Citat:
Ursprungligen postat av
fukup
När det äntligen blir lite liv i tråden så blire beef
Såg att nån av om yngre tydligen kör "SABE" så det lär ju vara en riktig rockstjärna.
Blev lite glad när jag såg nya "DSK" trowupz och det galna skiten "FATIA" kört på brynäs vilket lär ha resulterat i torsk eftersom den var ofärdig och körd via en byggställning på ett bostadshus. Vetefan va gatan heter men korsningen vid staffanskyrkan där det sitter en "DEIS" krom trowup , innergården där. Tegelhus. Sköt om er och håll sams nu

Beef kan ibland vara bra. Då det kan bli lite mer action i scenen. Men då ska det klart vara ömsesidigt. Det kan få en scen att växa om det görs rätt då folk blir peppade på att gå ut och visa att de syns mer oavsett om de spittar eller bara visar att de är allmänt bättre på att synas..
Jag ser detta dock inte som en beef. Utan mer att den äldre skolan läxar upp den yngre.
Sen kan man ju se hela saken på olika sett. Graffiti är trotsallt lite utav en sport.
Det hela är ju ingen skriven lag men helt klart en graffkodex som har funnits sedan start och kommer inte försvinna.
Token, tokarna hade inget att göra i yardsen då den har hållts under kontroll under en längre tid om jag fattar det hela rätt. Andra målare ska hålla sig till väggar tills att de har kommit överens med yardhållaren/hållarna om att få måla där. Låter helt rimligt enligt mig.
Hur konstigt det än låter för nyblivna målare att det är så, men de kommer att förstå såfort de har en helbild utav hur hela gamet fungerar.
Är det bara jag eller har det målats mindre på tågen på sistonde eller körs de inte ut i trafik. Syndes exempelvis mer förra året.
Detta var ett svar på hela tråden och inte bara till dig fukup..