2009-08-01, 19:48
Medlem
The_Judges avatar
Nu är det så att jag tänkte ladda ner Winamp till min mac, inte för att jag inte trivs med iTunes, men tänkte lyssna på en internetradio som jag gillar.

Dock, när jag laddar ner winamp kommer det i en .sit-fil. När jag försöker öppna den så öppnas det bara upp som en textfil

Några tips? Alternativt om man kan streama netradio i iTunes.

Cheers
Citera
2009-08-01, 20:14
Medlem
smurfehs avatar
Jag har aldrig haft problem med att streama via iTunes/VLC iaf ^^
Citera
2009-08-01, 20:29
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Judge
Nu är det så att jag tänkte ladda ner Winamp till min mac, inte för att jag inte trivs med iTunes, men tänkte lyssna på en internetradio som jag gillar.

Dock, när jag laddar ner winamp kommer det i en .sit-fil. När jag försöker öppna den så öppnas det bara upp som en textfil

Cheers
Vad menar du? Winamp?
Citera
2009-08-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Judge

Cheers

Winamp är ett program för Windows, alltså måste du Bootcampa, Paralells/VM Fusion Windows på din Mac. Apple tillåter inte att man ska kunna ha valmöjligheter till program, tyvärr.

Vänj dig vid iTunes eller ladda ner Cog som är en annan sorts iTunes program. Klumpig och onödig med andra ord.
Citera
2009-08-01, 21:00
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Winamp är ett program för Windows, alltså måste du Bootcampa, Paralells/VM Fusion Windows på din Mac. Apple tillåter inte att man ska kunna ha valmöjligheter till program, tyvärr.

Vänj dig vid iTunes eller ladda ner Cog som är en annan sorts iTunes program. Klumpig och onödig med andra ord.

Är väl inte Apples fel. För övrigt fungerar Winamp via crossover för mig.
Citera
2009-08-02, 02:43
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Apple tillåter inte att man ska kunna ha valmöjligheter till program, tyvärr.

Nu får du ge dig! Det börjar bli tjötigt med din bitterhet i varenda tråd. Det går inte köra macprogram i Windows heller.

OnT:
Winamp har funnits för Mac, men vad jag vet så slutade de utveckla det för flera år sedan och det är inte säkert att det fungerar på en modern Mac. Men det finns garanterat andra sätt att lyssna på din radiokanal. Säg vad den heter så kanske vi kan hjälpa dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in