2009-08-03, 01:37
Medlem
Reichs avatar
Tjena.

Har en Vista maskin som sjunger på sista versen och har kört Windows Mail klienten där. har väl funkat ok. Den nya datorn har jag Xp på då Vista inte riktigt är vad jag vill ha och nu vill jag, åter igen använda Outlook Express klienten.

Hur i Helsike får jag över alla mina gamla mappar och mail från Windows mail till Outlook Express? Finns där nått man kan lägga till så man kan exportera till annat än Mail och Exchange? För detta är apa, har tusentals sparade maila som jag inte kan exportera... innan kunde man ju bara flytta grejern som man ville..
Citera
2009-08-05, 23:25
Medlem
Reichs avatar
Va, sitter ni alla på skrivmaskiner här eller? Ingen som försökt bli av med sjukdomen vista och stött på patrull på mailklienten?
Citera
2009-08-05, 23:34
Medlem
kimdah2002s avatar
Markera alla mail i Windows Mail drag och släpp dom på ett USB-minne
Flytta USB-minnet till nya maskinen, markera alla mail på USB-minnet drag och släpp dom i lämplig mapp i Outlook Express

Hur svårt kan det vara ?
Citera
2009-08-05, 23:38
Medlem
Använder man de klienter du nämnde så är man ju själv upphovet till problemet. Ett anständigt mailprogram är ju bland det första man installerar efter att man är klar med själva OS-installationen, Thunderbird är en given favorit och funkar i båda miljöerna samt har utmärkta export/importfunktioner.

Skulle däremot förvåna mig om du är den enda människan på denna jord som drabbats av den situation du beskriver och medföljande frustration. Har du kollat på MS-sidorna om de inte rentav har någon listig applikation som fixar det du är ute efter?
Citera
2009-08-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Flytta USB-minnet till nya maskinen, markera alla mail på USB-minnet drag och släpp dom i lämplig mapp i Outlook Express
Mja... det är ju en helt annan databasstruktur på Windows Mail än på OE-dito.
Citera
2009-08-05, 23:41
Moderator
Protons avatar
Vet inte om det går att göra en fulhack, men windows mail går det ju att exportera mail i exchange-format. Kan man inte importera dessa i OE sedan? Vore ju coolt om det gick att lösa så enkelt?
Citera
2009-08-05, 23:46
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinistermorgon
Mja... det är ju en helt annan databasstruktur på Windows Mail än på OE-dito.
Inte om du drar och släpper dom som separata mail det är fortfarande .eml format vad jag vet... Då behöver du inte bry dig om databasstrukturen...

Här finns en beskrivning med bilder för dom som inte begriper min förklaring ovan... http://www.datasolution.se/2009/01/1...tlook-express/
Senast redigerad av kimdah2002 2009-08-05 kl. 23:51.
Citera
2009-08-05, 23:48
Medlem
Måste testas nästa gång jag kommer i närkontakt med maskiner som har endera typen av klienter!

Tack för lärdomen!
Citera
2009-08-06, 00:38
Medlem
Reichs avatar
Se där! Det satt ju inte så hårt inne!

Jaghar i alla tider använt OE men så "råkade" det finnas "Mail" på min dator och detär ju inte mitt fel att den inte är kompatibel med nått...

USB minnesprylen ska testas, när jag får tillbaka mitt USB minne.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in