2009-07-31, 17:00
Medlem
Hej! Jag har köpt en Acer Asprire one D250. Uppdaterade från windows update, fick med IE 8, Tog bort mitt McAfee virus skydd för att installera NOD (ej ansluten till internet), när jag tagit bort McAfee så ville den starta om datan. När den skulle boota kom den inte långt... efter någon sekund kommer det upp att windows inte kan boota och att HAL.ini är skadad eller borta... Jag har läst att IE8 kan göra detta... Men jag kommer ju inte in i windows.. så hur ska jag lösa detta? Har ingen CD-ROM eller diskett enhet ,USB har jag.

Hur ska jag lösa detta? Jag kommer att jag kan ändra boot ordningen, men trycker jag inte in mig i den menyn så får jag felmeddelandet..

Help me FB tack!
Citera
2009-07-31, 17:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows -> Support

//Mod
Citera
2009-07-31, 17:40
Medlem
Någon ? Har viktiga jobb filer på den som jag måste ha tag i och vill helst få den att funka innan måndag...

Hjälp uppskattas väldigt mycket.
Citera
2009-07-31, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miztrr
Någon ? Har viktiga jobb filer på den som jag måste ha tag i och vill helst få den att funka innan måndag...

Hjälp uppskattas väldigt mycket.

Ett tips om du vill ha hjälp snabbt är att ge så mycket information om ditt system som möjligt. Vilket operativsystem kör du ?

Utgår ifrån att du kör Windows XP, ladda ner XP och gör en räddningsusb.

Enklast vore nog att få in Windows XP på en skiva och boota upp med den och "reparera".

Att boota upp med linux på usb och pilla rätt i dina Windows filer är inget du klarar av?
Citera
2009-07-31, 18:19
Medlem
Nej klarar nog inte det med linux... har ingen CD-rom på datan... så kan ej skapa en disk.

Windows XP, intel atom 270 1.6ghz... 2gb ram... mest troligtvis är det IE 8 som förstör... kan ju inte ta bort det då jag inte kan boota.
Senast redigerad av miztrr 2009-07-31 kl. 18:23.
Citera
2009-07-31, 21:56
Medlem
Den snabbaste lösningen hade ju varit att köra en chkdsk /r med en CD enhet & OS skiva.

Om du bara behöver spara din information snabbt, så kan du ju alltid flytta över disken till en polares dator eller nåt liknande och initiera den i diskhanteraren (höger klicka på den här datorn, välj hantera->disk hantering), efter det dyker den upp som en extra HDD och därifrån kan du plocka all din information.

Jag skulle även råda dig till att köpa en extern DVD enhet för 500kr om du inte har plats inuti datorn, annars går en vanlig DVD läsare på nån hundralapp bara. Om inget annat låna en polares läsare för att iaf reparera ditt windows så du slipper installera om.

Lycka till iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in