2009-08-02, 06:37
Medlem
Är de kylpasta som måste fixas eller? tog bort fläkten för att få bort dammet och nu blev de värre.
Citera
2009-08-02, 06:50
Medlem
serbers avatar
Du tog bort hela kylaren och tog bort kylpastan eller rengjorde du bara fläkten? Kylpasta bör du ha för att få kontakt med hela kärnan.
Citera
2009-08-02, 06:54
Medlem
Jag tog endast bort kylaren o tog bort dammet , rörde inte kärnan.. men den var blank.. :S .. De ska den inte vara va? grafikkortet är 62 grader stabilt så de verkar inte bli mer i IDLE så jag spelar inte föräns jag haft kylpasta på. eller kan de vara något annat som är på tok? då de steg o jag rörde ingen kylpasta?
Citera
2009-08-02, 07:29
Medlem
serbers avatar
Verkar som kylpastan har torkat om kärnan var blank, köp AC MX-1/2 och smeta på då den är hyfsat billig och bra.
Har du tillgång till tex T-röd så ta lite på en trasa och torka rent på grafikkortet och kylaren så det blir riktigt rent, papper tar inte bort allt och vatten är inget som hör hemma på elektronik
Vad är det för grafikkort du har? runt 60c är inget du behöver oroa dig för och om du ska spela så kolla tempen, går upp i 80-90c så kan du börja tänka på att stänga ner.
Hoppas det löser sig.
Citera
2009-08-02, 07:43
Medlem
booreds avatar
använt luft på burk? ...på fortfarande varma delar? de kan bl.a. leda till sprickor i heatsinken, särskilt om de kommer ut som iskall vätska

eller blåsa på fläkten så den spinner runt huvudlöst kan skada den. håll alltid i fläkten så den inte spinner när man använder luft på burk.

edit: fast har du haft loss kylaren så är väl det som ovan sägs: rengör och ny kylpasta på
Senast redigerad av boored 2009-08-02 kl. 07:55.
Citera
2009-08-02, 08:35
Medlem
Har bara använt en tandborste som jag rengjort fläkten med.. när den varit urkopplad o så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in