2009-08-01, 16:25
Medlem
Hejsan.

Har precis beställt ett asus geforce gtx295, och jag kollade precis till mitt nätaggregat det är ett 600watt.

Nu till frågan, klarar mitt nätaggregat detta?

och om jag nu måste köpa ett nytt är frågan, måste det va något speccielt eller funkar vilekt som vad gäller kablar o grejer jag är inte så insatt i detta längre mitt moderkort är ett "asus pk5 p35".

Tack på förhand.
Citera
2009-08-01, 16:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallamejnicke

Har precis beställt ett asus geforce gtx295, och jag kollade precis till mitt nätaggregat det är ett 600watt.

Vad har du för utrustning utöver detta?

Flertal HDD, externa enheter, typ HDD?
Citera
2009-08-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad har du för utrustning utöver detta?

Flertal HDD, externa enheter, typ HDD?

got 2 internal harddrives thats all
Citera
2009-08-01, 21:10
Medlem
Twitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallamejnicke
Hejsan.

Nu till frågan, klarar mitt nätaggregat detta?

och om jag nu måste köpa ett nytt är frågan, måste det va något speccielt eller funkar vilekt som vad gäller kablar o grejer jag är inte så insatt i detta längre mitt moderkort är ett "asus pk5 p35".

Tack på förhand.
Det beror helt på vilket märke nätagget är. Annars kan jag väl rekommendera Corsair's 650w, 750w, eller 750w modulärt.
Citera
2009-08-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter
Det beror helt på vilket märke nätagget är. Annars kan jag väl rekommendera Corsair's 650w, 750w, eller 750w modulärt.

märket på agget är epsilon
Citera
2009-08-01, 21:23
Medlem
har en intel core2quad q6600 om det har nån betydelse :P
Citera
2009-08-01, 21:48
Medlem
troligtvis fungerar det utmärkt. Det lilla jag kan googla mig till om epsilon får mig att tro att det är ett märke någonstans mellan lågpris och högkvalitativa agg. Får du BSOD eller frysningar vid spelande, är det antagligen för klent. Testa med ditt gamla, köp inte nytt förrän du vet att det behövs.

/Hast
Citera
2009-08-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hast1215
troligtvis fungerar det utmärkt. Det lilla jag kan googla mig till om epsilon får mig att tro att det är ett märke någonstans mellan lågpris och högkvalitativa agg. Får du BSOD eller frysningar vid spelande, är det antagligen för klent. Testa med ditt gamla, köp inte nytt förrän du vet att det behövs.

/Hast

ok tack så mycket för det jag får testa helt enkelt
Citera
2009-08-01, 22:50
Medlem
serbers avatar
Hur gammalt är ditt epsilon nätagg? FSPs första modell av agget håller väll duglig kvalitet men lider av problem med hög rippel som i princip är små störningar i strömmen som gör att livslängden blir avsevärt kortare då komponenterna får jobba mycket hårdare, ett bra nätagg idag har kanske 10-50mV tops på 12v linan medans Epsilon + vissa andra märkesagg + alla budget att har säkert det dubbla och överskrider ofta ATX minimum.
Har du däremot 80certifierade modellen av Epsilon som är relativt ny så har jag läst att det skall vara bra och slår sig lätt in under toppaggen på marknaden.

GTX 295 drar inte speciellt mycket kräm så om du nu vill köpa ett nytt nätagg så klarar du dig fint på 500w kvalitet men vill du ha större uppgraderingsmöjligheter i framtiden bör du kanske kolla 2-3 snäpp högre upp på watten.

//serber
Senast redigerad av serber 2009-08-01 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in