2009-08-24, 12:29
Medlem
SweTechs avatar
Vill ni diskutera musiken på festivalen så går det bra här.
Maten får ni dock diskutera i Matlagningen.

Sorry för modtennisen..

Musik>Matlagning
//Moderator
Citera
2009-08-24, 13:46
Medlem
epost72s avatar
Huvudinriktningen på festivalen är trots allt just mat så jag tror att Matforat är det bästa.
Citera
2009-08-26, 10:00
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Troligen skulle nog profiten öka litet med ett sådant upplägg samtidigt som fler människor besöker flera olika serveringar vilket gagnar näringsidkarna (åtminstonde de med bra mat).

Efter att ha kikat lite på menyerna så ser jag ju direkt att ett mathäfta inte kommer att räcka för att få prova allt man ville därifrån.
De rätterna jag vill prova:

Erics Kök: Chevré- och honungsgratinerad lammfärsbiff med grönsaks- och potatissallad i vinegrätt samt en kall yogurtsås.*

Eriks Kök brukar göra riktigt god mat och den rätten låter riktigt god.
Citera
2009-08-26, 15:25
Medlem
Axells avatar
Jag tänker inte besöka denna fjortistillställning. Fullt med fjortisar som försöker vara coola genom att vara fulla eller genom att spela fulla är vad som finns på denna "festival".

Visst gillar man sådant varsegod att gå men det lockar iaf inte mig!
Citera
2009-08-29, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Jag tänker inte besöka denna fjortistillställning. Fullt med fjortisar som försöker vara coola genom att vara fulla eller genom att spela fulla är vad som finns på denna "festival".

Visst gillar man sådant varsegod att gå men det lockar iaf inte mig!

Bra en mindre då kanske ja får plats
Citera
2009-08-29, 10:03
Medlem
Big_Bites avatar
Vilken Jävla mat
Vi började med kolgrillad entrecote som fick smaklökarna att dansa av glädje.
Sedan blev det lammfärsbiffen som visserligen var god men lite fadd i smaken.
Efter det blev det strömmingen med potatispure som var fantastisk verkligen, sedan gick vi tillbaka till parken för att prova på medeltida mat.
Tro mig, ska ni dit så slösa inte en kupong på medeltiden, det som serverades var pytt i panna med kebabkött och gräddfil på en skiva mörkt bröd.

Men missa för guds skull inte entrecoten och strömmingen.

I övrigt var det en trevlig tillställning som ska besökas nästa år med fast då under dagarna två.

Och som sagts tidigare så var portionerna små, så vi avslutade med ett besök på kinaresturang.
Citera
2009-08-29, 12:37
Medlem
xaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Men missa för guds skull inte entrecoten och strömmingen.

Bra, då får det bli det idag då. testade på någon konstig pizza igår som var bakade av polacker, smakade bara deg men var ändå underbart just då

en polare blev nerslagen av ett gäng kulturberikare vid helenaskolan igår med knogjärn eller liknande, helt utan anledning, fick sy i skallen och grejer.

om något vet något om det, såg det eller så, PM
Citera
2009-09-01, 10:01
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Västerhöjdsgymnasiets skolrestaurang
vann det mest prestigefyllda priset vid årets matfestival i Skövde.
Med sin fyrarättersmeny fick man juryn på fall. ”Det här är exakt
den typ av mat vi serverar varje dag”, sade en överlycklig
Anders Åhnborg, skolans restaurangchef.

30. Västerhöjdsrestaurangen Skövde kommun: Alt. 1. Kall fetaostsoppa serveras med rostade sötmandlar, tomat- och paprikaskorpa samt olivolja VEG Alt. 2. Ceasarsallad
Alt. 3. Stekt Bellmanströmming serveras med potatispuré, rårörda lingon samt brynt smör
Alt. 4. Chokladtryfflar på tre svenska bär: en på körsbär, en på svarta vinbär samt en på hallon

Citat:
Priset för bästa service gick till
Erics kök.
Citera
2010-07-11, 12:55
Medlem
epost72s avatar
Matfestival 2010

Nu drar det snart ihop sig, i augusti är det åter dags, min vana trogen kommer jag att besöka eventet även i år.
Matfestivalen går av stapeln 26-28 augusti.
Senast redigerad av epost72 2010-07-11 kl. 13:01.
Citera
2010-08-05, 23:12
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nu drar det snart ihop sig, i augusti är det åter dags, min vana trogen kommer jag att besöka eventet även i år.
Matfestivalen går av stapeln 26-28 augusti.
cya there then mr epost72

Någon kul sak som händer där i år?
Citera
2010-08-05, 23:25
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
cya there then mr epost72
Någon kul sak som händer där i år?

Dåligt med uppdateringar än så länge.
Källa
Citat:
Festivalen 2010 går av stapeln 26-28 augusti. Den inleds på torsdagskvällen med Allsång på torget med Showkanalen och artister som Magnus Bäcklund och Erica Sjöström medverkar.

Under fredag och lördagen flyttar restaurangerna ut på gator, parker och torg och det serveras mat från världens alla hörn. Mer än 80 000 portioner mat konsumeras av besökarna under två intensiva dagar. Här kan man verkligen tala om att maten är i centrum.
Det händer mycket under Skövde Matfestival. Det bjuds på underhållning och dans på Hertig Johans torg med bl.a. Alcazar, Divine, Timoteij och Excess.

Många av Skövdes föreningar erbjuder aktiviteter under hela festivalen och på Sandtorget kan du ta en åktur i någon av tivolits alla attraktioner.
Läste att polisen gnäller lite i år angående ersättning för bevakning.
Länk

Man det brukar alltid hända något oförutsett.
Citera
2010-08-22, 12:32
Medlem
epost72s avatar
Matfestival 2010

Deltagande restauranger i år Länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem