Citat:
Ursprungligen postat av
Fru1967
Öppna reflektorer
Plantorna, främst ena lemon Kush började gulna på alla löv hela plantan. Men börjar nu även på resterande.
Jag mätte pH värdet i jorden, med en mätare nere i krukan
Blommorna ser fina och frodiga ut men jag är jäkligt orolig att de nu stryker med, för det verkar gå fort med gulnandet och alla små prickar på bladen!
Vad sjutton ska jag göra?
Vänta nu här..körde du ner PH-mätaren i jorden? Som jag skrev så mäter du avrinningsvatttnet. Du ställer ett fat under krukan o vattnet som samlas upp i den tar du ett ph-värde på.
Låt säga att du matar dom med ph 5.0 som du sa men avrinningsvattnet visar ett ph på 4.6...då är de ännu mer illa.
höj Ph-värdet först o främst till 6.5 sen får du avvakta ett par dagar och se hur dom börjar må. tar ett par dagar innan du börjar se någon förbättring.
De låter som magnesiumbrist alternativt kvävebrist. Jag läste någonstans här att du bara kör P-K och inte N-P-K. Kan du med förklara en del då alla tre ämnena är oerhört viktig för plantan.
Metrop har en serie som är relativt dyr men dryg och håller länge. Komplett med N-P-K, Cal+Mag, Micro- Macronäringsämnen etc etc...
Jag har kört den senaste tre skördarna och varit mycket nöjd.