2016-09-06, 21:54
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Ganska säker på att jag fått på hälsning av spider mites har läst att man kan spruta såp vatten på bladen funkar detta även på blommande plantor typ 5-6 veckor i blom

Mvh
Citera
2016-09-06, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jevlaskitnamn
Ganska säker på att jag fått på hälsning av spider mites har läst att man kan spruta såp vatten på bladen funkar detta även på blommande plantor typ 5-6 veckor i blom

Mvh

Fyfan stackars plantor.. såpvatten är inte effektivt tycker jag.

Haft den där skiten och det som funkade för mig var 2st olika bekämpningsmedel samtidigt (Ej systemiska) utan nå ekologiska grejjer från typ nelson garden och något annat märke som va tyskt.

Fega inte utan kör på direkt nu om du vill rädda plantorna. när skörden är klar och du kan tömma utrymmet så spreja hela skiten med insektdödarmedel och tvätta alla krukor nogrant under hett vatten så inga ägg finns kvar!
Citera
2016-09-07, 11:55
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empman
Fyfan stackars plantor.. såpvatten är inte effektivt tycker jag.

Haft den där skiten och det som funkade för mig var 2st olika bekämpningsmedel samtidigt (Ej systemiska) utan nå ekologiska grejjer från typ nelson garden och något annat märke som va tyskt.

Fega inte utan kör på direkt nu om du vill rädda plantorna. när skörden är klar och du kan tömma utrymmet så spreja hela skiten med insektdödarmedel och tvätta alla krukor nogrant under hett vatten så inga ägg finns kvar!

Tack för svar! Vet du vad grejerna från Nelson garden skulle kunna tänkas heta ?så ska jag inhandla de så fort de bara e möjligt. Blir att rädda vad som räddas kan sen sanera hela utrymmet innan nått nytt kommer in

Mvh
Citera
2016-09-07, 19:37
Medlem
Hej!

Har ett gäng plantor under HPS 250w där cirka hälften har fått ljusgröna blad överst, det som växt ut senast. Dom har varit i blomm ett par veckor med 12/12 från frö. Ca 6 veckor gamla. Dom andra har mörkgröna blad överallt. I övrigt är det inte direkt något fel på dom. Står i jord och ges Godl label näring.

Någon med tips?
Citera
2016-09-13, 13:46
Medlem
Har ett gäng earlies i blomm utomhus där vissa delar av några buds har vissnat och dött. Är det normalt?
Citera
2016-09-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemporaryRobert
Har ett gäng earlies i blomm utomhus där vissa delar av några buds har vissnat och dött. Är det normalt?

Låter som budrot. Hela insidan av buden är infekterad isf och det sprids om det ej avlägsnas. Hur gick det? Är ju 4 dar sen nu..
Citera
2016-09-25, 09:34
Medlem
Fru1967s avatar
Mina plantor mår dåligt!

Hej.

Jag har svårt att hitta info som matchar mitt problem, så därför försöker jag här!

Mina cannabisplantor (lemon Kush och bubba Kush) är 4e v i blom nu, har tolvliterskrukor och ger dom hesi Pk 13/14 näring två ggr per v när jag vattnar. De har 21grader i tältet och 65% luftfuktighet.
De har nu sedan en vecka börjat visa konstiga tecken, vet inte vad som är fel. På två av plantorna har alla blad börjat gulna och har fått roströda små prickar .
Vad kan jag göra för dom och kommer detta att påverka slutresultatet?

Snälla hjälp ni som vet 😢
Citera
2016-09-25, 09:48
Medlem
infamousbombs avatar
Kollar du Ph-värdet?
Citera
2016-09-25, 09:52
Medlem
infamousbombs avatar
Hur nära är lampan plantorna?
Citera
2016-09-25, 10:09
Medlem
Fru1967s avatar
Den högsta plantan står tio cm fr lampan och pH värdet ligger på 5!
Citera
2016-09-25, 11:07
Medlem
Medium? Bild? Hur mycket pk ger du?

Låter som för lite potassium eller micros. Prova försiktigt ge mer PK och/eller CaMg+.
Citera
2016-09-25, 11:43
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru1967
Den högsta plantan står tio cm fr lampan och pH värdet ligger på 5!
10 cm ? Höj den direkt du bränner ju plantan minst 30 cm i höjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in