2014-04-29, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Har det kommit upp något nytt?

Såg en HFU(tror jag) på ett Upptåg för några dagar sedan. Någon som kan bekräfta?

Ja det rullade en roströd hfu med beigea linjer på upptåget under påskhelgen.

Och ja det målas fortfarande i gävle. åk ut till skyttebanan eller nått annat fame o kolla, samt efter linjerna. all graffiti sitter inte efter bilvägarna eller mitt i city
Citera
2014-05-03, 09:34
Medlem
Är det någon mer än jag som sett vad som verkar vara en ny beef från HFU? Såg ett gäng spittade TOK målningar med HFU i stora lila bokstäver. Någon annan som har koll på varför?
Citera
2014-05-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingman1
Är det någon mer än jag som sett vad som verkar vara en ny beef från HFU? Såg ett gäng spittade TOK målningar med HFU i stora lila bokstäver. Någon annan som har koll på varför?

Dom blev spittade för att tok hade yardfuckat deras hak
Citera
2014-05-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtAbuse
Dom blev spittade för att tok hade yardfuckat deras hak

Så du menar att bara för att ett nytt crew kör en målning på ett tåg så yardfuckar dem?
Citera
2014-05-04, 22:18
Medlem
Precis så menar dom.
Citera
2014-05-04, 23:08
Medlem
Polkakolas avatar
Cuntens 2 fula gävlehak är riktiga fames och han grinar så fort nån ens pratar om dom, riktigt löjligt. mer "yardfuck" till gävle tack
Citera
2014-05-05, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polkakola
Cuntens 2 fula gävlehak är riktiga fames och han grinar så fort nån ens pratar om dom, riktigt löjligt. mer "yardfuck" till gävle tack

Äntligen en vettig röst.
Citera
2014-05-05, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polkakola

Har han hållit ställena över 10 år med inbjudna besökare och lokala målare ska man fan respektera det tycker jag och prata med honom om man vill köra där. Kör man där ändå förtjänar man att bli spittad
Citera
2014-05-05, 19:04
Medlem
budskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingman1
Äntligen en vettig röst.

Seriöst. Till och med jag hajar.
Dom i HFU har haft koll och kontroll på alla yardsen i över tio år tillsammans med massa olika medbjudna målare, tycker du då inte det är fittigt att köra utan att prata med dom före?

Tänk dig själv om du var i den situationen. Du hade hak du har haft kontroll över i många år, kör regelbundet och med medbjudna målare, sen klampar det in några lokala av många generationer yngre skolan in och målar på ditt ställe, skulle inte du bli arg då och börja spitta deras grejer?

Dom förtjänar definitivt den respekten att man inte kör på deras hak utan att fråga dom före! Det finns inget vettigt motargument till det tycker jag. Har man ingen respekt för dom som målat längre och hållit ställen under kontroll och körbara i sin stad, och det gäller alla crews som kontrollerarar yards i sina städer, tycker jag man ska spittas och köras över med all rätt. Respektera!
Senast redigerad av budskap 2014-05-05 kl. 19:11.
Citera
2014-05-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtAbuse
Har han hållit ställena över 10 år med inbjudna besökare och lokala målare ska man fan respektera det tycker jag och prata med honom om man vill köra där. Kör man där ändå förtjänar man att bli spittad

Ja det är ju nästan övertydligt att för att lägga denna kommentar kan det hända att man är en riktig "fitta" hehe.
Citera
2014-05-06, 17:53
Medlem
När det äntligen blir lite liv i tråden så blire beef
Såg att nån av dom yngre tydligen kör "SABE" så det lär ju vara en riktig rockstjärna.
Blev lite glad när jag såg nya "DSK" trowupz och det galna skiten "FATIA" kört på brynäs vilket lär ha resulterat i torsk eftersom den var ofärdig och körd via en byggställning på ett bostadshus. Vetefan va gatan heter men korsningen vid staffanskyrkan där det sitter en "DEIS" krom trowup , innergården där. Tegelhus. Sköt om er och håll sams nu
Citera
2014-05-07, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fukup
När det äntligen blir lite liv i tråden så blire beef
Såg att nån av om yngre tydligen kör "SABE" så det lär ju vara en riktig rockstjärna.
Blev lite glad när jag såg nya "DSK" trowupz och det galna skiten "FATIA" kört på brynäs vilket lär ha resulterat i torsk eftersom den var ofärdig och körd via en byggställning på ett bostadshus. Vetefan va gatan heter men korsningen vid staffanskyrkan där det sitter en "DEIS" krom trowup , innergården där. Tegelhus. Sköt om er och håll sams nu

Beef kan ibland vara bra. Då det kan bli lite mer action i scenen. Men då ska det klart vara ömsesidigt. Det kan få en scen att växa om det görs rätt då folk blir peppade på att gå ut och visa att de syns mer oavsett om de spittar eller bara visar att de är allmänt bättre på att synas..
Jag ser detta dock inte som en beef. Utan mer att den äldre skolan läxar upp den yngre.
Sen kan man ju se hela saken på olika sett. Graffiti är trotsallt lite utav en sport.
Det hela är ju ingen skriven lag men helt klart en graffkodex som har funnits sedan start och kommer inte försvinna.

Token, tokarna hade inget att göra i yardsen då den har hållts under kontroll under en längre tid om jag fattar det hela rätt. Andra målare ska hålla sig till väggar tills att de har kommit överens med yardhållaren/hållarna om att få måla där. Låter helt rimligt enligt mig.
Hur konstigt det än låter för nyblivna målare att det är så, men de kommer att förstå såfort de har en helbild utav hur hela gamet fungerar.

Är det bara jag eller har det målats mindre på tågen på sistonde eller körs de inte ut i trafik. Syndes exempelvis mer förra året.

Detta var ett svar på hela tråden och inte bara till dig fukup..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in