2010-02-09, 01:54
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skabbdegen
sexscenerna är fina också, skönt att ha en egen fluffer och en som pullar frugan innan man ska ha sex. man skulle varit rik på medeltiden helt klart.

Det är inte medeltiden
Citera
2010-02-09, 07:27
Medlem
Ledarens avatar
Pilot avsnittet var sådär och lockade verkligen inte in en i serien. Avsnitt 2 var ett mästerverk jämfört med 1 och nu började bra bikaraktärer och ett motiv för Spartacus dyka upp. Avsnitt 3 var däremot ett steg i fel riktning och inte särskilt bra. Hoppas det blir bättre nästa gång.
Citera
2010-02-09, 16:15
Medlem
EnokThuttifems avatar
Var lite fundersam i början, men man måste ge bra serier en chans. Började bli intressant i halva andra avsnittet. 3'n var en brutal spark i pungen. Den jävligaste gladiatorn visade känslor... Nu börjar det bli intressant! Man märker mer personalitet och de växer in i rollen. Underbart!!! Pecis vad jag hoppas på efter Rome...
Stridsscenerrna börjar ta sig med... I 1'an påminde de om 300... Fast inte lika bra. Ska bli kul att se serien utveckla sig. Nakenheten är inget jag stör mig på, då det kommer naturligt i viss scener.

Och ja Romartiden utspelade sig ett årtusende före medeltiden.... ;-)
Citera
2010-02-13, 21:45
Medlem
Tord_Ywels avatar
Är verkligen rätt så underhållande att se den här överdrivet brutala blandningen av 300 och Gladiator med inslag av mjukporr. Men det senaste avsnittet kändes mest som en ursäkt för att ha med ännu lite brutalare inslag och förde inte handlingen framåt särskilt mycket, känns nästa som det kommer att urarta till något fantasyliknande med monster och sånt när som helst.

Dåligt av mig att först nu känna igen "This is madness"-killen.
Citera
2010-02-14, 19:38
Medlem
Nakenheten stør jag mig inte på, det ger istællet kænsla før længe sedan var det tydligen inte så dramatiskt att knulla lite grand.

Jag stør mig mest striderna med datorblodet och idiotin att æven romarna skulle kriga i kortærmat och sandaler nær det snøar. Kvinnan jag såg førsta avsnittet med påpekade de dåliga(uteblivna) dialogerna, men det førklaras med att trakerna ær vildar. Mat, knulla, skita, slåss, sova fanns det något mer på den tiden. Romarna ær verkligen høgfolket, å dær kan djupare diskussioner ske. Hur gammal ær hon som ær spritt språngande i førsta avsnittet?
Citera
2010-02-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HjalmarStorm
Nakenheten stør jag mig inte på, det ger istællet kænsla før længe sedan var det tydligen inte så dramatiskt att knulla lite grand.

Jag stør mig mest striderna med datorblodet och idiotin att æven romarna skulle kriga i kortærmat och sandaler nær det snøar. Kvinnan jag såg førsta avsnittet med påpekade de dåliga(uteblivna) dialogerna, men det førklaras med att trakerna ær vildar. Mat, knulla, skita, slåss, sova fanns det något mer på den tiden. Romarna ær verkligen høgfolket, å dær kan djupare diskussioner ske. Hur gammal ær hon som ær spritt språngande i førsta avsnittet?

Hur gammal hon är har jag ingen koll på, men spritt språngande naken är hon inte. Hon har på sig hudfärgade trosor, något som går att återfinna i andra tv-serier (Weeds t.e.x.).
Citera
2010-02-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HjalmarStorm
Hur gammal ær hon som ær spritt språngande i førsta avsnittet?

Vilken av dom, blondinen eller brunetten eftersom båda är nakna?
Citera
2010-02-15, 02:06
Medlem
von_Ss avatar
Haha! Såg just det första avsnittet. Endast en fråga ploppar upp i mitt huvud; Är det här det sämsta jag någonsin sett?

Den historiska inkorrektheten skiter jag faktiskt i. Vill jag lära mig något läser jag en bok eller ser åtminstone en dokumentär. Men resten? Herregud så tragiskt. Skådespelarinsatserna måste vara de uslaste jag någonsin skådat. Specialeffekterna framkallade gapskratt. Dialogerna känns som tagna direkt ur en julteater på dagis. Och framförallt, hur själva berättelsen framförs. Förskräckligt! Det här vanärar alla som arbetat med TV. Någonsin. Kom tillbaka Nya Tider! Allt är förlåtet!

Vad var grejen med dvärgen som hade en kuk i pannan? All mjukporr? Varför såg fienderna ut som gollum och "de goda" som Zeus?

Slutsats: Nej, "Spartacus" är inte det sämsta jag sett. Vissa detaljer är nämligen så hysteriskt usla att det faktiskt blir ganska kul. Dessutom var hon den blonda rysligt het. Det här är så löjligt så jag kommer se minst ett avsnitt till.
Citera
2010-02-15, 14:30
Medlem
Levi.xps avatar
Bara titfest och blodfest... Effekterna blev ju bara dryga med tiden... Men ska ändå ge ep 2 en chans
Citera
2010-02-15, 20:47
Medlem
Gillar faktiskt Spartacus. Rome däremot tröttnade man snabbt på då dom bara snackade en massa.
Citera
2010-02-16, 02:11
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Haha! Såg just det första avsnittet. Endast en fråga ploppar upp i mitt huvud; Är det här det sämsta jag någonsin sett?

Den historiska inkorrektheten skiter jag faktiskt i. Vill jag lära mig något läser jag en bok eller ser åtminstone en dokumentär. Men resten? Herregud så tragiskt. Skådespelarinsatserna måste vara de uslaste jag någonsin skådat. Specialeffekterna framkallade gapskratt. Dialogerna känns som tagna direkt ur en julteater på dagis. Och framförallt, hur själva berättelsen framförs. Förskräckligt! Det här vanärar alla som arbetat med TV. Någonsin. Kom tillbaka Nya Tider! Allt är förlåtet!

Vad var grejen med dvärgen som hade en kuk i pannan? All mjukporr? Varför såg fienderna ut som gollum och "de goda" som Zeus?

Slutsats: Nej, "Spartacus" är inte det sämsta jag sett. Vissa detaljer är nämligen så hysteriskt usla att det faktiskt blir ganska kul. Dessutom var hon den blonda rysligt het. Det här är så löjligt så jag kommer se minst ett avsnitt till.

Exakt det som är så underhållande med den, samma saker som med 300 fast sämre
Citera
2010-02-18, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Perfekt sammanfattning , dialogen är så otroligt styltig och efterbliven , "you must learn to love death..to fuck death..in the mouth....in the arena! "Urrah!"
De "romantiska" scenerna mellan spartacus och sura är extra patetiska "Even the gods could not keep me from you!" "If they did i would kill them all for you" -knullscen*
Tuttar och blod i all ära men det känns inte så intressant när man saknar tycke för karaktärerna, det blir bara som en lång mtv-video med all hud som flashar förbi , könlöst. Jämför exempelvis med Rome som hade många bra sexscener och stundtals humoristiska, som när Pullo knullar Cleopatra :=)
Men men när man ändå är på avsnitt tre så kan man ju ändå följa skiten, för den ofrivilliga humorn om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in