Citat:
Ursprungligen postat av
jevlaskitnamn
Ganska säker på att jag fått på hälsning av spider mites har läst att man kan spruta såp vatten på bladen funkar detta även på blommande plantor typ 5-6 veckor i blom
Mvh
Fyfan stackars plantor.. såpvatten är inte effektivt tycker jag.
Haft den där skiten och det som funkade för mig var 2st olika bekämpningsmedel samtidigt (Ej systemiska) utan nå ekologiska grejjer från typ nelson garden och något annat märke som va tyskt.
Fega inte utan kör på direkt nu om du vill rädda plantorna. när skörden är klar och du kan tömma utrymmet så spreja hela skiten med insektdödarmedel och tvätta alla krukor nogrant under hett vatten så inga ägg finns kvar!