Citat:
Ursprungligen postat av the_mechanix
Ledsen men du måste helt enkelt vara riktigt efterbliven om du tror att Heat någonsin kommer spela på Ullevi. Band som Kiss, Mötley Crüe, Judas Priest, Motörhead, Guns N' Roses eller Slayer har aldrig spelat på större ställen än Stadion, i Sverige, så vad får dig att tro att ett dussinband som Heat ens skulle få spela på ett större ställe än Annexet, på sin höjd?
Men du, höj nivån lite va.. Vi spekulerar ju bara här va, och jag menar att jag hellre hade sett Heat på Ullevi än Coldplay. Och varför skulle det inte kunna hända? Vad är det som gör det omöjligt? Jag pratar ur ett 15-20års perspektiv inte nästa år. Varken du eller jag vet hur de kan slå, rocken är på väg tillbaka enligt många olika tidningar och undersökningar, så kan Coldplay fylla Ullevi med massa fjortisar som för stunden lyssnar på det veckorevyn säger till dom så kan Heat också. Men jag håller med dig, det är inte så troligt men det hade vart roligt.
Judas Priest, när de spelade i Sverige senast drog de knappt 3000 pers, mycket handlar om promotion. Och bara för att banden har vart stora i USA så gör det dem inte automatiskt stora i Sverige. Säg att det kommer en ny rock-era som den under 65-80talet, black sabbath, saxon, scorpions ja du fattar, att det blir på modet igen att lyssna på rock, då finns det inget som säger att en stor rockfestival under ett par dagar på Ullevi är omöjligt, om ett flertal stora framtida band är dragplåster, så vad är det då som säger att Heat inte skulle kunna stå där? För varken du eller jag kan spå i framtiden eller hur?
Det som hindrar Heat från att stå på Ullevi är inte deras musik, det är samhällsklimatet för rock och hårdrock idag som är hindret.