2009-08-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overjordiskt
Det spelar ingen roll hur man än förklarar företeelsen att gifta sig med så unga flickor. Det är FEL.

Citerar någon annans inlägg i den här tråden om vad som sagt i nutid om jag har förstått saken rätt.

""Man kan i detta sammanhang även komma ihåg den välkände muslimske ledaren Khomeinis ord:

"A man can have sexual pleasure from a child as young as a baby. However, he should not penetrate. If he penetrates and the child is harmed then he should be responsible for her subsistence all her life. This girl, however would not count as one of his four permanent wives. The man will not be eligible to marry the girl's sister.""

Detta är skamligt! Inget någon säger kommer att få mig att tycka annorlunda! Man ska inte ha sexuellt umgänge med barn! Punkt.

Nu är jag inte så insatt i islam men rör sig inte det citatet du refererar till om shia islam? Är du säker på att samma sak gäller för de andra förgreningarna?

Självklart är det fel att gifta sig med omyndiga(under 18) men i stora delar av dagens EU är det lagligt att ha samlag redan när man fyllt 15 år. Om Ayesha var mellan 14-16 samtidigt som man lägger till att araber bli könsmogna och kommer in i puberteten mycket snabbare än te.x nordeuropeer samt de rådande normerna på medeltiden så förefaller det inte precis som något konstigt. Kristna gifte sig också i mycket ung ålder under medeltiden och långt in på 1900 talet.
Senast redigerad av Dr.Frankenstein 2009-08-03 kl. 15:53.
Citera
2009-08-03, 15:49
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CordobaCordoba
Kom med något bättre om du vill svart måla Islam, och jag måste bara säga att det här är det värsta och sämsta jag har sett på FB hittills, och du lnfid3l får äran att vara den som kom med den dummaste inlägget på länge!
skäms du inte??

Det spelar ingen roll hur man än förklarar företeelsen att gifta sig med så unga flickor. Det är FEL.

Citerar andras inlägg i den här tråden om vad som sagts om äktenskap och/eller sexuellt umgänge med barn. Detta borde räcka för att framkalla ett "ramaskri" över hela jorden!

""Man kan i detta sammanhang även komma ihåg den välkände muslimske ledaren Khomeinis ord:

"A man can have sexual pleasure from a child as young as a baby. However, he should not penetrate. If he penetrates and the child is harmed then he should be responsible for her subsistence all her life. This girl, however would not count as one of his four permanent wives. The man will not be eligible to marry the girl's sister.""

"I för sig nöjde sig Muhammed med att gnida sin penis mellan Aishas lår (om det inte är en sexual handling vad är) i 3 år för att slutligen fullborda äktenskapet när hon var 9 år gammal"

Detta är skamligt! Man ska inte ha sexuellt umgänge med barn! Punkt.
Citera
2009-08-03, 15:50
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidaki
Varför?

Ja, jo, det får du väl tycka. Men det har inget med saken att göra.

Har det inte med saken att göra!? Vad menar du?!
Citera
2009-08-03, 15:54
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Har det inte med saken att göra!? Vad menar du?!

Vad säger man i nutid när det handlar om barnäktenskap och sexuellt umgänge med barn inom Islam?
Citera
2009-08-03, 15:56
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Frankenstein
Nu är jag inte så insatt i islam men rör sig inte det citatet du refererar till om shia islam? Är du säker på att samma sak gäller för de andra förgreningarna?

Självklart är det fel att gifta sig med omyndiga(under 18) men i stora delar av dagens EU är det lagligt att ha samlag redan när man fyllt 15 år. Om Ayesha var mellan 14-16 samtidigt som man lägger till att araber bli könsmogna och kommer in i puberteten mycket snabbare än te.x nordeuropeer samt de rådande normerna på medeltiden så förefaller det inte precis som något konstigt. Kristna gifte sig också i mycket ung ålder under medeltiden och långt in på 1900 talet.

Detta tål att upprepas:

Jag hoppas verkligen att ingen lyssnar på dessa ovanstående ord! "from a child as young as a baby." Skamligt!

Jo, här i västvärlden gifte man också bort barn, men det var väl mer som en förlovning "på avstånd" tills dess att man hade uppnått giftasvuxen ålder? Är ganska säker på det.
Citera
2009-08-03, 15:56
Medlem
CordobaCordobas avatar
Citat:
Jag skulle mycket gärna vilja ha en mycket ingående förklaring på exakt vad den här "festen" går ut på.
Oj oj!
Jag föredrar heller en enkel förklaring som kommer ändå och få dig att förstå det hela!

Eftersom många i Gaza remsan lever i svåra omständigheter och har det ekonomiskt svårt så har väldigt många svårt att gifta sig då giftermål och skapandet av en ny familj är kostsam i vilket fall som helst.
Och därför har regeringen i Gaza valt att anordna en stor fest som innebär att ingen av paren behöver står för fest kostnader, och då delas även kostnader på hela 450 par!
så istället för att man hyr en sal eller en underhållnings band 450 gånger så räcker det med endast en gång!
och på det viset kan många välja att gifta sig under den stora festen för att kunna klara av det ekonomiskt! och denna typ av fester är faktiskt väldigt vanlig arabvärlden och delar i Afrika, dock inte i den storleken 450 par!

Och jag förklarade i de tidigare inläggen att de yngre flickorna som man ser på videon är då oftast flickor från familjen/släkten som kommer in med brudgumman så som fotbollsspelare kommer in med små barn till fotbollsplanen. och anledningen för att brudarna inte syns är för att de är lättklädda, sminkade mm, och de får då inte visa sig framför andra män!
Och jag skrev tidigare att familjerna brukar ha en mycket mindre fest direkt efter den stora festen då endast familj medlemmar närvarar och kan vara i fred!

Hoppas att denna förklaringen räcker!
Hälsningar Cordoba
Citera
2009-08-03, 15:59
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Oj oj!
Jag föredrar heller en enkel förklaring som kommer ändå och få dig att förstå det hela!

Eftersom många i Gaza remsan lever i svåra omständigheter och har det ekonomiskt svårt så har väldigt många svårt att gifta sig då giftermål och skapandet av en ny familj är kostsam i vilket fall som helst.
Och därför har regeringen i Gaza valt att anordna en stor fest som innebär att ingen av paren behöver står för fest kostnader, och då delas även kostnader på hela 450 par!
så istället för att man hyr en sal eller en underhållnings band 450 gånger så räcker det med endast en gång!
och på det viset kan många välja att gifta sig under den stora festen för att kunna klara av det ekonomiskt! och denna typ av fester är faktiskt väldigt vanlig arabvärlden och delar i Afrika, dock inte i den storleken 450 par!

Och jag förklarade i de tidigare inläggen att de yngre flickorna som man ser på videon är då oftast flickor från familjen/släkten som kommer in med brudgumman så som fotbollsspelare kommer in med små barn till fotbollsplanen. och anledningen för att brudarna inte syns är för att de är lättklädda, sminkade mm, och de får då inte visa sig framför andra män!
Och jag skrev tidigare att familjerna brukar ha en mycket mindre fest direkt efter den stora festen då endast familj medlemmar närvarar och kan vara i fred!

Hälsningar Cordoba

Så du kan intyga till 100% att ingen närmar sig dessa brud-klädda flickor på ett sexuellt sätt eller gifter sig med dem (innan de uppnått giftasvuxen ålder)?

Hur förklarar du mina andra inlägg i den här tråden?

(Kvinnan = Bruden, Mannen = Brudgummen)
Citera
2009-08-03, 16:00
Medlem
overjordiskts avatar
felpost
Citera
2009-08-03, 16:02
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Oj oj!

Hälsningar Cordoba

Okej, så flickorna agerar "brudnäbbar" ungefär?
Citera
2009-08-03, 16:10
Medlem
lnfid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Frankenstein
Denna artikel är intressant och behandlar frågeställningarna:
http://www.understanding-islam.com/ri/mi-004.htm

Texten du länkade till är författad av Habib ur Rahman Kandhalwi och är ännu ett patatiskt försök att rentvå islams rykte. Ur de islamska urkunder framgår det tydligt att Aisha var 6 år gammal när den över 50-årige Muhammed tog henne till sin fru.
Citera
2009-08-03, 17:07
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lnfid3l
Ur de islamska urkunder framgår det tydligt att Aisha var 6 år gammal när den över 50-årige Muhammed tog henne till sin fru.

Tyvärr (kanske tyvärr) gör just detta att jag sponant skulle vilja förkasta allt som står i Koranen.
Citera
2009-08-03, 17:31
Medlem
CordobaCordobas avatar
Citat:
Så du kan intyga till 100% att ingen närmar sig dessa brud-klädda flickor på ett sexuellt sätt eller gifter sig med dem (innan de uppnått giftasvuxen ålder)?

Hur förklarar du mina andra inlägg i den här tråden?

(Kvinnan = Bruden, Mannen = Brudgummen)

Just i det här sammanhanget kan jag göra det, för att de skulle aldrig visas på film eller framför andra i publiken om faktumet var att de var Brudarna på riktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in