Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-02, 17:11
  #1
Medlem
Fireflyprojects avatar
Som rubriken lyder: När började kvinnor att raka/vaxa eller genom andra tillvägagångssätt ta bort hår på kroppen?

Jag började tänka på detta när jag såg trailern till ''Year one''

Så innan detta gick kvinnorna alltså runt med nästan lika mycket hur under armarna och på benen som män?
Citera
2009-08-02, 17:13
  #2
Medlem
kamikaze_kids avatar
Skulle gissa på mitten av åttiotalet, där någonstans.
Citera
2009-08-02, 17:13
  #3
Medlem
Fireflyprojects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Skulle gissa på mitten av åttiotalet, där någonstans.
Så sent?
Citera
2009-08-02, 17:13
  #4
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fireflyproject
Som rubriken lyder: När började kvinnor att raka/vaxa eller genom andra tillvägagångssätt ta bort hår på kroppen?

Jag började tänka på detta när jag såg trailern till ''Year one''

Så innan detta gick kvinnorna alltså runt med nästan lika mycket hur under armarna och på benen som män?

Bra fråga, undrar jag också. Kvinnor även om de inte rakar/vaxar sig, får ju inte lika mycket hår på kroppen som män. (Förutom vissa undantag)
Citera
2009-08-02, 17:15
  #5
Medlem
Fireflyprojects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottweiler
Bra fråga, undrar jag också. Kvinnor även om de inte rakar/vaxar sig, får ju inte lika mycket hår på kroppen som män. (Förutom vissa undantag)
Nej, det är ju sant. Men kvinnor blir nog ganska håriga ändå, speciellt på benen och under armarna.
Citera
2009-08-02, 17:16
  #6
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Skulle gissa på mitten av åttiotalet, där någonstans.

Njaa.. De började nog raka sig under armar m.m på 60 talet skulle jag gissa. Fast mellan benen är en senare fluga, 90 tal kanske.
Citera
2009-08-02, 17:28
  #7
Moderator
impieteers avatar
5000 år sedan kanske. Inte alla på en gång och inte alla samtidigt. Men så är det ju idag också, fula tjejer och feminister tar ju inte bort hår.

Ni som spekulerar om 80-talet och 60-talet påminner om några barn som trodde att ordet "kuk" uppfanns på 70-talet (tror det var i det gamla barnprogrammet Bullen).
Citera
2009-08-02, 17:29
  #8
Medlem
CronoSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Skulle gissa på mitten av åttiotalet, där någonstans.

Jag har porrtidningar från tidigt 80-tal, hår under armarna där iaf på de flesta.
Citera
2009-08-02, 17:30
  #9
Medlem
Fireflyprojects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS
Jag har porrtidningar från tidigt 80-tal, hår under armarna där iaf på de flesta.
http://www.imageshack.us/
Citera
2009-08-02, 20:31
  #10
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
5000 år sedan kanske. Inte alla på en gång och inte alla samtidigt. Men så är det ju idag också, fula tjejer och feminister tar ju inte bort hår.

Ni som spekulerar om 80-talet och 60-talet påminner om några barn som trodde att ordet "kuk" uppfanns på 70-talet (tror det var i det gamla barnprogrammet Bullen).

Jo, men TS undrar väl snarare när det blev ett "måste". Så uppfattade jag det i alla fall.
Citera
2009-08-03, 13:27
  #11
Medlem
Fireflyprojects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottweiler
Jo, men TS undrar väl snarare när det blev ett "måste". Så uppfattade jag det i alla fall.
Precis så menade jag...
Citera
2009-08-03, 13:43
  #12
Medlem
StigAllans avatar
Det var dom Italienska fotbollspelarna som började ta bort behåring som de retade varandra för.
I fotbollsforumet har dom järnkoll på när detta startade.
Sen hakade kvinnorna på, fotbollslirarna var självklart först med att avhåra skrevet också.
Har för mig att Jennifer Wegerup skrev att hon råkat se duschkön hos något fotbollslag och hon var chockad över bristen på kroppsbehåring.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback