2009-08-02, 12:59
Medlem
Fredriques avatar
Efter att ha sett U2 två dagar i rad på Ullevi kom jag att tänka på vilka det är som kommer att sälja ut Ullevi i framtiden. De stora arenarockbanden börjar ju komma upp i åldrarna nu, de flesta är ju 50+ AC/DC, U2 och Madonna är de som spelar i sommar.

Så vad tror ni, vilka har potential att fylla Ullevi när de gamla banden börjar trappa ner?
Citera
2009-08-02, 13:02
Medlem
Coldplay kanske? Verkar ha en ganska stor fanskara i varierande åldrar.
Citera
2009-08-02, 13:23
Medlem
avans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfyran
Coldplay kanske? Verkar ha en ganska stor fanskara i varierande åldrar.

Fyfan vad hemskt det vore om det blev så! Däremot så tror jag att H.E.A.T kan stå där om ett antal år, iaf om man ska tro musiktidningar och vad de spår om H.E.A.T's framtid. Rocken är på väg tillbaka som sagt...
Citera
2009-08-02, 13:34
Medlem
Big Bosss avatar
HEAT de som spelade på melodifestivalen? *spysmiley* Varför inte köra bra rock eller hårdrock istället?
Citera
2009-08-02, 13:44
Medlem
Fredriques avatar
The Killers borde ju kunna bli såpass folkliga att de skulle kunna stå där ett par år, eller hemska tanke, ifall det börjar bli popstjärnor t ex Lady Gaga som är nästa generation storstjärnor
Citera
2009-08-02, 14:16
Medlem
the_mechanixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avan
Däremot så tror jag att H.E.A.T kan stå där om ett antal år, iaf om man ska tro musiktidningar och vad de spår om H.E.A.T's framtid. Rocken är på väg tillbaka som sagt...
HAHAHA, hoppas du är oseriös Heat är en fluga nu eftersom de var med i Melodifestivalen och spelat rätt mycket i sommar. De kommer vara helt bortglömda inom 1½ år, tro mig.
Citera
2009-08-02, 14:17
Medlem
avans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
HEAT de som spelade på melodifestivalen? *spysmiley* Varför inte köra bra rock eller hårdrock istället?

Finns en stor intervju med H.E.A.T i ett nummer av SWEDEN ROCK MAGAZINE där de förklarar varför de var med i melodifestivalen, och de var ungefär lika spyfärdiga på det hela som du verkar vara.

Sen kan ju låten "1000 miles" diskuteras, den är ju inte direkt dålig men de har gjort bättre låtar.

Du borde ta o lyssna på deras debutalbum, de är inte dåliga. Dom är riktigt grymma på det dom gör, och de har fått riktigt bra kritik, särskilt i USA där de skrivits att HEAT återupplivat rocken. Det är inte direkt dåligt jobbat av några killar i tidiga 20års-åldern. Jag såg dem som förband till Edguy i GBG, och dom skulle kunna bli riktigt stora, liksom de har bara släppt en platta än och killen som sjunger är 22 år, så om han håller så har de en ljus framtid framför sig.

Och de låter såhär:

Never let go
http://www.youtube.com/watch?v=TXSybsyTt2o

Det bästa är att han håller det live också, här på rockbaren
http://www.youtube.com/watch?v=_mGqTQhUkjc

Late night lady
http://www.youtube.com/watch?v=j4gZW...eature=related

Här är Cry, en av deras bättre låtar enligt mig
http://www.youtube.com/watch?v=bkeGe...eature=related

Cry, live @ rockbaren
http://www.youtube.com/watch?v=VDyPe...eature=related

Bring the stars
http://www.youtube.com/watch?v=WdSbk...eature=related

Alla dessa är starka låtar som skulle kvalificera till grym allsång på Ullevi, det är fan inte dåligt att de lyckats återskapa ett sound som vart dött i många år. Och än så länge är det bara första plattan som sagt, så man kan ju hoppas.

Ta och lyssna på dessa, och kallar du det fortfarande för dålig rock så utgår jag från att du är ett U2-fan/Coldplay som kallar deras äckliga musik för rock.
Citera
2009-08-02, 14:18
Medlem
avans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mechanix
HAHAHA, hoppas du är oseriös Heat är en fluga nu eftersom de var med i Melodifestivalen och spelat rätt mycket i sommar. De kommer vara helt bortglömda inom 1½ år, tro mig.

Du vet ju verkligen inte vad du pratar om, stackare.... De var förband till Edguy på deras Europaturné ett bra tag innan melodifestivalen, och det blir man inte bara sådär, och det var ju innan "de blev en fluga" som du säger.
Senast redigerad av avan 2009-08-02 kl. 14:20.
Citera
2009-08-02, 14:23
Medlem
Har faktiskt väldigt svårt att tro att det kommer att finnas så många om ens några band som åker runt på mega turnéer såsom U2, Stones, Springsteen och ACDC har gjort i flera år.

Det kostar ju så sjukt mycket att göra det och även om det finns väldigt mycket bra band så är det ju väldigt få artister som skriver låtar nu som blir "klassiker" utan de är inne ett tag sedan så försvinner de helt tills de kommer med något nytt.
Citera
2009-08-02, 14:24
Medlem
the_mechanixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avan
Du vet ju verkligen inte vad du pratar om, stackare.... De var förband till Edguy på deras Europaturné ett bra tag innan melodifestivalen, och det blir man inte bara sådär, och det var ju innan "de blev en fluga" som du säger.
Ledsen men du måste helt enkelt vara riktigt efterbliven om du tror att Heat någonsin kommer spela på Ullevi. Band som Kiss, Mötley Crüe, Judas Priest, Motörhead, Guns N' Roses eller Slayer har aldrig spelat på större ställen än Stadion, i Sverige, så vad får dig att tro att ett dussinband som Heat ens skulle få spela på ett större ställe än Annexet, på sin höjd?
Citera
2009-08-02, 14:35
Medlem
Svår fråga. Tror U2 har ett väldigt långt kontrakt med Live Nation så de lär vi väl få se fler gånger. Frågan är bara hur de ska toppa det här.

Annars känns Killers eller Coldplay som de mest troliga kandidaterna. Chansen att Lady Gaga skulle spela på Ullevi är väl ungefär hundra gånger större än Heat.
Citera
2009-08-02, 14:43
Medlem
avans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mechanix
Ledsen men du måste helt enkelt vara riktigt efterbliven om du tror att Heat någonsin kommer spela på Ullevi. Band som Kiss, Mötley Crüe, Judas Priest, Motörhead, Guns N' Roses eller Slayer har aldrig spelat på större ställen än Stadion, i Sverige, så vad får dig att tro att ett dussinband som Heat ens skulle få spela på ett större ställe än Annexet, på sin höjd?

Men du, höj nivån lite va.. Vi spekulerar ju bara här va, och jag menar att jag hellre hade sett Heat på Ullevi än Coldplay. Och varför skulle det inte kunna hända? Vad är det som gör det omöjligt? Jag pratar ur ett 15-20års perspektiv inte nästa år. Varken du eller jag vet hur de kan slå, rocken är på väg tillbaka enligt många olika tidningar och undersökningar, så kan Coldplay fylla Ullevi med massa fjortisar som för stunden lyssnar på det veckorevyn säger till dom så kan Heat också. Men jag håller med dig, det är inte så troligt men det hade vart roligt.

Judas Priest, när de spelade i Sverige senast drog de knappt 3000 pers, mycket handlar om promotion. Och bara för att banden har vart stora i USA så gör det dem inte automatiskt stora i Sverige. Säg att det kommer en ny rock-era som den under 65-80talet, black sabbath, saxon, scorpions ja du fattar, att det blir på modet igen att lyssna på rock, då finns det inget som säger att en stor rockfestival under ett par dagar på Ullevi är omöjligt, om ett flertal stora framtida band är dragplåster, så vad är det då som säger att Heat inte skulle kunna stå där? För varken du eller jag kan spå i framtiden eller hur?

Det som hindrar Heat från att stå på Ullevi är inte deras musik, det är samhällsklimatet för rock och hårdrock idag som är hindret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in