2009-08-01, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Generellt kan man ju sga att ryska kvinnor tycker att svenskar r snyggare n deras killar. De tar hand om sina barn, vldigt jmnstllda. Naiva och blgda. Lite mesiga.
Vet inte riktigt hur de ska uppvakta kvinnor.

Ryska tjejer kan vara vldigt svra fr svenska mn att tillfredstlla om det r en tjej som har lite strre koll och kommer frn lite bttre frhllanden.
Feminismen hr hemma har fuckat upp vra hjrnor rejlt nr det gller traditionella knsroller.

Exakt. ryskor som har det bra och sker enbart krlek, vill enbart ha "riktiga mn". Fr de flesta skrattar t den jmstllda feminina mannen som vi ser allt fr mkt av hr i SWE.

Sen r ryskor vldigt mna om att aldrig betala fr sig. Precis som du sger, hr gller de traditonella knsrollerna utan tvekan
Citera
2009-08-01, 18:50
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Exakt. ryskor som har det bra och sker enbart krlek, vill enbart ha "riktiga mn". Fr de flesta skrattar t den jmstllda feminina mannen som vi ser allt fr mkt av hr i SWE.

Sen r ryskor vldigt mna om att aldrig betala fr sig. Precis som du sger, hr gller de traditonella knsrollerna utan tvekan

Precis. Dock om hon kommer frn en familj med pengar och hon inte r riktigt intresserad av att inleda ett frhllande med dig kommer hon att erbjuda sig att betala fr sig. (men det e bara att ignorera om du r en riktig man)
Citera
2009-08-01, 19:00
Medlem
Hellles avatar
r frn vitryssland och ja, alla kvinnor dr tror att svenska folket r rika..kan inte klandra dem, hyran jag och min mamma hade i vr etta i ghettot var motsvarande 16kr i brjan av 90-talet. S om du trffar en rysk kvinna som inte har de s bra stllt r det mjligt att hon frsker bli kr i dig fr att hon tror att du r rik , men verlag tycker jag att svenska killar ser MYCKET bttre ut n de i mitt hemland.
S nu nr jag bor hr skulle jag aldrig kunna tnka mig att dejta en utlndsk snubbe frn ststaterna eller mellanstern som bryter eller liknande, fredrar faktiskt de svenska, blgda, naiva killarna som r snlla, inget drama, inget "hora du ska fda mina 8 blatteungar" eller liknande... svenssonliv ja tack! (bott i Sverige i 16 r, bryter inte alls, har inga ryska traditioner eller liknande, de som inte vet kan inte heller gissa att jag r utlndsk)
Citera
2009-08-01, 20:10
Medlem
Ryssar r mer gammaldags n svenska och det r inte bara i frhllande utan i allt. En ryss vill t.ex. att doktorn sger t dem vad de ska gra och att allt kommer bli bra. De vill inte ha doktor som ryxker p axlarna och frgar bara hur det knns och ser ledsen ut p.g.a. visa att de r "medlidande". De vanligaste som ryssar tycker om svenska killar tror jag r att de r omanliga och att de r rdda fr att visa/sga vad de tycker - egentligen. Tjejerna vill knna, att hon str i centrum nr ni r tillsammans. Stereotypen i Sverige att ryssar r "knslokalla" stmmer inte alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Hellle
S nu nr jag bor hr skulle jag aldrig kunna tnka mig att dejta en utlndsk snubbe frn ststaterna eller mellanstern som bryter eller liknande, fredrar faktiskt de svenska, blgda, naiva killarna som r snlla, inget drama, inget "hora du ska fda mina 8 blatteungar" eller liknande... svenssonliv ja tack! (bott i Sverige i 16 r, bryter inte alls, har inga ryska traditioner eller liknande, de som inte vet kan inte heller gissa att jag r utlndsk)

D r du nog inte precis den som avses hr fr, att du r s "svenssonifierad" sjlv. Nr firar du "jul"? Har du haft en rysk/eller "ststatsk" pojkvn nn gng? Ni kanske skulle ha mer gemensamt n du vet. Och frresten vilken rysk tjej vill hra "hora du ska fda mina 8 blatteungar? D r hon nog hora bokstavligen och frstrd mentalt. S tnk p vad du sger... man kan missuppfatta.

jag trffade en tjej ungefr som dig... Hon pratade ocks helt utan brytning och umgs bara med svenskar. Den hr tjejen t.o.m- frnekade att hon var rysk trots att hon hade ryskt/slaviskt namn, betedde sig som rysk och sg typiskt rysk ut. (Dina initialer r inte J A? i.s.f. skrp till dig du lurar ingen. )
Citera
2009-08-01, 20:18
Medlem
Cylotecs avatar
Man brjar undra om ngon i denna trd har trffat en ryss frut eller om det r ngot alla har snappat upp frn andra som pstr sig ha trffat en ryss frr?
Citera
2009-08-01, 21:18
Medlem
Jag har aldrig varit i Ryssland, men om man tittar runt p ntet s verkar det som att kvinnorna dr faktiskt r bra mycket snyggare n de svenska. Snyggare kroppar ocks.
Citera
2009-08-01, 22:10
Medlem
moderatswings avatar
Raggar du ryska tjejer i Ryssland har du ju som det alltid r utomlands en frdel i och med att du r lite exotisk.

Mer knsrollskonservativt som flera tagit upp stmmer ocks. Men egentligen r det inte Ryssland som r extremt konservativa, snarare r det Sverige som r extremt fast t andra hllet. Att man hller hrdare p knsroller i mer eller mindre utstrckning gller i princip i alla lnder utanfr Skandinavien.
Citera
2009-08-01, 22:47
Medlem
Moltas666s avatar
Det som lockar ryska kvinnor r pass, pengar och pitt dr pitten antagligen r det minst viktiga. Ryska kvinnor agerar inte mer annorlunda n kvinnor frn mnga andra lnder t ex Polen och mnga andra gamla stlnder, Thailand samt mnga afrikanska lnder.

Det r inte den svenska mannen som kvinnorna i frsta hand r intresserade av, det r landet Sverige. Sverige r till skillnad frn mnga andra lnder ett land med social trygghet, hg medelinkomst samt ordning och reda.

Svrare n s r det inte...
Citera
2009-08-02, 03:48
Medlem
Cylotecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det som lockar ryska kvinnor r pass, pengar och pitt dr pitten antagligen r det minst viktiga. Ryska kvinnor agerar inte mer annorlunda n kvinnor frn mnga andra lnder t ex Polen och mnga andra gamla stlnder, Thailand samt mnga afrikanska lnder.

Det r inte den svenska mannen som kvinnorna i frsta hand r intresserade av, det r landet Sverige. Sverige r till skillnad frn mnga andra lnder ett land med social trygghet, hg medelinkomst samt ordning och reda.

Svrare n s r det inte...

ja det r om man rkar ragga upp ngon som aldrig har varit i sverige kanske och kommer ifrn somalia.
Citera
2009-08-02, 03:52
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bespretzel
Stereotypen i Sverige att ryssar r "knslokalla" stmmer inte alls.

Det r en kvarleva frn Kalla kriget.
En bild av stblocket som hnger kvar i Vstlnderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Cylotec
ja det r om man rkar ragga upp ngon som aldrig har varit i sverige kanske och kommer ifrn somalia.

Somalia?
Vad har den gudsfrgtna platsen med ryska kvinnor att gra?
Citera
2009-08-02, 12:24
Bannlyst
Det ska tydligen finnas 10milj fler kvinnor n mn i Ryssland.
Ganska goda odds mao

Vad jag har lrt mig om de ryska damerna annars r att de vrderar ktenskapet hgt, speciellt med en vsterlnning. Att vara gift r hg status.
De stller dock krav p sina mn jmfrt med te.x Thailndska kvinnor

De r mer gammaldags jmfrt med svenska kvinnor, i den bemrkelse att de inte ser det som ngot negativt att vara den som tar hand om hushllet.

I mina gon r de ocks mer kvinnliga n svenska flickor.
Och betydligt vackrare
Citera
2009-08-02, 22:57
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av az0n1
Hur ser ryska tjejer p svenskar i ryssland ?

Generellt ser de p oss s hr:
(har en del erfarenhet)

Svenska mn:
- super inte
- slss inte
- r trogna
- frsakar inte sin familj
- vill gra rtt fr sig
- r spnnande
- r blonda och vackra
- har god erfarenhet av lgar och isbjrnar
- bor i ett land som r bra fr barnfamiljer att vxa i