2009-12-25, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elspermelino
Låter imponerande. Få man se bilder? (no homo)

lessen men nej! har så jävla mkt hull på kroppen att jag skäms fan :P mkt underhudsfett.. ska rippa mig till sommaren då kommer det en bild
Citera
2009-12-25, 00:18
Medlem
Elspermelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamoNoi
lessen men nej! har så jävla mkt hull på kroppen att jag skäms fan :P mkt underhudsfett.. ska rippa mig till sommaren då kommer det en bild
hehe, fair enough. Trodde du var rippad 83kg och 40cm armar.
Citera
2009-12-25, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elspermelino
hehe, fair enough. Trodde du var rippad 83kg och 40cm armar.

nej nej..bulkad på 83
Citera
2009-12-25, 12:53
Medlem
ddlss avatar
Här är några mycket bra artiklar i ämnet:

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html
http://traningslara.se/blogg/muskeltillvaxt-hur-snabbt-det-gar-och-finns-det-nagon-ovre-grans/

Martin Berkhans ekvation är väl den enklaste. Tar du längden i centimeter minus hundra så har du din maxvikt i tävlingsform.
Citera
2009-12-25, 13:17
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddls
Här är några mycket bra artiklar i ämnet:

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html
http://traningslara.se/blogg/muskeltillvaxt-hur-snabbt-det-gar-och-finns-det-nagon-ovre-grans/

Martin Berkhans ekvation är väl den enklaste. Tar du längden i centimeter minus hundra så har du din maxvikt i tävlingsform.

Läst igenom artikeln i träningslära bloggen och kan inte säga att det är något jag skulle lita på direkt...
Citera
2009-12-25, 13:46
Medlem
ddlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Läst igenom artikeln i träningslära bloggen och kan inte säga att det är något jag skulle lita på direkt...

Intressant. Varför inte?
Citera
2009-12-25, 13:49
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Intressant. Varför inte?

För att dom bara har kollat på bilder på BBs för 40-60 år sedan.
Citera
2009-12-25, 13:56
Medlem
ddlss avatar
Citat:
För att dom bara har kollat på bilder på BBs för 40-60 år sedan.

Tyvärr så är det ju något av en nödvändighet när det gäller detta ämne, på grund av steroidbruket som bredde ut sig efteråt. Tittar man på rena bodybuilders idag så är det samma område av FFMI man rör sig i när man börjar nå genetiskt maximum. Alltså runt 25.
Citera
2009-12-25, 14:11
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Tyvärr så är det ju något av en nödvändighet när det gäller detta ämne, på grund av steroidbruket som bredde ut sig efteråt. Tittar man på rena bodybuilders idag så är det samma område av FFMI man rör sig i när man börjar nå genetiskt maximum. Alltså runt 25.

Därför så kan man ju inte mer än anta att det är så, eller hur?
Citera
2009-12-25, 14:23
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:

Runt 25? Var har du fått det ifrån?
Citera
2009-12-25, 15:24
Medlem
ddlss avatar
Citat:
Därför så kan man ju inte mer än anta att det är så, eller hur?

Tja, drar man det till sitt yttersta så kan man väl se det så. Det visar sig ju dock stämma gång på gång när det gäller "naturals". Anser du att det inte stämmer eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Runt 25? Var har du fått det ifrån?

Artikeln på träningslära som jag just länkade till.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7496846

Citat:
Clin J Sport Med. 1995 Oct;5(4):223-8.
Fat-free mass index in users and nonusers of anabolic-androgenic steroids.

Kouri EM, Pope HG Jr, Katz DL, Oliva P.

Biological Psychiatry Laboratory, McLean Hospital, Belmont, Massachusetts 02178, USA.

We calculated fat-free mass index (FFMI) in a sample of 157 male athletes, comprising 83 users of anabolic-androgenic steroids and 74 nonusers. FFMI is defined by the formula (fat-free body mass in kg) x (height in meters)-2. We then added a slight correction of 6.3 x (1.80 m - height) to normalize these values to the height of a 1.8-m man. The normalized FFMI values of athletes who had not used steroids extended up to a well-defined limit of 25.0. Similarly, a sample of 20 Mr. America winners from the presteroid era (1939-1959), for whom we estimated the normalized FFMI, had a mean FFMI of 25.4. By contrast, the FFMI of many of the steroid users in our sample easily exceeded 25.0, and that of some even exceeded 30. Thus, although these findings must be regarded as preliminary, it appears that FFMI may represent a useful initial measure to screen for possible steroid abuse, especially in athletic, medical, or forensic situations in which individuals may attempt to deny such behavior.

Nu åker jag bort, så jag kommer inte kunna svara på ett tag!
Citera
2009-12-25, 15:50
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Tja, drar man det till sitt yttersta så kan man väl se det så. Det visar sig ju dock stämma gång på gång när det gäller "naturals". Anser du att det inte stämmer eller?

Artikeln på träningslära som jag just länkade till.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7496846

Nu åker jag bort, så jag kommer inte kunna svara på ett tag!

Hur som helst så har du ingalunda nått din fulla potential inom BB vid 25 års ålder, speciellt inte om du tränar ren. Däremot kan du mycket väl vara helt sönderkurad vi denna ringa ålder, ja tom tidigare än denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in