Nockoutdroppar. Har själv haft det tvivelaktiga nöjet att bli bjuden på det i min öl av nya bekanta på nattklubb. De nya "vännerna" ville "hjälpa mig till hem" när jag stod där helt vimmelkantig. Tog bara en klunk av ölen och det small till. Hade jag tagit lite mer hade de kunnat göra vad som helst med mig. Men jag lyckades med stor möda ta mig till en taxi och bli körd till polisen och senare sjukhuset för observation.
Det enda jag kunde få ur mig var "Jag har blivit drogad", vilket jag sa hela vägen ut ur den livliga nattklubben. Då vågade dom inte följa med.
https://www.flashback.org/showpost....74&postcount=6
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Kloralhydrat är ett kemiskt ämne (som alla andra droger). För användes det som sömnmedel i doser om 500-1 000 mg. Gick under varunamnet Ansopal. Det har använts som knockoutdroppar sedan 1800-talet.
GHB står för Gamma-Hydroxi-Butyrat, jag har aldrig testat det själv, men skall tydligen (i måttliga doser) ge ett rus som påminner om alkohol/bensodiazepiner (Valium/Rohypnol, m.m). Högre doser gör att man blir medvetslös.
Butandiol, eller jag tror det egentligen heter 1,4-Butandiol omvandlas till GHB i kroppen. Samma sak med GBL (Gamma-Buturyl-Lakton).
Både GHB, Butandiol & GBL är flytande, kloralhydrat är i fast form, men löses ofta upp i t.ex koncentrerad sprit, därav namnet knockout-"droppar".
Jag har hört att det som används i vissa ögondroppar är som gjort för detta.
Hittade en referens till ögondroppar i denna länk:
GRUNDKURSEN FÖR ORDNINGSVAKTER - UTBILDNINGSMATERIALET
http://www.intermin.fi/intermin/images.nsf/files/BD4C784D7C788C72C2256E7B00489D47/$file/tavysv1.pdf
Citat:
GAMMA (Gammahydroxsismörsyra, GHB)
• ett tidigare narkosmedel som nu klassificeras som narkotika
• används som ”knockoutdroppar” liksom vissa ögondroppar
• i allmänhet som vätska men kan även förekomma i annan form
• ofta luktlös, färglös och smaklös
• absorberas snabbt och förlamar det centrala nervsystemets funktioner
• kan mycket snabbt orsaka medvetslöshet