2009-08-03, 13:32
Medlem
fnskls avatar
Idag hnde ngot otrevligt nr jag startade datorn. Det kom upp nn skyllt som ld ungefr; "ngot r jttefel p din dator, vill du a.) terstlla felet eller b.) strunta i det?"

Dumt nog valde jag alternativ A och nu r datorn jttedum, flera program vgrar att starta, winamp bl.a., fr bara upp felmeddelandet "winamp/random har slutat att fungera, windows letar lsning blabla". Vet inte alls hur jag ska lsa detta, det enda annorlunda jag kan tnka mig ha utlst detta r att jag installerade sims 3 igr, ( denna torrenten http://btjunkie.org/torrent/The-Sims...ceb76488d2583e)

s, ja, vad ska jag hitta p?
Citera
2009-08-03, 13:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
En systemterstllning br fungera.

Prova och se efter.
Citera
2009-08-03, 13:46
Medlem
fnskls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
En systemterstllning br fungera.

Prova och se efter.

Okej, hur gr jag? (Smst p datorer)
Citera
2009-08-03, 14:40
Medlem
D3N13Ds avatar
http://support.microsoft.com/kb/306084/sv
Citera
2009-08-03, 14:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Klickar p Start -> Hjlp och support.
Skriv in Systemterstllning i skrutan och tryck p <Retur>.

Dr finner du all information om systemterstllning.
Citera
2009-08-03, 16:46
Medlem
fnskls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Klickar p Start -> Hjlp och support.
Skriv in Systemterstllning i skrutan och tryck p <Retur>.

Dr finner du all information om systemterstllning.

fr fljande felmeddelande nr jag frsker med systemterstllning:

"Systemterstllningen kunde inte utfras. Datorns filer och instllningar har inte ndrats.

Information:
terstllningspunkten skadades eller s togs den bort under terstllningen"

Har frskt med alla terstllningspunkter som gr att vlja mellan...
Citera
2009-09-01, 00:54
Medlem
Walkers avatar
terstllningspunkter mm

Kapar trden en aning.

Snor felformuleringen frn ett annat forum.

"Jag startade upp datorn och nu str den bara och frsker komma vidare. Det str UPPDATERINGAR KONFIGURERAS STEG 3 AV 3 0% STNG INTE AV DATORN. Problemet r att datorn stnger av sig sjlv fr att sedan direkt starta upp med samma meddelande p skrmen. Detta har nu skett ca 15 ggr. Jag kommer ju inte vidare och inte datorn hellre."

Frga1. Har exakt samma problem, ngon som har ett frslag p lsning? Har frskt att starta i felskert lge men det slutar bara med att den terkommer till ovannmnda. Har ven frskt/frsker med terstllningspunkter...

Frga2. ..har kommit till "Finalizing file restore" men inget hnder trots att jag ltit datorn vara p i en timme. Hur lng tid ska det normalt ta innan det r frdigt? Hller p att systematiskt g igenom terstllningspunkterna, hitils funkar bara den "senaste" punkten. Tyvrr tergr den bara till "steg 1 i uppdatering och konfiguering" och jag terkommer till ursprungsproblemet.

Tacksam fr svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in