2009-08-05, 11:52
Medlem
epost72s avatar
Medverkande restauranger och försäljningsställen 2009

Citat:
Sabai
Tältkrögarna
Marias Espressobar
Rhodos
Thai Thai
Festivalbananen
Langosvagnen
Golden Waffel
Scandic Billingen
Krikelin
Husaren
Pims
Sand/Joye´s
Voda
Vatra
Lai Thai
Grevagården
Erics Kök
Fuego
Riviera

Några få nykomlingar, men detta kan inte vara hela listan.
Citera
2009-08-05, 14:35
Medlem
ExXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Några få nykomlingar, men detta kan inte vara hela listan.

Fan verkar bra jävla litet. Dock såg jag några som kan tänkas fungera.
Hur är det med dagarna, smygöppning på torsdagen igen?
Citera
2009-08-05, 15:12
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExXe
Fan verkar bra jävla litet. Dock såg jag några som kan tänkas fungera.
Hur är det med dagarna, smygöppning på torsdagen igen?

Mattälten öppnar tydligen på fredagen.
Citera
2009-08-19, 13:35
Medlem
epost72s avatar
Matfestivalhäftet år 2009

Matfestivalhäftet år 2009

Menyer

Senast redigerad av epost72 2009-08-19 kl. 13:39.
Citera
2009-08-23, 17:23
Medlem
Big_Bites avatar
Iår skall Skövde Matfestival äras med ett besök utav mig plus en polare.
Vi pratade om det redan förra året men det blev tyvärr aldrig av.
Skulle egentligen varit där från fre - sön men pga yttre omständigheter blir det bara mellan fre - lör.

Dock har jag lite funderingar på upplägget.

Är det bara olika serveringar eller är det provsmakningsstånd och liknande med?

Hur är portionerna på serveringarna, vi funderar på om man klarar sig med ett häfte på oss två eftersom vi bara är där från fredag eftermiddag till lördag eftermiddag (och är det bara kupongr som gäller, ingen kontantbetalning?)?
Citera
2009-08-23, 17:32
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Iår skall Skövde Matfestival äras med ett besök utav mig plus en polare.
Vi pratade om det redan förra året men det blev tyvärr aldrig av.
Skulle egentligen varit där från fre - sön men pga yttre omständigheter blir det bara mellan fre - lör.

Dock har jag lite funderingar på upplägget.

Är det bara olika serveringar eller är det provsmakningsstånd och liknande med?

Hur är portionerna på serveringarna, vi funderar på om man klarar sig med ett häfte på oss två eftersom vi bara är där från fredag eftermiddag till lördag eftermiddag (och är det bara kupongr som gäller, ingen kontantbetalning?)?

Ingen "gratis" provsmakning om det nu var så du menade.

Endast "matkuponger" som betalning, bortsett från drycken till maten som kan betalas kontant

Portionerna är små men med tanke på hur lång tid det tar att köa så kan det vara en idé att dela på ett häfte. Och äta sig mätt på något vanligt uteställe, kan låta lite motsägelsefullt.

Kölängden växer med tiden på kvällen.

Mathäften finns även att köpa på plats.
Citera
2009-08-23, 17:36
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ingen "gratis" provsmakning om det nu var så du menade.

Endast "matkuponger" som betalning, bortsett från drycken till maten som kan betalas kontant

Portionerna är små men med tanke på hur lång tid det tar att köa så kan det vara en idé att dela på ett häfte. Och äta sig mätt på något vanligt uteställe, kan låta lite motsägelsefullt.

Kölängden växer med tiden på kvällen.

Mathäften finns även att köpa på plats.
Jo det var det jag menade, ofta på liknande tillställningar brukar ju smakprov trots allt erbjudas.

Kan tänka mig att dom har vett på att ta betalt för ölen med på serveringarna?

Lite tråkigt att det ska vara små portioner, inte för att jag förväntar mig att portionerna ska klara av att mätta mig helt men lite mer än reta upp magen tycker man ju att de borde göra.

Jo det läste jag sedan att de kunde köpas på området.
Citera
2009-08-23, 17:50
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jo det var det jag menade, ofta på liknande tillställningar brukar ju smakprov trots allt erbjudas.

Kan tänka mig att dom har vett på att ta betalt för ölen med på serveringarna?

Lite tråkigt att det ska vara små portioner, inte för att jag förväntar mig att portionerna ska klara av att mätta mig helt men lite mer än reta upp magen tycker man ju att de borde göra.

Jo det läste jag sedan att de kunde köpas på området.

Lite av vitsen med de små portionerna sägs vara att man ska "orka" äta på flera ställen.
män anser nog portionerna som små
och kvinnor ser nog portionerna som lagom

Just ölen är om jag inte minns fel 3,5 och den kostar ungefär som en starköl, men jag kan som sagt ha fel just på styrkan och priset.

Men man kan ju ha med egen dryck, men det brukar bli ett djävla liv om man förtär egen alkohol eller dryck i tälten, likaså om man vill ta med sig ölen ut ur tältet, det har väl med utskänkningstillståndet att göra.

Ute på stan ser man lite mellan fingrarna just med förtäring av alkohol på allmän plats så länge det sker under ordnade former.
Citera
2009-08-23, 17:54
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Lite av vitsen med de små portionerna sägs vara att man ska "orka" äta på flera ställen.
män anser nog portionerna som små
och kvinnor ser nog portionerna som lagom

Just ölen är om jag inte minns fel 3,5 och den kostar ungefär som en starköl, men jag kan som sagt ha fel just på styrkan och priset.

Men man kan ju ha med egen dryck, men det brukar bli ett djävla liv om man förtär egen alkohol eller dryck i tälten, likaså om man vill ta med sig ölen ut ur tältet, det har väl med utskänkningstillståndet att göra.

Ute på stan ser man lite mellan fingrarna just med förtäring av alkohol på allmän plats så länge det sker under ordnade former.
Fast m nu meningen är att man skall orka äta på fler ställen, varför inte göra portionerna än lite mindre och samtidigt slänga in fler kuponger i häftet.
Jag menar 4 kuponger för 140 spänn är ganska matigt (pun intended) om man inte riktigt blir mätt på det.

Jo, egen öl medtages ju men som sagt brukar det inte vara poppis att sitta och dricka den på en servering, ang förtäring på allmän plats är det ju oftast så att så länge man inte grisar eller är ruggigt onykter att polisen tar det lugnt och det är helt OK med mig.
Citera
2009-08-23, 18:07
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Fast m nu meningen är att man skall orka äta på fler ställen, varför inte göra portionerna än lite mindre och samtidigt slänga in fler kuponger i häftet.
Jag menar 4 kuponger för 140 spänn är ganska matigt (pun intended) om man inte riktigt blir mätt på det.

Jo, egen öl medtages ju men som sagt brukar det inte vara poppis att sitta och dricka den på en servering, ang förtäring på allmän plats är det ju oftast så att så länge man inte grisar eller är ruggigt onykter att polisen tar det lugnt och det är helt OK med mig.

Helt enig.
Det enda jag kan säga är att portionerna varierar lite så man kan ju spana runt lite och se var det är någorlunda.

Polisen ägnar sig i första hand åt berusade minderåriga så det lär nog funka bra, jag har aldrig haft några problem med den biten.
Citera
2009-08-23, 18:20
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Helt enig.
Det enda jag kan säga är att portionerna varierar lite så man kan ju spana runt lite och se var det är någorlunda.

Polisen ägnar sig i första hand åt berusade minderåriga så det lär nog funka bra, jag har aldrig haft några problem med den biten.
Troligen skulle nog profiten öka litet med ett sådant upplägg samtidigt som fler människor besöker flera olika serveringar vilket gagnar näringsidkarna (åtminstonde de med bra mat).

Efter att ha kikat lite på menyerna så ser jag ju direkt att ett mathäfta inte kommer att räcka för att få prova allt man ville därifrån.
De rätterna jag vill prova:
Citera
2009-08-24, 12:16
Medlem
csts avatar
Matlagning > Festivaler

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto