2009-07-30, 03:55
Bannlyst
Jag tycker inte att kvinnor har det alltför jävligt i Sverige idag, men jag undrar ändå över hur man kan sitta här och förneka det kvinnoförtryck som funnits i Sverige och som fortfarande finns i stora delar av världen. Frågan jag ställer: Är ni verkligen så omedvetna och okunniga om verkligheten eller handlar det bara om att provocera?
2009-07-30, 03:57
Medlem
EtCeteras avatar
Varje kvinna föds underordnad mannen. Jämdställdhet mellan könen är en modern företeelse i ett sjukt samhälle.
2009-07-30, 03:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag tycker inte att kvinnor har det alltför jävligt i Sverige idag, men jag undrar ändå över hur man kan sitta här och förneka det kvinnoförtryck som funnits i Sverige och som fortfarande finns i stora delar av världen. Frågan jag ställer: Är ni verkligen så omedvetna och okunniga om verkligheten eller handlar det bara om att provocera?

Både män och kvinnor har förtryckts genom tiderna. Män har fått betala det ultimata priset då de tvingats ut på slagfältet och slaktats. För att skydda kvinnorna och friheten.
2009-07-30, 03:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtCetera
Varje kvinna föds underordnad mannen. Jämdställdhet mellan könen är en modern företeelse i ett sjukt samhälle.

Och social fernissa brukar börja flagna efter ett tag, särskilt i tider av kris, när var och en får klara sig själv... Hehe...
2009-07-30, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EtCetera

Och detta stöder du på...absolut ingenting? Vill du slåss med sabeltandade tigrar så är det din sak, men jag har lämnat grottan!

Frågan nu var - hur kan ni förneka det förtryck kvinnor utsatts för/utsätts för och låtsas som att det inte existerar?
2009-07-30, 04:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Och detta stöder du på...absolut ingenting? Vill du slåss med sabeltandade tigrar så är det din sak, men jag har lämnat grottan!

Frågan nu var - hur kan ni förneka det förtryck kvinnor utsatts för/utsätts för och låtsas som att det inte existerar?

Man behöver inte förneka något som inte existerar. Så enkelt är det.
2009-07-30, 04:03
Bannlyst
Män blir diskrinimierade i större utstreckning än kvinnor och blir också överfallna oftare, det är bara att feminister är oerhört känslodrivna. En av kvinnors egenskaper som hör till de sämre än mannens är just omdöme.

Hur kan ni förneka det, ni verkar alla vara övergödda aristokrater.
2009-07-30, 04:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Både män och kvinnor har förtryckts genom tiderna. Män har fått betala det ultimata priset då de tvingats ut på slagfältet och slaktats. För att skydda kvinnorna och friheten.

Och kvinnor har våldtagits och mördat under krig och emellan krig. Och friheten? Vems frihet? Och vilken frihet? Försök hålla dig till topic den här gången. Är det så att ni som skriver här inne inte har några som helst kunskaper i historia eller finner ni det bara roligt att provocera?
2009-07-30, 04:06
Bannlyst
Citat:
Och kvinnor har våldtagits och mördat under krig och emellan krig. Och friheten? Vems frihet? Och vilken frihet? Försök hålla dig till topic den här gången. Är det så att ni som skriver här inne inte har några som helst kunskaper i historia eller finner ni det bara roligt att provocera?

Det här visar feministers förvånansvärda förmåga att generalisera, du målar helt enkelt med för stor pensel och missar att det ska vara fler färger än en.
2009-07-30, 04:07
Bannlyst
Och eftersom ni inte kan hålla er till topic och eftersom jag är trött på att efter ett tag få till mig att det är JAG som inte håller mig till saken så lägger jag ner den direkt. Ni kan inte debattera eller argumentera utan ni kan bara dra era enfaldiga drapor - fortsätt ni att spy.
2009-07-30, 04:08
Medlem
EtCeteras avatar
Jag som man känner mig förtryckt då jag inte får föda barn. Vad jag menar är att mannen och kvinnan har olika förutsättningar. Kvinnan är svagare, så enkelt är det.
2009-07-30, 04:08
Bannlyst
Citat:
Och eftersom ni inte kan hålla er till topic och eftersom jag är trött på att efter ett tag få till mig att det är JAG som inte håller mig till saken så lägger jag ner den direkt. Ni kan inte debattera eller argumentera utan ni kan bara dra era enfaldiga drapor - fortsätt ni att spy.

Där slocknade gnistan, tur att man inte har humörsvängningar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in