• 1
  • 2
2009-07-29, 18:48
Bannlyst
Hej, jag fick detta sms på mobilen idag:
"SKULDPÅMINNELSE: Du har en obetald skuld hos Kreditor på 805 kr. Skulden rör köp på lepigen.se som genomfördes 2009-01-26. Gör rätt för dig genom att betala till BG ***-**** omgående. Ange OCR-nummer *****************. I annat fall skickat ditt ärende vidare och yttligare avgifter och dröjsmålsränta tillkommer. Läs mer om skulden på www.faktureramig.se. Du kan välja att avbetala din faktura genom att kontakta oss på 08-12012990. Ex: 3 mån - 368 kr/mån, 6 mån - 209kr/mån + ränta. Om du nyligen har betalat bortse från detta sms. Mvh Kreditor."

Är det någon annan som har fått liknande sms?
Citera
2009-07-29, 18:52
Medlem
Har du en skuld hos ett företag som heter lepigen.se på 805 kr ?
Citera
2009-07-29, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KamikazeMormor
Hej, jag fick detta sms på mobilen idag:
"SKULDPÅMINNELSE: Du har en obetald skuld hos Kreditor på 805 kr. Skulden rör köp på lepigen.se som genomfördes 2009-01-26. Gör rätt för dig genom att betala till BG ***-**** omgående. Ange OCR-nummer *****************. I annat fall skickat ditt ärende vidare och yttligare avgifter och dröjsmålsränta tillkommer. Läs mer om skulden på www.faktureramig.se. Du kan välja att avbetala din faktura genom att kontakta oss på 08-12012990. Ex: 3 mån - 368 kr/mån, 6 mån - 209kr/mån + ränta. Om du nyligen har betalat bortse från detta sms. Mvh Kreditor."

Är det någon annan som har fått liknande sms?

Hoppas att det inte är så att du gått på en gå-ner-snabbt-i-vikt-preparat bluff. Köp aldrig sånt skit. Finns bara ett sätt att gå ner i vikt. Motion och mindre mat.
Citera
2009-07-29, 19:24
Bannlyst
Jag har aldrig varit inne på den sidan. Har aldrig köpt något från internet.
Citera
2009-07-29, 19:29
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Jag har aldrig varit inne på den sidan. Har aldrig köpt något från internet.

Kan ju vara en scam. Såg på löpsedeln om falska fakturor som skickades runt till folk häromdagen, varför inte sms också. Ring kundtjänst och snacka med dem så löser det sig nog.
Citera
2009-07-29, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Kan ju vara en scam. Såg på löpsedeln om falska fakturor som skickades runt till folk häromdagen, varför inte sms också. Ring kundtjänst och snacka med dem så löser det sig nog.

Det var det jag befarade också. Vilken kundtjänst menar du? Om man vill gå riktigt långt så ska man väl polisanmäla detta också?
Citera
2009-07-29, 19:35
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Det var det jag befarade också. Vilken kundtjänst menar du? Om man vill gå riktigt långt så ska man väl polisanmäla detta också?

Ja, hemsidan som stod med i smset. Fakturera mig. Kreditor är iaf ett kännt seriöst bolag men någon kanske använder dem i skrämmande syfte. Kontakta kundtjänst på faktureramig.se och hör vad dom har att säga om saken innan du polisanmäler, kan vara ett misstag från deras sida.
Citera
2009-07-29, 19:37
Medlem
Ring upp Kreditor och snacka med dom där.
Citera
2009-07-29, 19:53
Medlem
pikzels avatar
Om du inte vill ringa Kreditor kan du kolla vem som står som registrerad på BG-kontot. Aldrig hört talas om att ett seriöst inkassobolag skickar sms och skriver "gör rätt för dig". Scamvarning.
Citera
2009-07-29, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pikzel
Om du inte vill ringa Kreditor kan du kolla vem som står som registrerad på BG-kontot. Aldrig hört talas om att ett seriöst inkassobolag skickar sms och skriver "gör rätt för dig". Scamvarning.
¨

Hur tittar man upp det då? Går det att göra det genom internet?
Citera
2009-07-29, 19:59
Medlem
-jOE!s avatar
Kan inte tro att Kreditor jobbar så. Helt klart bluff!
Citera
2009-07-29, 20:08
Bannlyst
Har inte hittat något på internet häller. Låter ju helskumt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem