2009-08-03, 01:37
Medlem
Reichs avatar
Tjena.

Har en Vista maskin som sjunger p sista versen och har krt Windows Mail klienten dr. har vl funkat ok. Den nya datorn har jag Xp p d Vista inte riktigt r vad jag vill ha och nu vill jag, ter igen anvnda Outlook Express klienten.

Hur i Helsike fr jag ver alla mina gamla mappar och mail frn Windows mail till Outlook Express? Finns dr ntt man kan lgga till s man kan exportera till annat n Mail och Exchange? Fr detta r apa, har tusentals sparade maila som jag inte kan exportera... innan kunde man ju bara flytta grejern som man ville..
Citera
2009-08-05, 23:25
Medlem
Reichs avatar
Va, sitter ni alla p skrivmaskiner hr eller? Ingen som frskt bli av med sjukdomen vista och sttt p patrull p mailklienten?
Citera
2009-08-05, 23:34
Medlem
kimdah2002s avatar
Markera alla mail i Windows Mail drag och slpp dom p ett USB-minne
Flytta USB-minnet till nya maskinen, markera alla mail p USB-minnet drag och slpp dom i lmplig mapp i Outlook Express

Hur svrt kan det vara ?
Citera
2009-08-05, 23:38
Medlem
Anvnder man de klienter du nmnde s r man ju sjlv upphovet till problemet. Ett anstndigt mailprogram r ju bland det frsta man installerar efter att man r klar med sjlva OS-installationen, Thunderbird r en given favorit och funkar i bda miljerna samt har utmrkta export/importfunktioner.

Skulle dremot frvna mig om du r den enda mnniskan p denna jord som drabbats av den situation du beskriver och medfljande frustration. Har du kollat p MS-sidorna om de inte rentav har ngon listig applikation som fixar det du r ute efter?
Citera
2009-08-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Flytta USB-minnet till nya maskinen, markera alla mail p USB-minnet drag och slpp dom i lmplig mapp i Outlook Express
Mja... det r ju en helt annan databasstruktur p Windows Mail n p OE-dito.
Citera
2009-08-05, 23:41
Moderator
Protons avatar
Vet inte om det gr att gra en fulhack, men windows mail gr det ju att exportera mail i exchange-format. Kan man inte importera dessa i OE sedan? Vore ju coolt om det gick att lsa s enkelt?
Citera
2009-08-05, 23:46
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinistermorgon
Mja... det r ju en helt annan databasstruktur p Windows Mail n p OE-dito.
Inte om du drar och slpper dom som separata mail det r fortfarande .eml format vad jag vet... D behver du inte bry dig om databasstrukturen...

Hr finns en beskrivning med bilder fr dom som inte begriper min frklaring ovan... http://www.datasolution.se/2009/01/1...tlook-express/
Senast redigerad av kimdah2002 2009-08-05 kl. 23:51.
Citera
2009-08-05, 23:48
Medlem
Mste testas nsta gng jag kommer i nrkontakt med maskiner som har endera typen av klienter!

Tack fr lrdomen!
Citera
2009-08-06, 00:38
Medlem
Reichs avatar
Se dr! Det satt ju inte s hrt inne!

Jaghar i alla tider anvnt OE men s "rkade" det finnas "Mail" p min dator och detr ju inte mitt fel att den inte r kompatibel med ntt...

USB minnesprylen ska testas, nr jag fr tillbaka mitt USB minne.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in