2009-07-31, 20:13
Medlem
MrOaikis avatar
Finns det moderatorer på Flashback som någonsin under sin Flashback-tid blivit varnade eller rentav tillfälligt avstängda? Eller är de perfekta människor? :-D
Citera
2009-07-31, 20:15
Medlem
https://www.flashback.org/showpost.php?p=10020241&postcount=12
Citera
2009-07-31, 20:18
Medlem
https://www.flashback.org/showthread.php?t=936900
Citera
2009-07-31, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
https://www.flashback.org/showpost.php?p=10020241&postcount=12

H.E.L

Hans avatar kombinerat med hans personlighet gör han till om inte den bästa, bland de bästa moderatorerna på FB.
Citera
2009-07-31, 20:43
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Reglerna gäller även oss, och även om det smärtade så har jag slängt på H.E.L en tillsägelse så sent som i den här veckan. Å andra sidan fick jag min första och hittills enda tillsägelse av Gutegirl bara kort efter jag blev moderator.
Citera
2009-07-31, 22:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Reglerna gäller även oss, och även om det smärtade så har jag slängt på H.E.L en tillsägelse så sent som i den här veckan.
Äsch! Erkänn att det kändes lite skönt att trycka till honom?

Några moderatorer har ju faktiskt blivit avsatta på grund av regelbrott, då vanligen genom att man som moderator fått två varningar, vilket nog är en för mycket. Jag föredrar att inte nämna några namn eftersom det är människor bakom de nicken, men det har hänt vid ett flertal tillfällen. Ännu fler har fått bara en varning och en veckas semester så att moderatorkåren fått hitta tillfälliga ersättare till dem. Det är ingen gräddfil att vara moderator.
Citera
2009-07-31, 23:13
Medlem
TKD_1337s avatar
IDF, TopDawG & Securion har blivit varnade. Samt är dem två först nämnda - bannade.
Citera
2009-07-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
IDF, TopDawG & Securion har blivit varnade. Samt är dem två först nämnda - bannade.

TopDawG var väl lite av ett problembarn bland modsen?
Citera
2009-07-31, 23:40
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Äsch! Erkänn att det kändes lite skönt att trycka till honom?

Några moderatorer har ju faktiskt blivit avsatta på grund av regelbrott, då vanligen genom att man som moderator fått två varningar, vilket nog är en för mycket. Jag föredrar att inte nämna några namn eftersom det är människor bakom de nicken, men det har hänt vid ett flertal tillfällen. Ännu fler har fått bara en varning och en veckas semester så att moderatorkåren fått hitta tillfälliga ersättare till dem. Det är ingen gräddfil att vara moderator.
Just H.E.L kändes det inte alls bra att sätta dit då jag verkligen gillar honom och tycker han har en skön stil, men tyvärr var valet att ge honom en tillsägelse eller fria 20 andra som verkligen tramsat, och då fanns inga egentliga alternativ.

Man ska sen inte glömma att moderatorer ägnar rätt mycket tid åt åtgärdspollar där regelverket, tolkningar och gränsdragningar diskuteras, så bortsett från OT som man lätt dras med i så ska man klanta till sig rätt rejält för att åka på en varning eller värre. Plus att det inte direkt är en merit att ha en stökig historik med i bagaget ifall man skulle bli aktuell för moderatorsutnämningar.
Citera
2009-08-01, 00:38
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Finns det moderatorer på Flashback som någonsin under sin Flashback-tid blivit varnade eller rentav tillfälligt avstängda? Eller är de perfekta människor? :-D

Aldrig funderat på att söka innan du postar en ny tråd?

Svaret på dina frågar är:

Ja
Nej
Citera
2009-08-01, 00:54
Medlem
Carpe Diems avatar
Söken och i skolen finna!
https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=123

Jag har raderat inlägg som mods har skrivit, eftersom jag, i mitt moderatorämbete måste iakta opartiskhet och objektivitet.
Jämför med Artikel 20 i "Europeiska unionens stadga om de grundläggande rättigheterna".

Det har dock förekommit vidriga rättsövergrepp där någon har raderat vad jag har skrivit!

Citera
2009-08-01, 01:49
Medlem
MrOaikis avatar
Förtydling

Jag var kanske lite otydlig. Jag menade inte om moderatorer får varningar. Jag menar om moderatorer hade ett "brottsregister" innan de blev nominerade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in