2009-07-30, 12:53
Medlem
Knytt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du hade inte haft den chansen om inte män givit den till dig. Sug på den du...
Starka kvinnor och män har tillsammans gett mig den möjligheten. Jag erkänner med glädje de progressiva männens del i processen!
Suga kan du göra själv!
2009-07-30, 12:55
Medlem
Knytt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilMayCry
För att om man inte tror på en sak vrf erkänna att det är så? Det är väll därför man förnekar saker eller?
Eller också för att man är okunnig...
2009-07-30, 13:01
Medlem
ZenCurls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Tänk om du någon gång kunde hålla dig ovanför underlivsnivå. Jag vet att det var jag som triggade igång dig nu, men det blir väldigt tröttsamt att bara läsa om sådant som är relaterat till sex. Jag vet inte om du ser dig själv som blott och bart ett könsobjekt och om det är därför du inte kan tänka i några andra banor, men tråkigt blir det.

Fast sex är väll också en del av jämställdheten? Tycker att det är bra mycket gnäll från alla kuklösa varelser. Visst ska kvinnor ha lika löner och möjligheter som män, men inte fan ska ni vänta er att få fittan slickad när som om kuken inte duger att suga. Det är som att pissa i motvind. (och använd inte fittslickande och kuksugande ordagrant, det är en metafor för en hel del andra saker).

Sluta gnäll och gör nånting åt det, diskutera på ett forum som flashback hjälper inte då alla killar här VILL ha sin kuk sugen.

Och ang din morfar/farfar som sa nej till barnvagnen så hade det ju faktiskt gått bra med dom andra fem, och eftersom det va sjätte ungen så var det väll också han som jobbar ihop varenda jävla slant och troligen bara fått ligga 6 gånger?
2009-07-30, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knytt1
Jag har också i mitt stilla sinne dragit paralleller med revisionismen...Men har kanske känt att det är att ringakta förintelsen på sätt och vis. Men i vissa delar påminner FB-männens oresonliga hat mot feminister om nazisternas hat mot judar.

Personligen har jag ofta tänkt att många feministers blinda hat för män är likt nazisternas.. se denna video t.ex: Feministiskt Initiativs kampsång

Naturligtvis ska man inte förneka att kvinnor förtryckts genom tiderna och även idag (Saudiarabien exempelvis). I Sverige idag är det en annan visa. Och det är väl det som är intressant att diskutera. Varför bry sig om hur det såg ut för 100 år sedan?
2009-07-30, 15:29
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att kvinnor har det alltför jävligt i Sverige idag, men jag undrar ändå över hur man kan sitta här och förneka det kvinnoförtryck som funnits i Sverige och som fortfarande finns i stora delar av världen. Frågan jag ställer: Är ni verkligen så omedvetna och okunniga om verkligheten eller handlar det bara om att provocera?

1) Vem, exakt, har "förnekat" detta?

2) Ha ha ha ha ha.
2009-07-30, 15:31
Medlem
Citat:
Starka kvinnor och män har tillsammans gett mig den möjligheten. Jag erkänner med glädje de progressiva männens del i processen!
Suga kan du göra själv!

Har du skiljt dig ännu? Om inte, när?
2009-07-30, 16:48
Medlem
DevilMayCrys avatar
Citat:
Vad yrar du om? Är du okunnig om historia så läs på!

Du värkar okunnig, som säger att att ni fortfarande är förtryckat i sverige.
Du får gärna ge massa exempel.
2009-07-30, 16:51
Medlem
DevilMayCrys avatar
Citat:
Eller också för att man är okunnig...

Ja men om man inte är det då? Har du nått fiffigt svar på det?
2009-07-30, 16:53
Medlem
DevilMayCrys avatar
Citat:
Och hur intressant är din "tro"? Inte funderat på att ta reda på om din tro stämmer med verkligheten?

Jag pratar inte om min tro, men du pratar om din. Och den är ju ganska far off verkligheten. Verkligheten är olika för olika människor ta och tänk lite nu, tron är olika för olika människor.
2009-07-30, 21:27
Medlem
Kerstens avatar
Citat:
Jag tycker inte att kvinnor har det alltför jävligt i Sverige idag, men jag undrar ändå över hur man kan sitta här och förneka det kvinnoförtryck som funnits i Sverige och som fortfarande finns i stora delar av världen. Frågan jag ställer: Är ni verkligen så omedvetna och okunniga om verkligheten eller handlar det bara om att provocera?

De sexistiska provokationer som grasserar, inte bara på Internet utan i hela den moderna västvärlden, är en direkt följd av indivduella och unisona fördomar, och är en del av den hos många män mycket djupt rotade sex- och profitbaserade socialpolitiska manipulationstekniken. I arbetarklassens kamp mot könsförtrycket så går det aldrig att se vid sidan av de själsliga och bokstavliga våldtäkterna då dessa är en av konsekvenserna av kvinnans objektifiering i ett samhälle byggt på fascistoida värderingar. Provokationerna är en del av högerpöbelns hävdelseförsök och det är vår plikt att slå tillbaka mot dessa krafter med alla de medel som kan krävas.
2009-07-30, 21:34
Bannlyst
att mån och kvinnor är olika kan vi alla konstatera, och om det inte vore så att vi behövde varandra för att överleva, skulle kvinnor nog vara nånting i stil med neandertalarna, en sedan länge utrotad ras...

Grejjen är, att nu behöver vi varandra, och därför har männen tillåtit kvinnan att existera.
Att mannen är det starkare könet i alla avseenden råder det inga tvivel om, och kom fan inte med motargument.
Att män har den yttersta maken är ingen slump, det finns en orsak, och den tycker jag inte man ska ifrågasätta.

Att kvinnor sen på sistone har blivit så jävla maktgalna är en annan femma, vi gav er lillfingret och ni försöker ta hela handen....

Låt naturen ha sin gång, låt män förbli de som styr, det finns en orsak till att män fick makten från början, och den kommer alltid kvarstå, kom inte med att du flyttat ut ur grottan, för det har ingen av oss.

kom helst inte med några argument alls, du skämmer bara ut dig.

och skulle det vara så att det är ditt labila kvinnliga psyke, påverkat av att du just nu PMS:ar, som får dig att posta här, så förlåter jag dig för alla irrationella saker du kläckt ur dig.

Tycker förövrigt att kvinnor borde ange när i månaden de mensar när de reggar sig på FB, så kan vi ta o sätta en spärr, så de inte kan posta under vissa dar....

/ozi
Senast redigerad av ozembe 2009-07-30 kl. 21:36.
2009-07-30, 23:37
Medlem
Citat:
Jag tycker att du säger det så bra själv. Problemet är väl snarare att vänsterfeministerna i allmänhet inte har insett att kvinnor knappast är förtryckta i Sverige längre, utan istället ofta har det bättre än männen. Det beror på att feminismen sedan 70-talet inte har eftersträvat lika rättigheter och skyldigheter mellan könen utan endast att kvinnor ska ha mer rättigheter. Kvinnor ska exempelvis ha rätt att få göra lumpen, ingen skyldighet. Nu spelar det ingen roll eftersom inte ens män tvingas göra lumpen, men det illustrerar vad som har hänt.

Eller kanske det illustrerar precis hur det fungerar - i sin eftersträvan av jämställdhet låter Försvaret alla kvinnor som uppfyller kraven göra lumpen, medan många män som uppfyller kraven och vill inte får? I vilket fall ett bra exempel.

Det är inte konstigt att män och kvinnliga liberaler efter 40 år börjar tröttna på detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in