2009-09-05, 14:26
Medlem
zporpnittegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtAbuse
beror ju på att det inte finns någon konkurrens varken i skills eller kvantitet i gävle och inte funnits på många år

Vad kan detta bero på? att folk har tröttnat på att måla. Hur var det i Gävle för exempelvis 10 år sedan? Du verkar ha bra koll

Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
sant, sen är det väl så att dom andra som målat lika länge som HFU lagt av, så nu är det HFU DSK och några nykomlingar, händer väl att man ser lite från YOWEM men inte är det mycket.

Japp YOWEMs senaste var väll bombningen på den nya linjeväggen som var reserverad av HFU.IG. sen har dom inte gjort så överdrivet mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av positiv08
Man behöver inte gå ut för att se nåt HFU har gjort, det är bara att kolla deras flog + div. tidningar eftersom att dom lägger ut allt dom gjort..

Sant sant. men är väll ändå roligare att se feta grejer på riktigt än i en tidning eller website. Och jag tror inte riktigt dom lägger ut precis allt, issåfall möjligen 90%
Citera
2009-09-05, 14:26
Medlem
flipper1446s avatar
Ni får ursäkta en okunnig, men finns det ingen vägg/väggar för alla att hålla till på i Gävle?
Citera
2009-09-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av positiv08
Man behöver inte gå ut för att se nåt HFU har gjort, det är bara att kolla deras flog + div. tidningar eftersom att dom lägger ut allt dom gjort..

soft att du vet exakt allt dom gjort då.. dom lägger ju inte ens upp hälften av allt dom kör på internet säger en säker källa till mig.

Citat:
Ursprungligen postat av zporpnitteg
Vad kan detta bero på? att folk har tröttnat på att måla. Hur var det i Gävle för exempelvis 10 år sedan? Du verkar ha bra koll

1999 var nog den tiden flest målare var aktiva i Gävle. vi hade ju Ians, Kire, Besk, Hirano, Diet, Pheiz, Hags, Fiol, Bacill, Frö, Bruse, Kongos, Ren..Listan kan göras lång. Det ploppade upp nya grejer varje dag. Själv tycker jag dock att det är ganskaa bra att inte så många målar längre, det lämnar mer ställen att måla på till mig =)
Citera
2009-09-05, 15:29
Medlem
zporpnittegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Ni får ursäkta en okunnig, men finns det ingen vägg/väggar för alla att hålla till på i Gävle?

En laglig i sandviken

Citat:
1999 var nog den tiden flest målare var aktiva i Gävle. vi hade ju Ians, Kire, Besk, Hirano, Diet, Pheiz, Hags, Fiol, Bacill, Frö, Bruse, Kongos, Ren..Listan kan göras lång. Det ploppade upp nya grejer varje dag. Själv tycker jag dock att det är ganskaa bra att inte så många målar längre, det lämnar mer ställen att måla på till mig =)

Ok. jo några av dom är ju kvar i gamet än idag också, kanske inte fullt lika mycket.
Så lite plats att måla på kan det inte finnas i stan trots allt.
Men ifall vi leker med tanken att detta skulle ske igen, att Gävle blev väldigt aktivt. Fullt med bra crews och målare, Comebacks av äldre lirare osv. Skulle du då tycka att detta var en dålig grej?
Då snackar vi inte om yardfuckers o toys.

Chansen att detta skulle hända är inte stor dock.
Citera
2009-09-06, 11:40
Medlem
Citat:
En laglig i sandviken

Ok. jo några av dom är ju kvar i gamet än idag också, kanske inte fullt lika mycket.
Så lite plats att måla på kan det inte finnas i stan trots allt.
Men ifall vi leker med tanken att detta skulle ske igen, att Gävle blev väldigt aktivt. Fullt med bra crews och målare, Comebacks av äldre lirare osv. Skulle du då tycka att detta var en dålig grej?
Då snackar vi inte om yardfuckers o toys.

Chansen att detta skulle hända är inte stor dock.

Mja både ja och nej. Men sålänge folk inte målar över dom som är bättre så skulle det väll vara nice. det är ju rätt slött på bombingscenen just nu, hade ju varit kul om drottninggatan såg ut som den gjorde i början av 2000 talet igen
Citera
2009-09-06, 15:30
Medlem
zporpnittegs avatar
Citat:
Mja både ja och nej. Men sålänge folk inte målar över dom som är bättre så skulle det väll vara nice. det är ju rätt slött på bombingscenen just nu, hade ju varit kul om drottninggatan såg ut som den gjorde i början av 2000 talet igen

okok.
Yes bombingscenen har sett bättre dagar,
Fasst det verkar inte saneras frenetiskt så det finns ju visa tags och trowies som suttit bra länge nere på stan.
En chans att stan kan bli helt ned kladdad finns väll alltså.

Jag kom ihåg att det var bara några år sedan dom sanerade väggen på centralgatan-drottninggatan, Vad jag minns så var den full med grejer (pieces osv).
Man tycker att på just det stället så måste det väll ha varit ganska stor koll och svårt att få upp saker? med tanke på att det ligger så pass centralt och nära polishuset. Väldigt bra spott förövrigt.
Vad jag kom ihåg så tog dom bort det icke graffiti-relaterade konstverket som var på väggen brevid, samtidigt som dom tog bort "klottret", vilket var lite udda.
Citera
2009-09-11, 15:32
Medlem
Citat:
okok.
Yes bombingscenen har sett bättre dagar,
Fasst det verkar inte saneras frenetiskt så det finns ju visa tags och trowies som suttit bra länge nere på stan.
En chans att stan kan bli helt ned kladdad finns väll alltså.

Jag kom ihåg att det var bara några år sedan dom sanerade väggen på centralgatan-drottninggatan, Vad jag minns så var den full med grejer (pieces osv).
Man tycker att på just det stället så måste det väll ha varit ganska stor koll och svårt att få upp saker? med tanke på att det ligger så pass centralt och nära polishuset. Väldigt bra spott förövrigt.
Vad jag kom ihåg så tog dom bort det icke graffiti-relaterade konstverket som var på väggen brevid, samtidigt som dom tog bort "klottret", vilket var lite udda.

Ja att dom plockade bort väggmålningen på väggen bredvid var faktiskt välldigt otippat, och i dagsläget är den bara stor, grå och tom. det har ju varit lite tags på den hit och dit, men har oftast sanerats snabbt. finns det inget annat nytt av kvalitet man kan glo på i stan?
Citera
2009-09-11, 19:43
Medlem
zporpnittegs avatar
Citat:
Ja att dom plockade bort väggmålningen på väggen bredvid var faktiskt välldigt otippat, och i dagsläget är den bara stor, grå och tom. det har ju varit lite tags på den hit och dit, men har oftast sanerats snabbt. finns det inget annat nytt av kvalitet man kan glo på i stan?

japp! På tal om den väggen sitter det en endaste tag där just nu .
Om du vill leta nere på stan så finns det en del stora chrome dsk tags och lite nytt av hfu.
en viss HfuDsk målare hade bombat söder såg jag också med lite chrome. mer vet jag inte om det.
Pennbombing kommer väll upp lika snabbt som det försvinner, men sånt har man sett av tex en Ig:are och en IgHfu:are.(Dom hade kört väldigt mycket på söder med burk [Needlecap tags om jag inte har fel] också för ett tag sedan)
Sen finns det säkert mer grejer jag har glömt.
Om vi snackar målningar så händer det inte så mycket centralt just nu.
Något jag har missat? =)

Utanför centrum så kommer det väll upp lite smått o gott i gångtunnlar o sånt skulle jag tro.

Tåg scenen har jag inte så stor koll på, men kan tänka mig att det rullar en hel del.
Citera
2009-09-20, 09:45
Medlem
ingen som såg det målade tåget som stog vid tvätten i tisdags vid museet? hade varit nice o veta vilka som kört
Citera
2009-09-22, 11:38
Medlem
Sätt att PB(antagligen inte samma PB som körde i Gävle runt 98-99?) är dom som syns mycket i valbos busshållplatser
Citera
2009-09-22, 18:31
Medlem
zporpnittegs avatar
Citat:
Sätt att PB(antagligen inte samma PB som körde i Gävle runt 98-99?) är dom som syns mycket i valbos busshållplatser

jepp. kan nog inte vara samma. tror detta är en One eftersom alla Pb grejerna som syns ser exakt lika dant ut. men vad vet jag. hehe
Finns ju en rutten PB trowie bakom ett sophus på öster om jag inte har fel

Börjar hända en hel del magiska saker nu efter Riks 80 och E4an. så ta er dit pojkar och flickor ifall ni vill se bra grejer
Citera
2009-10-13, 16:04
Medlem
Såg en ny DSK idag vid borgar skolan. Inget mästerverk direkt men länge sen jag såg något nytt av dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in