga det. Dremot blir det ju knsligare nr det inte r helt orimligt ven om dom flesta nog frstr att 250 ggr pengarna r fr mkt fr 8-0 mot Luxemburg.
Citera
2017-10-09, 07:01
Medlem
Visst mnskliga fel.

Jag tycker dock att man ska ha bttre rutiner och att sdant hr inte uppkommer mer n ngon enstaka gng per r. Om det nu r s som ni skriver i trden att det hnder ofta tycker jag spelbolagen fr st sina kasst.

Saken r ju att det blir lite dumtfr att ven om det r helt orimliga odds fr ngon som kan fotboll, s det kan det ju vara s att deras modell sa till de att stta oddsen s pass hgt och nr deras modell gr fel skyller de p mnsklig faktor med felinslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in