Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Majoriteten av körskolorna "rövknullar" sina kunder genom att säga att dom inte är redo för uppkörning osv.
Jag hade kört Automat i 2år och manuell i 6mån (hade inte tillgång manuell bil innan) den dagen jag knatade iväg till trafikskolan.
Minst 20 lektioner sa dom efter första rundan tog 2 till var av en var för att "lära känna" det område jag skulle köra upp i.
Uppkörningen gick perfekt
Blev lite sugen nu att själv ta en "test lektion" hos Jarla och se hur många lektioner jag behöver nu efter 9år med körkort och bilkörning dagligen i stockholm city

Sen finns det dom som har haft körkort hela livet men inte kan köra bil ändå ä är lämpliga för körkort. Så hur länge man kört är rätt ointressant.
Det är ju inte bara å köra direkt, rätt mycket regler för körningen. Placera bilen rätt, mm. mm. Så det är nog många som överdriver också. För dom tror dom är duktiga på att köra bil fast dom igentligen kör som arslen.
Men, jag säger inte att det var så för dig. Vill bara få med det för det är det många som glömmer.
Sen finns det även rätt bra körskolor som inte rövknullar.
När jag tog körkort övningskörde jag inget privat. Körkortets totala kostnad med allt inräknat gick på 10 000 kr. På slutet hade jag uppkörning om en månad, men han som hade körskolan bytte uppkörning på mig så jag fick det en månad tidigare. För han sa att jag började köra lite för aggresivt, vilket man gjorde när man blev körvan. Så han trodde att om jag körde mer på körskola innan uppkörning skulle det gå åt helvete.