2009-08-01, 03:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag var kanske lite otydlig. Jag menade inte om moderatorer får varningar. Jag menar om moderatorer hade ett "brottsregister" innan de blev nominerade.
Även jag har fått en tillsägelse under tiden jag varit moderator. Men ja, givetvis kollar vi ens "brottsregister" innan någon blir moderator.
Citera
2009-08-01, 03:37
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Jag var kanske lite otydlig. Jag menade inte om moderatorer får varningar. Jag menar om moderatorer hade ett "brottsregister" innan de blev nominerade.

Jag hade en 1½ år gammal tillsägelse när jag blev moderator.
Så helt prickfria är inte alla som blir moderatorer.
Citera
2009-08-01, 03:46
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:

Det är inte så vanligt, men det händer. När det gäller varningar så annonseras de ju ut, så det är bara att söka i Varningar och bannlysningar och kolla vilka som har varit varnade om du har lust.
Citera
2009-08-01, 10:03
Medlem
miklons avatar
Citat:

Som påpekats så vägs brottsregistret alltid in och åtminstone på min tid var det en rätt försvårande omständighet att ha varningar, om de inte var väldigt gamla.

Tillsägelser är en lite annan femma, jag hade en tillsägelse för att ha postat i fel forum när jag blev mod, men det är klart att om man har en massa tillsägelser för OT eller trams så lär man inte ligga bra till.
Citera
2009-08-01, 10:18
Medlem
Sunners avatar
Citat:

Caimen fick en varning för 1.06 innan han blev mod i Juridik. Detta minns jag mycket väl då jag fick en tillsägelse för samma regelbrott i samma veva
Citera
2009-08-01, 13:06
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
TopDawG var väl lite av ett problembarn bland modsen?

Av sett jag läst & hört, ja.

---

Citat:

TopDawg & Securion har blivit det, om jag har förstått det rätt.

---

Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Jag hade en 1½ år gammal tillsägelse när jag blev moderator.
Så helt prickfria är inte alla som blir moderatorer.

Borde inte den ha gått bort?
Citera
2009-08-01, 13:12
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Jag hade fått en varning och två tillsägelser innan jag blev moderator. Fast det var på den tiden då en varning inte betydde avstängning och dessutom var den nog inaktuell när jag fick förfrågan. Tillsägelserna var ju rent trams, och då inte från min sida utan från dom där jävla översittarna till regelrunkare som gav mig dom.
Citera
2009-08-01, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Caimen fick en varning för 1.06 innan han blev mod i Juridik. Detta minns jag mycket väl då jag fick en tillsägelse för samma regelbrott i samma veva

Att ägna sig åt 1.06 och sedan bli moderator, med allt vad det innebär, rimmar ruskigt dåligt med Flashbacks värnande om anonymiteten...
Citera
2009-08-01, 13:56
Medlem
Ladidas avatar
Snapcase lackade ur en gång när jag satt som moderator och fick en vecka i kylen vad jag minns. (Med all rätt har jag för mig).

Tror även jag hade en varning i bagaget för 1.01 eller något sådant när jag blev moderator.
Citera
2009-08-01, 14:27
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Att ägna sig åt 1.06 och sedan bli moderator, med allt vad det innebär, rimmar ruskigt dåligt med Flashbacks värnande om anonymiteten...
Det beror ju lite på i vilken situation som den varningen gavs. Jag har dålig koll på hur det är nu men tidigare var det ju ytterst tuffa regler för 1.06, det räckte egentligen med ett "Hej Linda" som ett skämtsamt svar på någon som försvarade Linda Rosing i hennes skvallertråd för att bli varnad.

Men det är klart, handlar det om en riktig outning tycker jag det är illa. En person som outar användare på flashback ska inte vara moderator. Dock tror jag som sagt inte det är fallet, moderatorerna har bättre omdöme än så.
Citera
2009-08-01, 14:37
Medlem
Krappfiskarns avatar
Kanske inte en varning, men jag vill minnas att en mod faktiskt gav sig själv en tillsägelse efter att han gått OT i en tråd.
Citera
2009-08-01, 14:39
Medlem
NicJays avatar
Cineasten åkte ju på 1.06 för ca 1 år sedan och åkte på en veckas avstängning
https://www.flashback.org/showthread.php?t=660451
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem