2009-08-03, 12:02
Medlem
epost72s avatar
Skövde Matfestival 2009

Citat:
Matfestivalen i Skövde!
Festivalen, började som grill SM 1988 och blev året därpå Matfestivalen. Därefter har den arrangerats varje år av Turistcentrum. Festivalen har som syfte att marknadsföra Skövde genom en mat- och gatufest. Men också att ge Skövdeborna och hemvändande samt besökare från grannkommunerna en chans att få njuta av god mat på en festival där maten står i centrum.

Artistprogram 2009

Veckoprogram 2009

Menyer är inte tillgängliga ännu, en vild gissning "samma procedur som förra året"

Avsikten med tråden är väl dels tips om detta event, samt diskussioner kring maten som serveras där och aktiviteterna runt omkring.

Inte inlägg med enbart "kommer" "kommer inte"
Senast redigerad av epost72 2009-08-03 kl. 12:44.
Citera
2009-08-03, 14:35
Medlem
Iom att det inte finns några menyer så har man ingen aning om vad det är för mat bara...
Vad brukar det vara som serveras, allt möjligt?

Banden verkar inte vara riktigt min smak men det hade vart trevligt att komma ändå. Mat är ett bra tema på en festival

Skövde är lite långt bort bara.
Citera
2009-08-03, 14:40
Medlem
xaks avatar
ses där, får se om man kommer ihåg mer från denna gången bara
Citera
2009-08-03, 15:12
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madgoat100
Iom att det inte finns några menyer så har man ingen aning om vad det är för mat bara...
Vad brukar det vara som serveras, allt möjligt?

Banden verkar inte vara riktigt min smak men det hade vart trevligt att komma ändå. Mat är ett bra tema på en festival

Skövde är lite långt bort bara.

Jag ska försöka uppdatera så fort menyer blir tillgängliga, men det brukar vara väldigt lika från år till år.
Inga exklusiva rätter direkt, utan oftast rätter ur krögarnas ordinarie sortiment med enda skillnaden att maten serveras i tält främst i kyrkparken.

Men stämningen på "stan" brukar vara på topp och öltält finnes
Citera
2009-08-03, 15:26
Medlem
BridgeRocks avatar
Om jag bara hade haft lite kortare avstånd dit så skulle jag förmodligen göra ett besök.

Jag läste en artikel i tidningen Restaurangvärlden om några mattanter från någon skola som serverade skolmat vid ett eget stånd på förra årets matfestival
Citera
2009-08-03, 17:08
Medlem
"Gillis Hellberg kåserar kring mat och grynkorv."

Haha , verkar vara hög nivå på den här tillställningen.
Citera
2009-08-04, 10:52
Medlem
DonMarleys avatar
Stanna hemma, åk till skøvde någon annan gång.. eller nej fan åk inte dit alls!
Citera
2009-08-04, 19:10
Medlem
Guldmunds avatar
Det är faktiskt riktigt trevligt, god mat och öl i mängder.
Citera
2009-08-04, 19:16
Medlem
Pepsthecats avatar
Jag gick in på hemsidan och jag möttes direkt av bilder på Bert Karlsson och det tröga fikusbandet EMD....

Jag stannar hemma...
Citera
2009-08-04, 21:51
Medlem
ExXes avatar
Aldrig i helvete jag går dit nykter igen.

Beblandas med 5000 fjortisar som får sin första fylla klarar jag aldrig av igen.
Det är trångt och inga vettiga portioner av mat som för den delen inte är så vällagad som man kan tänkas.

Säkert därför de kompenserar med billiga öltält. För att all mat smakar bättre på fyllan.
Citera
2009-08-05, 06:45
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExXe
Aldrig i helvete jag går dit nykter igen.

Beblandas med 5000 fjortisar som får sin första fylla klarar jag aldrig av igen.
Det är trångt och inga vettiga portioner av mat som för den delen inte är så vällagad som man kan tänkas.

Säkert därför de kompenserar med billiga öltält. För att all mat smakar bättre på fyllan.

Det ligger mycket i det, mycket små portioner i förhållande till priset.
Detta har genom åren försvarats med att man ska "orka" äta på flera ställen.
En lösning som jag tillämpat i ett antal år är att äta en normal måltid på något matställe som inte ligger mitt i centrum. Fyllan är självskriven åtminstone på kvällen för att komma i samma nivå som övriga deltagare.

Trångt brukar det vara men det är ju i sig en del av själva arrangemanget.

Vill man ha ut lite mer av själva maten i tälten är det nog en god idé att vara ute i tid innan köerna blir allt för långa, och senare på kvällen när köerna är längre, så är det läge att besöka öltälten och nöjesfältet.
Citera
2009-08-05, 07:11
Medlem
DeadBorns avatar
klart att man kommer dra in en sväng och kolla läget och ta en bärs men det känns inte som att det är lika kul som det var när man var yngre.

då var det ju årets höjdpunkt men numera så irriterar jag mig mest på alla dyngraka snorungar som ligger i kyrkoparken och spyr.
och att gå in på någon club/pub är ju bara glömma. ska man komma in någonstans så måste man ju vara där 20.00 för att slippa stå i kö 2h.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in