2011-09-05, 19:47
Medlem
megaman74s avatar
[quote=Vrängar'n]Om han fortfarande är satanist vet jag inte, men han var det vid tidpunkten han greps för Keillers. Tror att det i förundersökningen beskrivs ett "satanisttempel" i hans lägenhet. Det påträffades då polisen tog honom.QUOTE]

Det var väl hans flickvän som berättade att han talat om allt för henne om mordet för polisen?
Citera
2011-09-05, 20:28
Medlem
netopyrs avatar
Han bytte namn när han åkte in, tidigare nämnda namn och ratsit-länken som postats är felaktiga.
Citera
2011-09-06, 00:49
Medlem
Vrängar'ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman74
Det var väl hans flickvän som berättade att han talat om allt för henne om mordet för polisen?

Det du säger har även påpekats i tråden om kriminella i Gbg i denna forumdel, dock att man där säger att V golades av både J och tjejen. Vad jag hört är bara andrahandsuppgifter, så de kan givetvis vara helt felaktiga. Men det jag hört är att J lade V.
Citera
2011-09-06, 11:50
Medlem
netopyrs avatar
Vlads tjej lämade uppgifter kring deras eventuella inblandning i mordet. Hon va då hos polisen för att anmäla Vlad för misshandel.

Både Vlad och Jon tog på sig hela skulden, Jon bestämde sig sin för att berätta sanningen. Vlad tyckte ham skulle ta straffet för att det var habs tjej son golade
Citera
2011-11-24, 22:53
Medlem
Gicka666s avatar
Någon som har möjligtvis tillgång till domen eller bättre foton vid vattentornet?

Ska nämnligen till göteborg snart och det vore intressant att se platsen. Hittade en tjej som hade bilder runt byggnaden, såg ut att vara stängd för längesen?

http://ekebergsgatan.blogspot.com/2009/10/jag-vill-bygga-ett-torn.html

(tjejen vill bygga ut vattentornet)

Detta är dom enda bilderna jag hittar på vattentornet? Och nästan den enda informationen om den.
Citera
2012-02-06, 11:18
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Någon som har möjligtvis tillgång till domen eller bättre foton vid vattentornet?

Ska nämnligen till göteborg snart och det vore intressant att se platsen. Hittade en tjej som hade bilder runt byggnaden, såg ut att vara stängd för längesen?

http://ekebergsgatan.blogspot.com/20...-ett-torn.html

(tjejen vill bygga ut vattentornet)

Detta är dom enda bilderna jag hittar på vattentornet? Och nästan den enda informationen om den.

Domen,
http://www.mediafire.com/?1f9fpghuf8pszz7
Citera
2012-02-06, 11:22
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
Han bytte namn när han åkte in, tidigare nämnda namn och ratsit-länken som postats är felaktiga.

Korrekt, Heter numer V*ctor Drac*ni
Citera
2012-02-20, 01:33
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
Domen,
http://www.mediafire.com/?1f9fpghuf8pszz7

Den ska du ha stort tack för.

En sak som är något intressant är att det under påföljdsrubriken står att ingen av de misstänkta förekommer (förekom) i kriminalregistret. Tingsrätten fick dock en så kallad "konsumentupplysning" att de tidigare förekommit i polisens register, av åklagaren måhända?

I hovrätten blev det straffhöjning för Jon. Trots att han "enbart" dömdes för medhjälp till mord fick han samma straff som sin kompanjon Nemesis: 10 år. Ett ganska hårt straff. En smal och kanske för drastisk tolkning av det skulle kunna vara att hovrätten inte lät sig imponeras av satanister eller mord som drar iväg åt hatbrott-hållet.

För att citera vad hans försvarsadvokat Pia Lönn säger i boken "No tears for queers : ett reportage om män, bögar och hatbrott" (Johan Hilton, 2006) om hur Jon reagerade när hovrätten avkunnade sitt beslut:

Citat:
Han blev väldigt besviken, säger Pia Lönn. Å andra sidan hade vi gått igenom riskerna. Jag hade inte slagit några blå dunster i ögonen på honom, så jag antar att han tog det ganska bra. Vi hade en god kommunikation, även om jag förstod att han inte vid ett enda tillfälle under hela tiden lade alla kort på borden. Men det hade jag inget behov av heller.

Intressant att hon är av uppfattning att han aldrig var helt sanningsenlig. Det kunde hon med fördel utvecklat vidare.
Citera
2012-02-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
Både Vlad och Jon tog på sig hela skulden, Jon bestämde sig sin för att berätta sanningen. Vlad tyckte ham skulle ta straffet för att det var habs tjej son golade
De skyllde på varandra efter att Jon golade. Så mycket till broderskap var det men man får ju inte glömma att satanismen går ut på att man ska vara så egoistisk som möjligt så så sett passade det bra. Jon gnällde som fan under rättegången och avsade sig sin tro men det gjorde inte Vlad.
Citera
2012-02-22, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
Korrekt, Heter numer V*ctor Drac*ni

Idag ägare till varumärket Dissection.
Citera
2012-02-22, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starsilver
De skyllde på varandra efter att Jon golade. Så mycket till broderskap var det men man får ju inte glömma att satanismen går ut på att man ska vara så egoistisk som möjligt så så sett passade det bra. Jon gnällde som fan under rättegången och avsade sig sin tro men det gjorde inte Vlad.

Men läs domen så får du veta hur det ligger till. De var ju även vänner ända till Jon dog också, så de verkade inte vara direkt sura på varandra pga någon golning.
Citera
2012-09-07, 17:01
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Någon har visst bytt namn och bor på denna adressen: grimstagatan 57 lgh 1201 (Ratsit)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in