Jag vet, jag vet. Men utbilda mig d? Jag r lika sker som dig. Jag har lst s pass mycket att allt kan inte ha varit fel. Det har ju sttt klart och tydligt.
Trots att du har det p recept kan jag stolt sga att jag rker dubbelt. Men samtidigt som jag slr mig p brstet inser jag ju att om ngon skulle nu mot frmodan f en drogutlst psykos, r det jag.
Men ass, jag har sjlvklart inte rkt konstant i 30 r, som 21 ring slutade jag med bde droger och alkohol helt. Frn 21 till 26 helt nykter.
Ingen dunkar mig i ryggen. Folk tycker att jag r en fre detta pundare. Det r allt. Sedan 80-talet har dom psttt att cannabis ger psykoser. Dom mrkar att det r mindre beroendeframkallande n kaffe. Menar enbart p att det r beroendeframkallande.
Dessa pstenden har blivit bevisade som felaktiga men lever nd kvar som skrnor. Nr man tappar frmgan att resonera intellektuell reagerar man knslomssigt, oftast baseras p rdsla.
Jag hittade, lngst ner i en rapport dr dom nmde lite kort att det r osannolikt att en frisk person kan utveckla en drogutlst psykos... Nu r jag otroligt bipolr, s jag spenderade hela dagen att lsa diverse studier. Ngonstans kommer det nmnas lite kort.
Med en AI kan man frga direkt. Rakt p sak. Men visst, sjlvklar kan du inte lita p en AI.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xacoon
Jag r inte skeptisk och har full koll p latenta och akuta psykoser. Jag har haft cannabis p recept i 5 rs tid nu, s har koll p lget.