Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Haha! Såg just det första avsnittet. Endast en fråga ploppar upp i mitt huvud; Är det här det sämsta jag någonsin sett?
Den historiska inkorrektheten skiter jag faktiskt i. Vill jag lära mig något läser jag en bok eller ser åtminstone en dokumentär. Men resten? Herregud så tragiskt. Skådespelarinsatserna måste vara de uslaste jag någonsin skådat. Specialeffekterna framkallade gapskratt. Dialogerna känns som tagna direkt ur en julteater på dagis. Och framförallt, hur själva berättelsen framförs. Förskräckligt! Det här vanärar alla som arbetat med TV. Någonsin. Kom tillbaka Nya Tider! Allt är förlåtet!
Vad var grejen med dvärgen som hade en kuk i pannan? All mjukporr? Varför såg fienderna ut som gollum och "de goda" som Zeus?
Slutsats: Nej, "Spartacus" är inte det sämsta jag sett. Vissa detaljer är nämligen så hysteriskt usla att det faktiskt blir ganska kul. Dessutom var hon den blonda rysligt het. Det här är så löjligt så jag kommer se minst ett avsnitt till.
Perfekt sammanfattning , dialogen är så otroligt styltig och efterbliven , "you must learn to love death..to fuck death..in the mouth....in the arena! "Urrah!"
De "romantiska" scenerna mellan spartacus och sura är extra patetiska "Even the gods could not keep me from you!" "If they did i would kill them all for you" -knullscen*
Tuttar och blod i all ära men det känns inte så intressant när man saknar tycke för karaktärerna, det blir bara som en lång mtv-video med all hud som flashar förbi , könlöst. Jämför exempelvis med Rome som hade många bra sexscener och stundtals humoristiska, som när Pullo knullar Cleopatra :=)
Men men när man ändå är på avsnitt tre så kan man ju ändå följa skiten, för den ofrivilliga humorn om inte annat.