Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 18:27
  #2269
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orbit333
Eftersom ingen annan verkar ha problem med sina plantor kommer en uppdatering på min som jag hade frågor om. Följde rådet och trimmade. Här är hon 3v in i blom

https://imageshack.us/a/img924/4778/4CN4Ff.jpg

Hej.

Väldans fin planta, bra jobbat.

Har du kanske lite fler bilder nu när det gått mer tid? Ser ut att kunna bli bra avkastning på den donnan.

Mvh
Justin
Citera
2018-03-26, 09:32
  #2270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Okej! Ja jag har underlägg under krukorna. Ska prova med luftfuktaren. Har fläkt som blåser 24/7 och utblås. Ligger runt 25-28c

När bladen böjs uppåt på sidorna som du beskrev är de garanterat värmen som är problemet.
25-28c är väl okej men inte över 30!
Kanske även haft plantorna för nära ljuset? 600w hps kräver lite avstånd.
Citera
2018-03-31, 15:21
  #2271
Medlem
Tjenare!

Vaknade upp i morse av att min planta såg ut såhära:
https://imageshack.com/i/pmyFrXWLj

Nedersta bladen har börjat gulna. Någon som vet vad felet är?
__________________
Senast redigerad av skunktomte 2018-03-31 kl. 15:32.
Citera
2018-03-31, 18:23
  #2272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunktomte
Tjenare!

Vaknade upp i morse av att min planta såg ut såhära:
https://imageshack.com/i/pmyFrXWLj

Nedersta bladen har börjat gulna. Någon som vet vad felet är?

Kan vara svårt o säga. Nedersta bladen gulnar tillslut även om plantan mår bra.

Men kan vara kväve brist, övergödning, övervattning.

Kolla denna. http://www.growweedeasy.com/cannabis-symptoms-pictures
Citera
2018-03-31, 18:46
  #2273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ageton
När bladen böjs uppåt på sidorna som du beskrev är de garanterat värmen som är problemet.
25-28c är väl okej men inte över 30!
Kanske även haft plantorna för nära ljuset? 600w hps kräver lite avstånd.

Nu på senaste tiden så mår mina plantor fint!
Ligger på 22-25c nu. Har 2st 600w hps igång 24/7. Men har höjt dom väldigt mycket då jag har så många plantor. Ingenting har blivit brännskadat. Bättre att köra högt från början sedan sänka gradvis.

Kör också med neemolja och sprayar på bladen, de ger dom ett skydd så dom inte bräns lika lätt. Bat guano och epsomsalt är riktigt bra kombo, ger fina kristaller.

Ska snart dra igång ett mindre hydrosystem, ska då koppla in en till lampa, men blir en 300W LE då.
Citera
2018-05-07, 21:41
  #2274
Medlem
Min "Tomatplantas" blad har blivit ljusgröna i toppen någon som har någon ide varför?
Citera
2018-05-07, 23:08
  #2275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0tatisplanteraren
Min "Tomatplantas" blad har blivit ljusgröna i toppen någon som har någon ide varför?

Kan vara ett tecken på kväve brist, då börjar bladen bli mer ljusa.

Kolla även : http://www.ilovegrowingmarijuana.com...-1375-w800.jpg

Och
https://www.growweedeasy.com/cannabis-symptoms-pictures
Citera
2018-05-17, 21:46
  #2276
Medlem
Min planta har fått vissna fan leaves misstänker att det har blivit för torr då den stått ute i solen på altanen om dagarna.
Bor i Gbg området och det har vart väldigt varmt ska jag ställa ut den mer eller ha den inne och avvakta?
Har nog vattnat lite mycket med så ska låta den torka ut ordentligt innan nästa vattning.
Det är en auto som gått i blom för någon vecka sedan.
Citera
2018-05-18, 17:54
  #2277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Min planta har fått vissna fan leaves misstänker att det har blivit för torr då den stått ute i solen på altanen om dagarna.
Bor i Gbg området och det har vart väldigt varmt ska jag ställa ut den mer eller ha den inne och avvakta?
Har nog vattnat lite mycket med så ska låta den torka ut ordentligt innan nästa vattning.
Det är en auto som gått i blom för någon vecka sedan.

Fan leavesen kan du ta bort, det är bra att ta bort dom om dom skuggar buds också. Dom kommer tillslut bli bruna vilket fall. Att plantan får lite spots behöver inte betyda något allvarligt, ta de bara lugnt och få inte panik o överreagera om de blir någonting. Att ha en helt perfekt planta/färg genom hela deras liv är omöjligt.
Citera
2018-05-22, 13:42
  #2278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Fan leavesen kan du ta bort, det är bra att ta bort dom om dom skuggar buds också. Dom kommer tillslut bli bruna vilket fall. Att plantan får lite spots behöver inte betyda något allvarligt, ta de bara lugnt och få inte panik o överreagera om de blir någonting. Att ha en helt perfekt planta/färg genom hela deras liv är omöjligt.


Tack för svar det kändes lugnande.
Nu blommar den för fullt så får se vad skörden ger.
Citera
2018-05-24, 20:05
  #2279
Medlem
-Zex-s avatar
Stammen på plantorna blir lite tunn längst ner. Stammen är mycket tjockare längst upp, ser tanig ut längst ned. Vad kan det vara?
2 plantor har redan "ramlat" helt och lakt sig på jorden, bara sådär. På kvällen såg de fina ut men på morgonen bara låg de där helt livlösa.

Detta var för ca en vecka sedan, och nu ser jag att ännu en planta har fått lite tanig stam. Jag har en fläkt som blåser på hela tiden, vad kan problemet vara och hur löser man det?
Citera
2018-05-25, 08:22
  #2280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Stammen på plantorna blir lite tunn längst ner. Stammen är mycket tjockare längst upp, ser tanig ut längst ned. Vad kan det vara?
2 plantor har redan "ramlat" helt och lakt sig på jorden, bara sådär. På kvällen såg de fina ut men på morgonen bara låg de där helt livlösa.

Detta var för ca en vecka sedan, och nu ser jag att ännu en planta har fått lite tanig stam. Jag har en fläkt som blåser på hela tiden, vad kan problemet vara och hur löser man det?

Hur har du fläkten riktad? Sätt den så de mesta blåser några cm ovanför topparna. Sen kan du börja klämma lite på stammen, och grenarna, med fingrarna, inte för hårt o inte för löst. Då kommer den bli fetare på dom ställen du klämmer på. Men borra några hål i krukkanten och bind ett par snören och stötta upp allting. Fläkten ska inte blåsa direkt på plantan, plantan ska inte behöva kämpa för att hålla sig uppe när den väl får vind på sig. Men cirkulation är det viktigaste.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback