2009-07-31, 17:00
Medlem
Hej! Jag har kpt en Acer Asprire one D250. Uppdaterade frn windows update, fick med IE 8, Tog bort mitt McAfee virus skydd fr att installera NOD (ej ansluten till internet), nr jag tagit bort McAfee s ville den starta om datan. Nr den skulle boota kom den inte lngt... efter ngon sekund kommer det upp att windows inte kan boota och att HAL.ini r skadad eller borta... Jag har lst att IE8 kan gra detta... Men jag kommer ju inte in i windows.. s hur ska jag lsa detta? Har ingen CD-ROM eller diskett enhet ,USB har jag.

Hur ska jag lsa detta? Jag kommer att jag kan ndra boot ordningen, men trycker jag inte in mig i den menyn s fr jag felmeddelandet..

Help me FB tack!
Citera
2009-07-31, 17:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trd -> Windows -> Support

//Mod
Citera
2009-07-31, 17:40
Medlem
Ngon ? Har viktiga jobb filer p den som jag mste ha tag i och vill helst f den att funka innan mndag...

Hjlp uppskattas vldigt mycket.
Citera
2009-07-31, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miztrr
Ngon ? Har viktiga jobb filer p den som jag mste ha tag i och vill helst f den att funka innan mndag...

Hjlp uppskattas vldigt mycket.

Ett tips om du vill ha hjlp snabbt r att ge s mycket information om ditt system som mjligt. Vilket operativsystem kr du ?

Utgr ifrn att du kr Windows XP, ladda ner XP och gr en rddningsusb.

Enklast vore nog att f in Windows XP p en skiva och boota upp med den och "reparera".

Att boota upp med linux p usb och pilla rtt i dina Windows filer r inget du klarar av?
Citera
2009-07-31, 18:19
Medlem
Nej klarar nog inte det med linux... har ingen CD-rom p datan... s kan ej skapa en disk.

Windows XP, intel atom 270 1.6ghz... 2gb ram... mest troligtvis r det IE 8 som frstr... kan ju inte ta bort det d jag inte kan boota.
Senast redigerad av miztrr 2009-07-31 kl. 18:23.
Citera
2009-07-31, 21:56
Medlem
Den snabbaste lsningen hade ju varit att kra en chkdsk /r med en CD enhet & OS skiva.

Om du bara behver spara din information snabbt, s kan du ju alltid flytta ver disken till en polares dator eller nt liknande och initiera den i diskhanteraren (hger klicka p den hr datorn, vlj hantera->disk hantering), efter det dyker den upp som en extra HDD och drifrn kan du plocka all din information.

Jag skulle ven rda dig till att kpa en extern DVD enhet fr 500kr om du inte har plats inuti datorn, annars gr en vanlig DVD lsare p nn hundralapp bara. Om inget annat lna en polares lsare fr att iaf reparera ditt windows s du slipper installera om.

Lycka till iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in