• 1
  • 2
2009-07-29, 23:27
Medlem
babybombs avatar
I lördags blev jag mer eller mindre osams med min kille. Jag sa att han gjorde mig ledsen och att jag ville gå hem. Då blev han rasande och började följa efter mig och hindrade mig från att gå därifrån. Han knuffade mig bakåt hela tiden och höll fast mig samtidigt som han skrek på mig.

Tillslut kom BevakningsTjänst och sa åt honom att lägga av. Han skyllde då på att allt var mitt fel och att det var jag som gick in i honom. Det kändes som om jag då framstog som idioten...

Han lät mig iaf då gå. Då hade detta pågått i över 30 min. Till min fråga nu..;

Ska jag anmäla honom? Är det värt det? Vad blir följderna isf?

Tilläggas bör väl att jag kan få tag på väktaren som jobbade och han kan bekräfta det hela. Det var heller inget som hände på fyllan. Jag var helt nykter och exet hade väl druckit ett par öl.
Citera
2009-07-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babybomb
I lördags blev jag mer eller mindre osams med min kille. Jag sa att han gjorde mig ledsen och att jag ville gå hem. Då blev han rasande och började följa efter mig och hindrade mig från att gå därifrån. Han knuffade mig bakåt hela tiden och höll fast mig samtidigt som han skrek på mig.

Tillslut kom BevakningsTjänst och sa åt honom att lägga av. Han skyllde då på att allt var mitt fel och att det var jag som gick in i honom. Det kändes som om jag då framstog som idioten...

Han lät mig iaf då gå. Då hade detta pågått i över 30 min. Till min fråga nu..;

Ska jag anmäla honom? Är det värt det? Vad blir följderna isf?

Tilläggas bör väl att jag kan få tag på väktaren som jobbade och han kan bekräfta det hela. Det var heller inget som hände på fyllan. Jag var helt nykter och exet hade väl druckit ett par öl.

Låter mer som ev olaga hot, samt olaga frihetsberövande
Citera
2009-07-29, 23:36
Medlem
babybombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phlaxurqx
Låter mer som ev olaga hot, samt olaga frihetsberövande

Är det nån poäng med att anmäla det eller ska jag låta det va? Vad tycker du?
Citera
2009-07-29, 23:36
Medlem
RödaOrms avatar
nej det är väl lite överdrivet?

men du kan ju alltid gå till polisstationen och prata med någon

gör slut med killen och träffa aldrig honom mer
Citera
2009-07-29, 23:37
Medlem
Zergeis avatar
Ingen misshandel
Citera
2009-07-29, 23:38
Medlem
babybombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaOrm
nej det är väl lite överdrivet?

men du kan ju alltid gå till polisstationen och prata med någon

gör slut med killen och träffa aldrig honom mer

Den biten är avklarad... Dessvärre är risken överhängande att jag måste ha kontakt med honom resten av mitt liv...
Citera
2009-07-29, 23:39
Bannlyst
så du ska anmäla din pojkvän för misshandel för att han knuffade/stoppade dig från att gå ur ett rum? ok...
Citera
2009-07-29, 23:39
Medlem
whiizzs avatar
Jag tycker inte du ska göra en anmälan. Om han slår dig ska du såklart anmäla honom, men om han nu "bara" puttade på dig är det onödigt att göra en anmälan på det. Om han nu i framtiden skulle slå dig (med öppen eller knuten hand) tycker jag absolut att du ska anmäla honom.
Citera
2009-07-29, 23:43
Medlem
babybombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Johnsson
så du ska anmäla din pojkvän för misshandel för att han knuffade/stoppade dig från att gå ur ett rum? ok...

Nej. Han vägrade låta mig gå nånstans. Vi var utomhus och han gjorde mig illa. Inte genom ett slag men genom att slänga mig hit o dit och knuffa mig med full kraft. Jag säger inte att jag ska anmäla honom. Jag undrar om det var ett brott snarare. Mest nyfiken. Men om du tycker det är ok att bete sig så så är det ditt problem.
Citera
2009-07-29, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babybomb
Nej. Han vägrade låta mig gå nånstans. Vi var utomhus och han gjorde mig illa. Inte genom ett slag men genom att slänga mig hit o dit och knuffa mig med full kraft. Jag säger inte att jag ska anmäla honom. Jag undrar om det var ett brott snarare. Mest nyfiken. Men om du tycker det är ok att bete sig så så är det ditt problem.

Vad bråkade ni om? Är du gravid? Vad tyckte polisen?
Citera
2009-07-29, 23:47
Medlem
babybombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phlaxurqx
Vad bråkade ni om? Är du gravid? Vad tyckte polisen?

Jag sa att jag blev ledsen för att han hade druckit när han lovat att inte göra det. Jaa, jag är väl gravid. Jag har inte pratat med polisen.
Citera
2009-07-29, 23:51
Medlem
babybombs avatar
Ja ja, jag får sova på saken lite. Gonatt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in