Citat:
Ursprungligen postat av overjordiskt
Jag skulle mycket gärna vilja ha en mycket ingående förklaring på exakt vad den här "festen" går ut på.
Oj oj!
Jag föredrar heller en enkel förklaring som kommer ändå och få dig att förstå det hela!
Eftersom många i Gaza remsan lever i svåra omständigheter och har det ekonomiskt svårt så har väldigt många svårt att gifta sig då giftermål och skapandet av en ny familj är kostsam i vilket fall som helst.
Och därför har regeringen i Gaza valt att anordna en stor fest som innebär att ingen av paren behöver står för fest kostnader, och då delas även kostnader på hela 450 par!
så istället för att man hyr en sal eller en underhållnings band 450 gånger så räcker det med endast en gång!
och på det viset kan många välja att gifta sig under den stora festen för att kunna klara av det ekonomiskt! och denna typ av fester är faktiskt väldigt vanlig arabvärlden och delar i Afrika, dock inte i den storleken 450 par!
Och jag förklarade i de tidigare inläggen att de yngre flickorna som man ser på videon är då oftast flickor från familjen/släkten som kommer in med brudgumman så som fotbollsspelare kommer in med små barn till fotbollsplanen. och anledningen för att brudarna inte syns är för att de är lättklädda, sminkade mm, och de får då inte visa sig framför andra män!
Och jag skrev tidigare att familjerna brukar ha en mycket mindre fest direkt efter den stora festen då endast familj medlemmar närvarar och kan vara i fred!
Hoppas att denna förklaringen räcker!
Hälsningar Cordoba