• 1
  • 2
2009-07-31, 09:36
Medlem
Jesusvodkas avatar
Nu är jag väldigt trött och vet inte riktigt vad jag yrar om.

Vi har två bananer.

Den fina banen som ser god ut. -
http://znogge.files.wordpress.com/2008/10/banan.jpg

Och den gamle fläckiga bananen som ser för jävlig ut. -
http://moderndomestic.files.wordpres...banana-old.jpg

Vilken banan borde jag äta? Jag menar den fläckige bananen kanske bara är fläckig på utsidan, det behöver ju inte betyda att den inte är lika god som den andre bananen. Men folk dömmer människor och bananer efter deras utseende när dom ändå kan vara hur fina som helst på insidan?

Varför är vi så elaka! Varför kan inte de fläckiga bananerna leva som alla andra bananer, varför kan inte dom fula människorna leva med dem snygga människorna? Dom kan vara hur fina som helst under skalet.

Varför är det så!

Nu förväntar jag mig en massa " " men det är en filosofisk tanke och en väldigt flummig tråd, men debatten kan bli härlig.
Citera
2009-07-31, 09:43
Bannlyst
Jag äter bara fläckiga bananer, då är som mogna.
Citera
2009-07-31, 09:44
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encounter
Jag äter bara fläckiga bananer, då är som mogna.

Haha, ja men frågan var inte menad att göra en debatt om vilka bananer som är goda utan varför folk dömmer, allting på deras utseende. Ja du fattar antagligen
Citera
2009-07-31, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
Haha, ja men frågan var inte menad att göra en debatt om vilka bananer som är goda utan varför folk dömmer, allting på deras utseende. Ja du fattar antagligen

Den fina banan ser ju inte alls god ut, den är ju förfan grön. GRÖN!
Citera
2009-07-31, 09:53
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Den fina banan ser ju inte alls god ut, den är ju förfan grön. GRÖN!

Titta nu vad du gjorde du dömmer den efter utseendet! :P

Den kanske är grön, men du vet inte vad som gömmer sig under skalet. En människa kanske är ehm... grön(?) men han kanske är hur shysst som helst bara att han ser allmänt skum ut.
Citera
2009-07-31, 09:59
Medlem
Jag väljer den bananen som ser fin ut eftersom min erfarenhet säger mig att fina bananer smakar bättre. Jag tror alla gör så när det gäller bananer men när man gör på samma sätt med människor så blir folk sura för att man har fördomar.
Citera
2009-07-31, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
Titta nu vad du gjorde du dömmer den efter utseendet! :P

Den kanske är grön, men du vet inte vad som gömmer sig under skalet. En människa kanske är ehm... grön(?) men han kanske är hur shysst som helst bara att han ser allmänt skum ut.

Jag dömer inte, jag vet att den är grön alltså kommer den att vara hårdare än trollfitta.
Citera
2009-07-31, 10:34
Medlem
Vi har förmodligen redan erfarit att gröna bananer är hårda någongång i livet, precis som vi har fattat tycke för att mogna bananer är godare. Detta tar vi sedan ett beslut efter.

I banan-läget är det ganska enkelt, det kluriga kommer till att vi får våra erfarenheter genom kanske filmer eller genom skrönor om hur folk ser ut och beter sig. Då är det lite annorlunda, men det pågår ändå i världen.
Citera
2009-07-31, 10:50
Medlem
Gibbledygooks avatar
Men hallo..man skalar båda bananerna..sedan bestämmer man sig för vilken man äter
Citera
2009-07-31, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
Men hallo..man skalar båda bananerna..sedan bestämmer man sig för vilken man äter

Då slösar man bananen man inte äter, BANANSLÖSARE!
Citera
2009-07-31, 11:30
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Då slösar man bananen man inte äter, BANANSLÖSARE!

man kan ge den till någon annan som äter upp den..då går ingen av dom till spillo och man får precis den bananen man vill ha.
Citera
2009-07-31, 11:42
Medlem
runkakukens avatar
Alla vet att de mogna prickiga bananerna är godast, de är ju söta och fina. Man får dock inte vänta för länge, för då blir det ju stora fläckar på själva insidan också, det orkar man ju inte med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in