2003-12-05, 02:05
Medlem
Kan man bränna t.ex. divx och mpeg-filer på skiva och sen spela upp dem i sin vanliga dvd-spelare, går detta?
Citera
2003-12-05, 02:07
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Kan man bränna t.ex. divx och mpeg-filer på skiva och sen spela upp dem i sin vanliga dvd-spelare, går detta?

Det enda som jag som lekman kan komma på just nu är att bränna ner mpg-filmer som en VCD (använd Nero), funkar alldeles utmärkt.
Citera
2003-12-05, 02:14
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Oavsett vilket format du väljer så måste du ha en spelare som stödjer detta. Exempelvis den här stödjer divx. Det gör tyvärr inte min...
Citera
2003-12-05, 08:21
Medlem
.:] Über [:.s avatar
Som boogaloo säger så måste DVD spelaren stödja divx

Kiss dp-500 duger bra för sitt pris. 2700 :- på net on net
och den stödjer divx, xvid, mp3, svcd, ogg vorbis, dvd-r, dvd-rw, dvd+r , dvd+rw mm. den har även stöd för internetradio, så har du bredband hemma
så skaffar du bara en router(tror jag) och pluggar in din dvd och reggar den på webbradiokanalen som KISS förser en med.
man måste även gå in på kiss hemsida och tanka ner den nya firmwaren 2.7.4
och bränna ut den och uppdatera den för dom som säljs har gammal firmware som krånglar en del med divx.

ett alternativ är att köpa en X-box + chip + fjärrkontroll så har du en dvd-spelare som kan ta exact alla format och regioner i världen, (x-box är en dator mer eller mindre när man väl har chippat den)
du kan alltid uppdatera drivrutinerna i den efter dom aktuella formaten som kommer, bara pumpa in codecsen i den,
sen kan man även skaffa en större hårddisk till x-boxen istället för den standarden på 8Gb.
lite pill men du får marknadens absolut bästa spelare.

hoppas dett kastade lite ljus över ditt val.
Citera
2003-12-05, 12:54
Medlem
Raazs avatar
flyttad från övrigt.
Citera
2003-12-05, 14:57
Medlem
tack

Ja, där ser man, lite mer kött på benen, TACK till samtliga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in