Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-05, 15:50
  #325
Medlem
Laistas avatar
Tråkigt att ni känner så illa inför demokratiska val.
Vilka skall man "hindra" från att rösta?
Citera
2010-05-29, 22:06
  #326
Medlem
Romano83s avatar
Personligen klassificerar jag mig som en antisionist, "demarchist" och konservatist med inslag både från vänster och höger. Överlag är jag dock höger, i vissa hänseenden till och med extremhöger. Beror på hur man ser det. Om det är något jag lärt mig av kännedom och erfarenhet är det att människor är för kollektivt betingade. Att ge samtliga av dessa människor rösträtt är att med berått mod driva Sverige ner till avgrunden. Människor är en produkt av sin omgivning och således traditionstroende och grupporienterade. Svenskar framförallt tar saker och ting för givet utan vidare anmärkning. Mycket av detta bottnar sig i svenskarnas mentalitet och kulturella identitet, något som bevisligen omedvetet fungerar som en käpp i hjulet. När den alldaglige, snusmaniska, traditionella och Lasse Berghagen-hejande Göran bestämmer sig för att rösta debatterar han kring två val; alliansen eller de rödgröna (oftast är det ju som känt moderaterna kontra socialdemokraterna). Lite då och då kommer andra partier och valmöjligheter på tals, men inte ofta. Allt skall bestå i sitt aktuella befinnande. De "rika", mer välbärgade, moderaterna resonerar på samma vis. Som självgod, högförsörjande och "borgare" måste man ju bara rösta blått. Allt annat vore ju tabu! Politik i sin helhet har han, borgaren, inte en djävla susning om.

Sedan har vi de neonazistiska s k nationalisterna som minsann insett det stora "problemet" med invandring. Hitler var ju som sagt allt trevlig och godtyckligt rasmedveten, något som tydligen måste ideologiseras. Alla motståndare är antingen extremvänster, svartmuskiga morianer eller vithatande judar. Alla blattar och negrer våldför sig på det svenska folket och den etniska, oskyldiga, svensken står där, gråtandes och desperat, och viftar med händerna för att Regeringen , det svenskhatande patriarkatet, minsann skall stoppa eländet. Boven i dramat är förstås juden. Den rashatande och vitfientliga juden försöker med all sin makt att systematiskt utplåna de vita svenskarna. Antisemiter är de ju dock inte (det är ett sionistiskt och judiskt påhitt), bara realister. Det är juden som är ond och radikalt nationalistiskt, inte dem. Just därför skall du, svensken, rösta på nynazisterna. Inte vill du väl att ditt barn skall våldtas, brännas på bål och sedan tillagas likt Sambosa som sedan negrerna avnjuter framför somalisk kabel-tv?

Vad kommer härnäst?... Jo, ekonomiskt etnocentriska sionister. Dessa ständigt förintelseupplysande sionistdyrkare som med sin finansiella, mediala, till viss del, politiska dominans kör över lik för egen vinning. Det internationella bankväsendet kontrollerar man nästintill i majoritet och organ runt över världen har man infiltrerat för att ge upphov till Israel, den s k "enda demokratin i Mellanöstern".

Våga dock inte kritisera sionistregimen i Israel, då banne mig klassificeras du officiellt som antisemit.

Vänsterextremisterna sen... Vad ska man säga? Ett gäng skendemokratiska anarkisthyllande våldsverkare vars enda syfte är att fullständigt skapa kalabalik på våra gator. "Men de har ju ett bra syfte" menar någon slumpmässigt utvald idiot. Rövhål!

Självfallet bör inte alla ha rösträtt. Nationen är överbefolkad av grupporienterade idioter som inte har en aning om vad de egentligen vill. Frågan är väl snarare hur man kan begränsa röstdeltagandet?
__________________
Senast redigerad av Romano83 2010-05-29 kl. 22:12.
Citera
2010-05-29, 23:26
  #327
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laista
Tråkigt att ni känner så illa inför demokratiska val.
Vilka skall man "hindra" från att rösta?
I Schweiz - världens sannolikt mest demokratiska land (i varje fall vad gäller styrelseskicket) röstar genomsnittligt ca 50 % av de röstberättigade. Detta beror till stor del på att människor är kloka nog att förstå att det man inte förstår skall man överlåta åt den kunniga delen av nationen att rösta om. Synpunkter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback