2009-08-02, 00:11
Medlem
Tja!

Jo det var s att jag skulle ta bort en fil ifrn papperskorgen, men det visade sig att det ej gick. jag blev frustrerad och gick in p internet efter hjlp. Utan att granska s var det ngon som sade att jag skulle skriva en sak i atekningar och ha formatet .inf och sedan installera. jag installerade och fick bort skiten ur papperskorgen (en film) men efter det s gick det inte att komma in p internet, det visade sig att det jag installerade gjorde s att jag inte kom in i internet p fljande vis ; de gjorde ngot i regedit s att internet (explorer) ppnades med ngon .dll. Jag har frskt fixa det lnge, har kollat p hemsidor om att ominstallera regedit eller dylikt fr att ndra vrdet s jag kommer in.

Men nu vdjar jag till er kra FB:are ni r min sista chans. Vet ni hur man ominstallerar regedit eller hur jag ska gra fr att ndra vrdet p explorer s jag kommer in? Jag anvnder aldrig regedit s var vnlig och skriv exakt vad jag ska trycka p. Anvnder min syrras brbara dator s det r lite svrt att skriva.

Snlla, hjlp mig.

MVH!
Citera
2009-08-02, 00:57
Medlem
kvartisexs avatar
En brjan.

Detta kanske kan vara en brjan? http://www.onecomputerguy.com/ie_tips.htm
Citera
2009-08-02, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvartisex
Detta kanske kan vara en brjan? http://www.onecomputerguy.com/ie_tips.htm
tack, det r en brjan. ska kolla det...
s jvla trisst, kom grna med fler tips/rd eller rent utav en lsning

MVH
Citera
2009-08-02, 01:05
Medlem
glhfs avatar
En systemterstllning terstller ndringar gjorda i registret. Med tanke p att du antagligen inte gjort en backup p ditt register r det det enda sttet om du vill tgrda ett registerfel. Om du inte lyckas felska strngen i frga och terstlla den manuellt vill sga.
Citera
2009-08-02, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glhf
En systemterstllning terstller ndringar gjorda i registret. Med tanke p att du antagligen inte gjort en backup p ditt register r det det enda sttet om du vill tgrda ett registerfel. Om du inte lyckas felska strngen i frga och terstlla den manuellt vill sga.
Jag har frskt det flera gnger, men det kommer ett meddelande "inget har ndrats". Helt sinnes... Fortstter kolla, ge mer tips

MVH En desperat man
Citera
2009-08-02, 01:53
Medlem
Jag gjorde precis en TCP/IP ominstallation som jag inte kunde gra, utan jag lt windows fit it gra det. Jag jorde precis som man skulle men den gjorde inget s jag lt windows fix it gra det. De sger att de gjorde de och s men internet funkar nd inte. S jag antar att det r ngot stort fel s jag fr ominstallera datorn imorgon. Trisst som satan!

mans skulle in i cmd och skriva netsh int it ip reset resetlog.txt. Gjorde det men inget hnde.

Det kanske beror p att jag har XP home d man inte ser formaten direkt p skrivbordet t.ex. medan man kan gra ddet p vanliga xp.

r det ngot man kan ndra p s jag kan testa en gng till?

MVH
Citera
2009-08-02, 09:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trd -> Windows -> Support

//Mod
Citera
2009-08-02, 10:53
Medlem
D3N13Ds avatar
Du kan ndra i mappalternativ s du ser registrerade (knda) filtyper.

Har du kvar inf-filen du skapade s posta grna innehllet hr.

Gr grna en skning med MalwareBytes Anti-Malware och SuperAntiSpyware ocks, fr att vara sker p att det r 'din' ndring som stllt till det och inget virus eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in