2009-07-30, 22:14
Medlem
Kamnes avatar
Godkväll.

Har sedan i morse fått problem med min dator.
Igår kväll fick jag en uppdaterings förfrågan ifrån Windows och jag accepterade och stängde sedan av datorn.

I morse när jag startade datorn stannade den ovanligt länge vid moderkortsbilden för att sedan gå vidare till på ett ungefär:

Det var inte möjligt att starta windows, detta kan bero på en nygelen mjukvaru- eller hårdvaruändring.

Gör följande:

1. Starta om datorn med din Windows skiva i.
2. Välj språk.
3. Välj reparera dator.

Jag testade detta men kommer då fram till samma skärm igen.
Lite längre ner på sidan står den klassiska:

Starta om datorn i felsäkert läge.
Starta om datorn i felsäkert läge med uppkoppling.
osv.

Har testat samtliga av dessa, det som händer är att laddnings skärmen för Windows startar och laddningsbaren "laddar" men det händer inget.
Har haft den på i ca. en timme så det handlar inte om att jag inte väntar tillräckligt.

Vad gör jag för fel?
Finns det andra sätt att boota med skivan?

Mvh, Kamne.
Citera
2009-07-31, 09:01
Medlem
Chansar på att du har vista iom du fick språk valen i början, annars kan det vara bra att nämna vilket OS du har.

Om du har vista finns det så att du kan göra en systemåterställning utanför ditt OS, om du flyttar tillbaka till datumet innan du installera dina updates så löser det ditt problem.

Annars är nästa val en OS reinstall, men du kan ju koppla HDDn till en annan dator och plocka informationen du vill ha, iom att det bara är windows som fackar.

EDIT: Och när du väl kommer in till ditt OS igen så se till att avaktivera dina automatiska uppdateringar. Windows är sämst.
Senast redigerad av Talth 2009-07-31 kl. 09:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in