2009-08-01, 01:03
Medlem
mentometers avatar
Detta hände för mer än tio år sedan:
Jag kom till Collage i Stockholm (finns det kvar nu?). Jag och min kompis köpte en varsin öl. Straxt efter det kom vi ifrån varandra och jag minns bara lite efter det. Minns att jag satt vid ett bord med en kille bredvid mig och massor med andra runt bordet. Jag blev väldigt yr och började se hallucinationer av de andra, de såg ut som jävlar och väldigt otäcka. Något jag varken före eller efter har sett.

Nog för att jag var bra yr och "knäpp" så fattade jag att jag inte var full eftersom det var första ölen. Jag sa att jag skulle på toa. Killen bredvid sa att han skulle gå med mig.
På något jäkla sätt lyckades jag charma den jäveln så drogad som jag nu var. Pussade honom och sa att jag kommer snart, därav fick jag honom att stanna tror jag.

Gick på toaletten och var livrädd. Stängde in mig där och ringde min kompis som ringde min sambo. Hela bilfärden hem (bodde lite utanför Sthlm) så låg jag i baksätet och var ”helt konstig” har jag fått förklarat för mig.
2-3 dagar efteråt spydde jag och mådde väldigt illa.

Vad kan jag fått i mig?
Citera
2009-08-01, 01:33
Medlem
Tropexs avatar
Kan det varit någon bensoderivat, typ Stilnoct, Imovane eller Sonata?
Citera
2009-08-01, 01:47
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex

Inte den blekaste aning. Vad är det? Blir man så av den beskrivnig jag gav?
Antar att det var något personen stoppade i glaset...
Citera
2009-08-01, 01:50
Medlem
Blåbärés avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentometer
Inte den blekaste aning. Vad är det? Blir man så av den beskrivnig jag gav?
Antar att det var något personen stoppade i glaset...

En klassiker på LSD är ju annars att man kan få lite, hm vad ska man kalla de, onda hallicar till skillnad mot E i alla fall. Men vetefan om man glömmer saker, de kommer jag inte ihåg om jag gjorde LOL
Citera
2009-08-01, 01:56
Medlem
Cautions avatar
Har svårt att tro att det skulle kunna vara LSD. Dels får man inte speciellt mycket hallucinationer av det, och dels tar det ganska lång tid innan det slår på.

Du kommer inte ihåg hur lång tid det var mellan att du drack första klunken av ölen och att du kände dig drogad?

Det troligaste är väl att det antingen var en vätska eller ett pulver någon lade i. Annars skulle det varit svårt att smyga ner i din öl. Skulle chansa på något av Tropex alternativ.

Kan dock inte komma på någon känd drog som skulle få dig att må dåligt och spy flera dagar efteråt. Finns ju massor av mindre kända droger dock, skulle kunnat vara någon sådan.
Citera
2009-08-01, 02:04
Medlem
StefanHeterJags avatar
Nockoutdroppar. Har själv haft det tvivelaktiga nöjet att bli bjuden på det i min öl av nya bekanta på nattklubb. De nya "vännerna" ville "hjälpa mig till hem" när jag stod där helt vimmelkantig. Tog bara en klunk av ölen och det small till. Hade jag tagit lite mer hade de kunnat göra vad som helst med mig. Men jag lyckades med stor möda ta mig till en taxi och bli körd till polisen och senare sjukhuset för observation.

Det enda jag kunde få ur mig var "Jag har blivit drogad", vilket jag sa hela vägen ut ur den livliga nattklubben. Då vågade dom inte följa med.

https://www.flashback.org/showpost....74&postcount=6
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Kloralhydrat är ett kemiskt ämne (som alla andra droger). För användes det som sömnmedel i doser om 500-1 000 mg. Gick under varunamnet Ansopal. Det har använts som knockoutdroppar sedan 1800-talet.

GHB står för Gamma-Hydroxi-Butyrat, jag har aldrig testat det själv, men skall tydligen (i måttliga doser) ge ett rus som påminner om alkohol/bensodiazepiner (Valium/Rohypnol, m.m). Högre doser gör att man blir medvetslös.

Butandiol, eller jag tror det egentligen heter 1,4-Butandiol omvandlas till GHB i kroppen. Samma sak med GBL (Gamma-Buturyl-Lakton).

Både GHB, Butandiol & GBL är flytande, kloralhydrat är i fast form, men löses ofta upp i t.ex koncentrerad sprit, därav namnet knockout-"droppar".

Jag har hört att det som används i vissa ögondroppar är som gjort för detta.
Hittade en referens till ögondroppar i denna länk:

GRUNDKURSEN FÖR ORDNINGSVAKTER - UTBILDNINGSMATERIALET
http://www.intermin.fi/intermin/images.nsf/files/BD4C784D7C788C72C2256E7B00489D47/$file/tavysv1.pdf
Citat:
GAMMA (Gammahydroxsismörsyra, GHB)
• ett tidigare narkosmedel som nu klassificeras som narkotika
• används som ”knockoutdroppar” liksom vissa ögondroppar
• i allmänhet som vätska men kan även förekomma i annan form
• ofta luktlös, färglös och smaklös
• absorberas snabbt och förlamar det centrala nervsystemets funktioner
• kan mycket snabbt orsaka medvetslöshet
Senast redigerad av StefanHeterJag 2009-08-01 kl. 02:07.
Citera
2009-08-01, 02:05
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Har svårt att tro att det skulle kunna vara LSD. Dels får man inte speciellt mycket hallucinationer av det, och dels tar det ganska lång tid innan det slår på.

Du kommer inte ihåg hur lång tid det var mellan att du drack första klunken av ölen och att du kände dig drogad?

Det troligaste är väl att det antingen var en vätska eller ett pulver någon lade i. Annars skulle det varit svårt att smyga ner i din öl. Skulle chansa på något av Tropex alternativ.

Kan dock inte komma på någon känd drog som skulle få dig att må dåligt och spy flera dagar efteråt. Finns ju massor av mindre kända droger dock, skulle kunnat vara någon sådan.

Detta var ju som sagt ca 10 år sedan, det har minns har bleknat. Jag minns inte mycket alls från kvällen. Den blev kort. Vi kom dit i rätt nyktert tillstånd, lite dricka innan. Köpte en varsin öl. Sen var minnena inget vidare, men som jag skrev i det första så har jag en överlevnadsförmåga! Den lever nog med mig in i det värsta verkar det som.
Såg ju hallucinationer, väldigt läskiga såna, lyckades ta mig därifrån.
Som sagt mådde väldigt dåligt och kräktes flera dagar. Men det kanske berodde av chock eller så? Har ingen aning. Anmälde det aldrig och pratade inte om det.
Citera
2009-08-01, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex

Brukar ju smaka ganska illa om. Man skulle nog känt det på smaken om det vore något sådant.

PCP, som vild gissning. Går bra att spetsa med och är hallucinogent.
Citera
2009-08-01, 02:45
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
Brukar ju smaka ganska illa om. Man skulle nog känt det på smaken om det vore något sådant.

PCP, som vild gissning. Går bra att spetsa med och är hallucinogent.

Frågan är ju då vem som skulle få för sig att dra hem och banka på någon som är väck på PCP.
Citera
2009-08-01, 03:23
Medlem
Frågan är hur ts lyckades få i sig drogen utan att hon märkte. Blir ju ännu svårare pga minnesluckorna.
Citera
2009-08-02, 02:16
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Frågan är hur ts lyckades få i sig drogen utan att hon märkte. Blir ju ännu svårare pga minnesluckorna.

Det är ju därför jag frågar...
mindes knappt något från kvällen och än mindre nu ca 10 år efter. Så klart jag inte märkte något, hade jag känt något med ölen hade jag såklart inte druckit vidare.
Minns när jag köpte ölen, en kille började prata och sen såg jag hallucinationer. Minns inte hur lång tid det var, men LÅNGT var det inte det vet jag för min vän var på sin första öl också då jag var på toan och ringde henne. Tippar på max 30-50 minuter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in