2016-03-02, 22:48
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filee
Och jag undrar hur jag kan få stammen att bli tjockare och starkare? Så dom kan stå av sig själva. Strainen är OG Kush
Att simulera en utemiljö med lättvind genom en fläkt på marknivå och en fläkt ovanför borde göra jobbet. Men ingår inte fläktar i sådana tält, eller har du plockat delarna själv?
Citera
2016-03-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Att simulera en utemiljö med lättvind genom en fläkt på marknivå och en fläkt ovanför borde göra jobbet. Men ingår inte fläktar i sådana tält, eller har du plockat delarna själv?

Nej det ingår ej någon fläkt men köpte en på clas ohlson och satt mitt i tältet och vinklade den neråt.
Är de viktigt att ha en till på marknivå?

Undrar lite varför en av dom är lite små gul av sig också det verkar konstigt?!
Citera
2016-03-05, 22:14
Medlem
Hen98s avatar
Behöver tips och råd!
Satte frön i jord den 13/1. En av plantorna är ganska mycket längre än dom andra, men jag upplever att bladen blir allt ljusare. Dom två nedersta bladen är helt gula med fläckar.

Dom är enbart planterade i såjord då sambon köpte fel (sa jag skulle plantera men inte vad, och så kommer hon hem med det ), utan lecakulor.
Har ej tillsatt näring
24/24 ljus
Citera
2016-03-05, 22:51
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hen98
Behöver tips och råd!
Satte frön i jord den 13/1. En av plantorna är ganska mycket längre än dom andra, men jag upplever att bladen blir allt ljusare. Dom två nedersta bladen är helt gula med fläckar.

Dom är enbart planterade i såjord då sambon köpte fel (sa jag skulle plantera men inte vad, och så kommer hon hem med det ), utan lecakulor.
Har ej tillsatt näring
24/24 ljus

Köp din egen jord eller säg iaf vad fan du vill ha för jord. Det är bara Karsten Torebjer (googla) som kan veta annars.
Sen borde du ( innan du tycker folk som faktiskt försökt hjälpa dig är retarded) läsa på lite.
Klart det är näringsbrist efter den tiden i såjord, rätt basic 1A hej jag ska odla kunskap.

Här är en bra länk.
http://youtu.be/oAKG-kbKeIo
Senast redigerad av 10L 2016-03-05 kl. 22:53.
Citera
2016-03-05, 23:19
Medlem
Hen98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Köp din egen jord eller säg iaf vad fan du vill ha för jord. Det är bara Karsten Torebjer (googla) som kan veta annars.
Sen borde du ( innan du tycker folk som faktiskt försökt hjälpa dig är retarded) läsa på lite.
Klart det är näringsbrist efter den tiden i såjord, rätt basic 1A hej jag ska odla kunskap.

Här är en bra länk.
http://youtu.be/oAKG-kbKeIo

Du som är så kunnig då borde ju veta att man inte bör tillsätta näring den första tiden.
Citera
2016-03-05, 23:43
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Du som är så kunnig då borde ju veta att man inte bör tillsätta näring den första tiden.

Med rätt ljus och en vettig setup så är såjorden inte mkt värd. Jag kör betydligt starkare direkt.
Visst 2v i såjord i 1/2L krukor men sen måste de ha riktig mat.
Min diagnos är alltså.
HUNGRIGA för det är såjord. Främst brist på N (kväve). Om du inte tillsätter näring snart och relativt mycket så kommer du säkerligen även få problem med mg och P,K.
Det är min gissning, det finns säkert fler och bättre om man lägger lite tid på det.
Citera
2016-03-06, 15:20
Medlem
Hen98s avatar
Citat:
Med rätt ljus och en vettig setup så är såjorden inte mkt värd. Jag kör betydligt starkare direkt.
Visst 2v i såjord i 1/2L krukor men sen måste de ha riktig mat.
Min diagnos är alltså.
HUNGRIGA för det är såjord. Främst brist på N (kväve). Om du inte tillsätter näring snart och relativt mycket så kommer du säkerligen även få problem med mg och P,K.
Det är min gissning, det finns säkert fler och bättre om man lägger lite tid på det.

Haha vad är du för en lirare? Så dom är HUNGRIGA, trots att de inte legat i såjord mer än ett par dagar jämfört med dina.
Citera
2016-03-06, 16:59
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Haha vad är du för en lirare? Så dom är HUNGRIGA, trots att de inte legat i såjord mer än ett par dagar jämfört med dina.

Om du satte dom 13/1 så är det inte att räkna som ett par dagar.....

Ja såjord 1 1/2 månad och ljusgröna växter = hungriga.
Senast redigerad av 10L 2016-03-06 kl. 17:05.
Citera
2016-03-06, 19:45
Medlem
Hen98s avatar
Nu har jag köpt hem Hasselfors P-jord, små lecakulor och bio bact. Någon som har erfarenhet av den sistnämnda? Hade redan skrivit ner vad jag skulle handla, men en kvinnlig arbetare på plantagen insisterade på att jag skulle ha den.
Citera
2016-03-06, 19:46
Medlem
Hen98s avatar
Citat:

Såg det nu. Menade 13/2 såklart.
Citera
2016-03-06, 19:57
Medlem
Hen98s avatar
Citat:

Citera
2016-03-06, 20:24
Medlem
10Ls avatar
Citat:

Du behöver nog öva på att vara tydligare då läsa tankar och intentioner varken är min eller din partners specialité.
Såjord och ljusgröna innebär näringsbrist i 99% av fallen. CB älskar näring. Så ja du har förmodligen näringsbrist efter +3v i såjord.

(Jag skriver det en gång till så du inte behöver undra.
Ljusgröna växter lider främst brist på N (kväve) men som ett brev på posten brukar även mg brist komma och sen slutligen under sen blom så kommer fosfor och kalium brister om man inte gett tillräckligt med nutes).

Alles klar?????
Eller ska jag behöva skriva samma sak en tredje gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in